Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#944527
He gatverdamme Astrid, wat waardeloos zeg... Krijg Sofi direct al allopurinul? Want volgens mij maakt dat de urine ook iets alkalisch dus dat zou op dit moment, met een wat hoge pH waarde, misschien niet zo handig zijn? Solidago is perfect om te geven. Ik heb trouwens nog een vol flesje staan dus die gaat jouw kant op. Sterkte met Sofi :-*
#944558
Wat erg als het Leishmania zou zijn. Maar: het staat nog niet vast dat dat het is. Dus wacht eerst de uitslag maar af. Wat laat hij precies onderzoeken?

Als het wel Leishmania is, lees je dan eerst goed in over wat er allemaal te vinden is aan informatie.
Alleen allopurinol is niet zo goed, je kunt het beter combineren met Glucantime. Dat is effectiever en dan kan het jarenlang wegblijven.
Nierdieet is geen goed idee. Je moet de weerstand van Sofi zo goed mogelijk ondersteunen en dat doe je niet door een nierdieet te geven. Solidago is wel een goed idee.
#944560
Als de uitslag van het lab binnen is weet ik natuurlijk pas zeker dat het Leishmania is, maar ja wat zou het anders moeten zijn?
Frank (onze DA) heeft tot nog toe altijd gelijk gehad met zijn diagnoses en zelf dacht ik er ook al direct aan - maar we hebben eht niet voor niets naar het lab gestuurd!

@ Connie: hoe lang ze dit bij zich draagt weet ik niet, de incubatietijd varieert van 3 maanden tot 7 jaar. Zo kan een hond dus prima negatief getest worden en toch de ziekte bij zich dragen.
Wat ik lees van de mensen die hier ervaring mee hebben met hun honden, is dat ze van de medicatie weer levenslustig en tierig worden, maar dat is niet de klacht van Sofi.
Lizzy schreef: Krijg Sofi direct al allopurinul? Want volgens mij maakt dat de urine ook iets alkalisch dus dat zou op dit moment, met een wat hoge pH waarde, misschien niet zo handig zijn? Solidago is perfect om te geven. Ik heb trouwens nog een vol flesje staan dus die gaat jouw kant op.
Ze krijgt nog geen allopurinol, Frank had het niet op voorraad, ze gebruiken het bijna nooit. Hij heeft vanochtend met een klant van hem gebeld die het voor zijn hond gebruikt en nog wel voldoende heeft, daar kan hij vanavond over beschikken. Toch wel heerlijk om een DA te hebben die er meteen bovenop zit en meedenkt, zeker als ik de verhalen over sommige anderen lees die bij de vage symptomen niet op LM willen testen.

Ja, die solidago wil ik graag hebben. Nadeel van de allopurinol is dat het nadelig werkt op de nieren en de nierwaardes zijn al slecht.
Er is een nieuw medicijn genaamd Milteforan wat in combinatie kan worden gegeven, dit verkeert echter nog in een experimenteel stadium. Ik hoor er zeer wisselende dingen over.
Frank had het besproken met een vertegenwoordiger van Virbac en gevraagd naar de succesrate en dat was 50/50 en dat voor een medicijn waarvan een kuur 200 Euro kost  - hij was er niet van onde de indruk. Ik hoor op het buitenlandse hondenforum wel enthousiastere verhalen en misschien wil ik wel gaan voor 50% kans, die 200 Euro is voor ons gelukkig geen probleem. Maar eerst wil ik zeker weten dat het LM is...
Zo ja dan denk ik dat ik het wil proberen.

Nu we het water niet meer weghalen, plast ze natuurlijk in de bench 's nachts. Daar kan ik wel wat tips voor gebruiken, maar dat zal ik in de Bar vragen.
Ook over het menu heb ik nog vragen, maar die zal ik bij de afdeling Barf menu vragen, Lizzy ik hoop dat jij daar dan even naar wilt kijken voor mij.

@ Tannetje (Hitam) Klassiek nierdieet (brok/blik) ga ik zeker niet geven, maar dat snapte onze DA al. Ik wil haar Barfdieet aanpassen zoals het hier in de bibliotheek staat van Lizzy, waar jij volgens mij ook naar gekeken hebt.
Onze poes van 14 (4 jaar nierpatient) krijgt ook kvv ipv nierdieet en doet het daar goed op.
Wat ik me wel afvraag is of het een idee zou zijn om Fortekor te geven?
Wat de DA precies laat onderzoeken heeft hij wel vertelt, maar het was een beetje te veel gisteren, hij had het ove alpha 1 en 2, Beta 1 en nog een ander en Gamma...
#944616
He getver Astrid....
Dit is toch wel de nachtmerrie van elke "buitenlandsehondenbezitter" :-\
Ik hoop voor jullie en Sofi dat er snel uitslagen binnen komen en jullie gericht medicatie kunnen gaan geven. Maar bovenal hoop ik natuurlijk dat ze met medicatie nog een fijn lang leven bij jullie mag hebben :-* :-*
#944814
Nitus schreef:Incontinentiematjes, die in verpleeghuizen gebruikt worden, is misschien een idee voor in de bench?
Goed idee, maar ze verscheurt haar bed als ze vind dat ze te lang alleen gelaten is en ik wil niet dat ze die troep naar binnen krijgt....
#944818
AstridStraver schreef: Goed idee, maar ze verscheurt haar bed als ze vind dat ze te lang alleen gelaten is en ik wil niet dat ze die troep naar binnen krijgt....
Nee, dan is dat geen goed plan. Ik heb in de tijd dat Gitte lekte onderlakens van de HEMA gebruikt, waren speciaal voor dit soort zaken. Ben alleen de naam even kwijt, iets met waterdicht oid?. Van 1 onderlaken kon ik 2 dekjes maken, die ik over haar vetbed legde.
#944822
Nitus schreef: Nee, dan is dat geen goed plan. Ik heb in de tijd dat Gitte lekte onderlakens van de HEMA gebruikt, waren speciaal voor dit soort zaken. Ben alleen de naam even kwijt, iets met waterdicht oid?. Van 1 onderlaken kon ik 2 dekjes maken, die ik over haar vetbed legde.
Ja die ken ik, die hebben ze bij Ikea ook, maar daar zit weer rubber aan en ik heb liever geen kunststof.
Zit ook aan een antislipvetbed, maar daarvan weet ik dat ze het niet opeet.
#944832
[quote="AstridStraver"]
Ja die ken ik, die hebben ze bij Ikea ook, maar daar zit weer rubber aan en ik heb liever geen kunststof.
Zit ook aan een antislipvetbed, maar daarvan weet ik dat ze het niet opeet.
[/quote]

Ja, zit idd rubber aan. Lastig dilemma. Ik heb ondertussen ook je andere topic hierover gevonden. Mochten er nog lumineuze ideeën bij me opkomen dan zal ik het daar eerst even checken. ;)
#944854
[quote="Hitam"]
Ok, je dierenarts weet zo te horen wel waar hij het over heeft. Een nierdieet beschermt de nieren niet, dus dat heeft geen zin. Fortekor heeft alleen zin als er eiwitten in de urine zitten, dan kan het de nieren beschermen.
[/quote]
Uit bloedonderzoek kwam een eiwit van 91 (normaalwaardes 47-69) maar uit de urine weet ik het niet.
Nou ja mijn kat gebruikt ook Fortekor via hem, dus dan zal het wel niet in de urine gezeten hebben.

Tannetje heeft een Barf-nierdieet geen zin voor haar, of bedoel je een brokken/blik nierdieet?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door