Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#946528
Hitam schreef: Euhh, wat zit er in de Qertilla en de Optimax Verikan? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Quertilla:
Quertilla
plantaardig preparaat
50 ml en 100 ml druppels

Toepassingen
Quertilla is een natuurlijk middel voor sterke bekkenbodem- en blaassluitspieren en voor een goede blaasfunctie. Het helpt bij het ophouden van de urine.

Helpt bij het ophouden van de urine
Voor sterke bekkenbodem- en blaassluitspieren

Ingrediënten
Kruidenextracten: Quercus robur (rode eik), Potentilla erecta (tormentil), Achillea millefolium (gewoon duizendblad), Hypericum perforatum (St. Janskruid), Agrimonia eupatoria (gewone agrimonie), Plantago major (grote weegbree). Alcoholgehalte 50,0 % vol.

Werkstoffen
Kruidenextracten van:
Rode eik (Quercus robur)
Tormentil (Potentilla erecta)
Gewoon duizendblad (Achillea millefolium)
St. Janskruid (Hypericum perforatum)
Gewone agrimonie (Agrimonia eupatoria)
Grote weegbree (Plantago major)


Dosering en gebruik
Tenzij anders is geadviseerd, 2 tot 4 maal daags 30 tot 40 druppels met weinig water innemen. Bij dringende behoefte ieder uur innemen.
Dosering kinderen: de leeftijd + 3 druppels.
De aanbevolen dosering niet overschrijden.


Verikan:Samenstelling per 2 tabletten:
Bestanddelen 
EFLA ® 940 pompoenpit extract  525 mg 
SoyLife ® 40% soja isoflavonen extract  75 mg 
Magnesium  260 mg 

Ingrediënten
magnesium hydroxyde, pompoenpit extract, vulstof (cellulose), soja isoflavonen extract, glansmiddel (hypromellose, glycerine), antiklontermiddel (silica, magnesiumstearaat, stearinezuur). 
#946542
Hm, de hypericum combineert niet zo goed met reguliere medicijnen. Het verhoogt de leverenzymen en zorgt ervoor dat medicijnen sneller worden afgebroken. Daar zou ik voorzichtig mee zijn.
En je kunt er in combinatie met sommige medicijnen ook lichtgevoeligheid van krijgen. Dan kan ze verbranden in de zon. Dus die niet.

De isoflavonenen zijn echt voor incontinentie door sterilisatie. Daar zitten natuurlijk oestrogenen in. Dus ik weet niet of dat hier van toepassing is.
Ik denk dat het vanzelf over moet gaan als de medicijnen aanslaan. En ze kan rustig nog een keertje urine verliezen, als het in de grote lijn maar beter gaat
#946550
Hitam schreef: Hm, de hypericum combineert niet zo goed met reguliere medicijnen. Het verhoogt de leverenzymen en zorgt ervoor dat medicijnen sneller worden afgebroken. Daar zou ik voorzichtig mee zijn.
En je kunt er in combinatie met sommige medicijnen ook lichtgevoeligheid van krijgen. Dan kan ze verbranden in de zon. Dus die niet.

De isoflavonenen zijn echt voor incontinentie door sterilisatie. Daar zitten natuurlijk oestrogenen in. Dus ik weet niet of dat hier van toepassing is.
Ik denk dat het vanzelf over moet gaan als de medicijnen aanslaan. En ze kan rustig nog een keertje urine verliezen, als het in de grote lijn maar beter gaat
Bedankt voor je advies Tannetje, dan is die Quertilla nu niet zo handig denk ik.
Dan wacht ik het rustig even af en kan ik later altijd nog die Verikan gebruiken als ze (weer) iedere nacht nat zou zijn.
Dan kijk ik eerst eens aan wat de medicatie die ik nu al geef met haar doet.

En ach als ik die medicaties helemaal niet gebruik dan kan ik er zeker wel weer iemand anders een plezier mee doen ;)
#946595
Hitam schreef: Hm, de hypericum combineert niet zo goed met reguliere medicijnen. Het verhoogt de leverenzymen en zorgt ervoor dat medicijnen sneller worden afgebroken. Daar zou ik voorzichtig mee zijn.
En je kunt er in combinatie met sommige medicijnen ook lichtgevoeligheid van krijgen. Dan kan ze verbranden in de zon. Dus die niet.

De isoflavonenen zijn echt voor incontinentie door sterilisatie. Daar zitten natuurlijk oestrogenen in. Dus ik weet niet of dat hier van toepassing is.
Ik denk dat het vanzelf over moet gaan als de medicijnen aanslaan. En ze kan rustig nog een keertje urine verliezen, als het in de grote lijn maar beter gaat
Bij mijn weten geldt dit alleen voor de volgende medicijnen?

