Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#945148
Overigens is het nierdieet niet gebaseerd op het verlagen van de eiwitten. Het is gebaseerd op het verlagen van het fosforgehalte. In totaal zit je met het nierdieet zoals hier in de bieb staat dus op 65% vlees (vleesbot, orgaan en spiervlees, ik heb minder vleesbot en minder orgaanvlees geadviseerd en wel weer meer pens en groente). De rest is vooral groente en wat tafelrestjes en dergelijke. Ik heb toentertijd nog om jouw commentaar gevraagd op dit nierdieet en je kon je er prima in vinden. Inmiddels niet meer? Of niet in dit specifieke geval van Sofi?
#945162
[quote="Hitam"]
Minder eiwitten doe je alleen als de ureum anders te hoog wordt. Maar haar nieren en de ureum waren nog goed.
[/quote]
Niet volgens mijn dierenarts, die maakt zich juist zorgen om die nieren.

Dit waren de waardes uit het bloedonderzoek bij de DA:
Uitslagen van het bloedonderzoek (normaalwaarden):
Albumine 32 ( 22-35)
Totaal eiwit 91 (47-69)
Kreatine 122 (65-139)
Glucose 5.7 (4.4-5.9)
Ureum 9.2 (2.3-9.1) en dat terwijl ze nuchter was.
#945232
Tjee ik lees dit nu pas, wat een rotnieuws  :'( :'(
Ik hoop dat jullie met medicijnen en dieet die rotziekte nog een tijd in bedwang kunnen houden.

[quote="AstridStraver"]
Niet volgens mijn dierenarts, die maakt zich juist zorgen om die nieren.

Dit waren de waardes uit het bloedonderzoek bij de DA:
Uitslagen van het bloedonderzoek (normaalwaarden):
Albumine 32 ( 22-35)
Totaal eiwit 91 (47-69)
Kreatine