* Ciclosporine, tacrolimus, everolimus en sirolimus. Dit zijn afweeronderdrukkende middelen. Sint-janskruid vermindert het effect van deze middelen. Uw arts zal de dosering hiervan verhogen. Als u stopt met het gebruik van sint-janskruid, moet de dosering van de afweeronderdrukkende middelen weer worden verlaagd. Vertel uw arts daarom altijd dat u een preparaat met sint-janskruid gebruikt.
* De middelen gebruikt bij de behandeling van een hiv-infectie: saquinavir, efavirenz, ritonavir, indinavir, nelfinavir, lopinavir, nevirapine en darunavir. Sint-janskruid vermindert de werking van deze middelen. Meld uw arts daarom dat u een preparaat met sint-janskruid gebruikt. Uw arts moet dan de dosering van deze middelen aanpassen en de hoeveelheid in het bloed in de gaten houden.
* Het hartmiddel digoxine. Sint-janskruid kan de werking van digoxine verminderen. Meld uw arts daarom dat u een preparaat met sint-janskruid gebruikt. Uw arts kan dan de dosering van digoxine eventueel aanpassen. Als u al een tijdje digoxine en sint-janskruid gebruikt, mag u niet zomaar stoppen met de sint-janskruid. De hoeveelheid digoxine in uw bloed kan dan namelijk teveel stijgen, waardoor u kans heeft op bijwerkingen. Overleg dan met uw arts voor advies.
* Bepaalde slaap- en rustgevende middelen (midazolam en alprazolam). Sint-janskruid vermindert de werking van deze middelen. Vertel uw arts dat u sint-janskruid gebruikt. Uw arts zal u waarschijnlijk een ander slaapmiddel voorschrijven.
* Een middel tegen hartritmestoornissen, namelijk kinidine. Sint-janskruid vermindert de werking van Hypericum, waardoor de hartklachten weer erger kunnen worden. Uw arts zal daarom, als de combinatie echt nodig is, de hoeveelheid kinidine in het bloed laten meten en eventueel de dosering aanpassen.
* De anticonceptiepil. Sint-janskruid vermindert de betrouwbaarheid van de pil. Gebruik daarom voor de zekerheid ook condooms als u sint-janskruid gebruikt.
* Antistollingsmiddelen, namelijk fenprocoumon en acenocoumarol. Sint-janskruid vermindert het effect van deze middelen. Als u begint of als u stopt met Sint-janskruid of als de dosering verandert moet de trombosedienst de stolling meten.
* Theofylline, een middel tegen benauwdheidsklachten. Sint-janskruid kan de werking van theofylline verminderen, waardoor de klachten van benauwdheid kunnen toenemen.
* Aripiprazol, een antipsychoticum.
* Imatinib, een middel gebruikt bij kanker.
#946626
Hitam schreef: De isoflavonenen zijn echt voor incontinentie door sterilisatie. Daar zitten natuurlijk oestrogenen in.
Hebben natuurlijke oestrogenen dezelfde bijwerkingen als synthetische oestrogenen?
Sita doet het prima op de propalin, 1 x per dag lage dosis en geen bijwerkingen, maar wanneer het niet meer werkt, zal ik toch naar alternatieven moeten gaan zoeken.
#947004
Lizzy schreef: Bij mijn weten geldt dit alleen voor de volgende medicijnen?

* Ciclosporine, tacrolimus, everolimus en sirolimus. Dit zijn afweeronderdrukkende middelen. Sint-janskruid vermindert het effect van deze middelen. Uw arts zal de dosering hiervan verhogen. Als u stopt met het gebruik van sint-janskruid, moet de dosering van de afweeronderdrukkende middelen weer worden verlaagd. Vertel uw arts daarom altijd dat u een preparaat met sint-janskruid gebruikt.
* De middelen gebruikt bij de behandeling van een hiv-infectie: saquinavir, efavirenz, ritonavir, indinavir, nelfinavir, lopinavir, nevirapine en darunavir. Sint-janskruid vermindert de werking van deze middelen. Meld uw arts daarom dat u een preparaat met sint-janskruid gebruikt. Uw arts moet dan de dosering van deze middelen aanpassen en de hoeveelheid in het bloed in de gaten houden.
* Het hartmiddel digoxine. Sint-janskruid kan de werking van digoxine verminderen. Meld uw arts daarom dat u een preparaat met sint-janskruid gebruikt. Uw arts kan dan de dosering van digoxine eventueel aanpassen. Als u al een tijdje digoxine en sint-janskruid gebruikt, mag u niet zomaar stoppen met de sint-janskruid. De hoeveelheid digoxine in uw bloed kan dan namelijk teveel stijgen, waardoor u kans heeft op bijwerkingen. Overleg dan met uw arts voor advies.
* Bepaalde slaap- en rustgevende middelen (midazolam en alprazolam). Sint-janskruid vermindert de werking van deze middelen. Vertel uw arts dat u sint-janskruid gebruikt. Uw arts zal u waarschijnlijk een ander slaapmiddel voorschrijven.
* Een middel tegen hartritmestoornissen, namelijk kinidine. Sint-janskruid vermindert de werking van Hypericum, waardoor de hartklachten weer erger kunnen worden. Uw arts zal daarom, als de combinatie echt nodig is, de hoeveelheid kinidine in het bloed laten meten en eventueel de dosering aanpassen.
* De anticonceptiepil. Sint-janskruid vermindert de betrouwbaarheid van de pil. Gebruik daarom voor de zekerheid ook condooms als u sint-janskruid gebruikt.
* Antistollingsmiddelen, namelijk fenprocoumon en acenocoumarol. Sint-janskruid vermindert het effect van deze middelen. Als u begint of als u stopt met Sint-janskruid of als de dosering verandert moet de trombosedienst de stolling meten.
* Theofylline, een middel tegen benauwdheidsklachten. Sint-janskruid kan de werking van theofylline verminderen, waardoor de klachten van benauwdheid kunnen toenemen.
* Aripiprazol, een antipsychoticum.
* Imatinib, een middel gebruikt bij kanker.
Ik ben er altijd voorzichtig mee. Ze hebben lang niet alles onderzocht en zeker geen diergeneesmiddelen.
#947105
Als ik jou was zou ik gewoon de allopurinol afwachten, echt na twee weken gaat het een stuk beter.

En je moet er op rekenen dat het toch geregeld terugkomt.
Zo is er hier al maanden geen plasje meer in de kamer, maar dat kan zo weer veranderen.

Ik ben gestopt met al die middeltjes, het ondersteund misschien, maar ik zie totaal geen verbetering daardoor.

Maar je gaat niet voor de milteforan of de glucantime?

Karin
#947116
mutsie schreef: Als ik jou was zou ik gewoon de allopurinol afwachten, echt na twee weken gaat het een stuk beter.

En je moet er op rekenen dat het toch geregeld terugkomt.
Zo is er hier al maanden geen plasje meer in de kamer, maar dat kan zo weer veranderen.

Ik ben gestopt met al die middeltjes, het ondersteund misschien, maar ik zie totaal geen verbetering daardoor.

Maar je gaat niet voor de milteforan of de glucantime?
Tja vannacht was ze weer droog, dus ik laat het maar even zoals het is.
Onze DA is aan het overleggen met een internist om te kijken of er meer gegeven moet worden dan de allopurinol en wat dan de beste keuze is. Ik heb specifiek naar milteforan gevraagd.
Zelf zie ik even door de bomen het bos niet meer en wacht ik nu maar even op wat hij adviseert. Hij lijkt te weten wat hij doet en heeft ons vaker goed geholpen met hart voor het dier.
#947148
AstridStraver schreef: Tja vannacht was ze weer droog, dus ik laat het maar even zoals het is.
Onze DA is aan het overleggen met een internist om te kijken of er meer gegeven moet worden dan de allopurinol en wat dan de beste keuze is. Ik heb specifiek naar milteforan gevraagd.
Zelf zie ik even door de bomen het bos niet meer en wacht ik nu maar even op wat hij adviseert. Hij lijkt te weten wat hij doet en heeft ons vaker goed geholpen met hart voor het dier.
Kan me voorstellen dat je het even hebt geHAD...en door de bomen het bos niet meer ziet.
Maar 'kop op, meid...je doet het allemaal goed' en misschien moet je zowel jezelf als Sofi even de tijd geven om het eens aan te kijken hoe het nu allemaal reageert.
#947437
roefus schreef: Kan me voorstellen dat je het even hebt geHAD...en door de bomen het bos niet meer ziet.
Maar 'kop op, meid...je doet het allemaal goed' en misschien moet je zowel jezelf als Sofi even de tijd geven om het eens aan te kijken hoe het nu allemaal reageert.
precies!
Je wil natuurlijk meteen wat doen, maar je moet de medicatie even z'n werk laten doen.
Het  ''voordeel'' hierin is dat je het in een redelijk vroeg stadium hebt ontdekt. des te vroeger des te beter.

karin
#947487
Vanmiddag belde Frank (DA) n.a.v. zijn overleg met de internist.
Deze adviseerde om Sofi eerst 2 weken de allopurinol te geven en dan te kijken of het zich stabiliseert en daarna afhankelijk van bloed en urine onderzoek te kijken om milteforan erbij te geven.
Zo gaan we het nu doen, vrijdag 18/4 ga ik weer terug naar Frank en in de tussentijd maak ik ook nog de kuur van Baytril AB af naar 10 dagen.


Inmiddels heb ik de officiele lab uitslag in huis van het bloedonderzoek:

Ehrlichia antistoffen: negatief
Leishmania antistoffen: positief
Bloedparasieten: negatief

TOELICHTING / RESULTAAT / STANDAARD
Albumine / 58.8 / 41-67
Alfa 1 / 7 / 2.9-5.4
Alfa 2 / 5.5 / 3.4 - 15.7
Beta 1 / 3.5 / 3.4-13.5
Beta 2 / 15.2 / 5-13
Gamma Globuline / 9 / 7-16

Mij zegt het allemaal niets, ik weet dat de albumine waarde aangeeft dat ze niet is uitgedroogd en van de rest van de waardes kan ik geen chocola maken, maar ze lijken me niet ernstig afwijkend?
Dus misschien zijn we er wel heel tijdig bij?
De tijd zal het leren....
#947498
Lizzy schreef: Bij mijn weten geldt dit alleen voor de volgende medicijnen?

* Ciclosporine, tacrolimus, everolimus en sirolimus. Dit zijn afweeronderdrukkende middelen. Sint-janskruid vermindert het effect van deze middelen. Uw arts zal de dosering hiervan verhogen. Als u stopt met het gebruik van sint-janskruid, moet de dosering van de afweeronderdrukkende middelen weer worden verlaagd. Vertel uw arts daarom altijd dat u een preparaat met sint-janskruid gebruikt.
* De middelen gebruikt bij de behandeling van een hiv-infectie: saquinavir, efavirenz, ritonavir, indinavir, nelfinavir, lopinavir, nevirapine en darunavir. Sint-janskruid vermindert de werking van deze middelen. Meld uw arts daarom dat u een preparaat met sint-janskruid gebruikt. Uw arts moet dan de dosering van deze middelen aanpassen en de hoeveelheid in het bloed in de gaten houden.
* Het hartmiddel digoxine. Sint-janskruid kan de werking van digoxine verminderen. Meld uw arts daarom dat u een preparaat met sint-janskruid gebruikt. Uw arts kan dan de dosering van digoxine eventueel aanpassen. Als u al een tijdje digoxine en sint-janskruid gebruikt, mag u niet zomaar stoppen met de sint-janskruid. De hoeveelheid digoxine in uw bloed kan dan namelijk teveel stijgen, waardoor u kans heeft op bijwerkingen. Overleg dan met uw arts voor advies.
* Bepaalde slaap- en rustgevende middelen (midazolam en alprazolam). Sint-janskruid vermindert de werking van deze middelen. Vertel uw arts dat u sint-janskruid gebruikt. Uw arts zal u waarschijnlijk een ander slaapmiddel voorschrijven.
* Een middel tegen hartritmestoornissen, namelijk kinidine. Sint-janskruid vermindert de werking van Hypericum, waardoor de hartklachten weer erger kunnen worden. Uw arts zal daarom, als de combinatie echt nodig is, de hoeveelheid kinidine in het bloed laten meten en eventueel de dosering aanpassen.
* De anticonceptiepil. Sint-janskruid vermindert de betrouwbaarheid van de pil. Gebruik daarom voor de zekerheid ook condooms als u sint-janskruid gebruikt.
* Antistollingsmiddelen, namelijk fenprocoumon en acenocoumarol. Sint-janskruid vermindert het effect van deze middelen. Als u begint of als u stopt met Sint-janskruid of als de dosering verandert moet de trombosedienst de stolling meten.
* Theofylline, een middel tegen benauwdheidsklachten. Sint-janskruid kan de werking van theofylline verminderen, waardoor de klachten van benauwdheid kunnen toenemen.
* Aripiprazol, een antipsychoticum.
* Imatinib, een middel gebruikt bij kanker.

In een brief van de apotheek die ik bij 2 van m'n medicijnen kreeg (Tramadol en Diazepam) stond dat ik ze beter niet kon combineren met St. Janskruid. Maar of dat een kwestie van indekken is weet ik ook niet  :-\ :-\
Ik dacht trouwens dat het 'probleem' was dat St Janskruid de werking van die middelen kon versterken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door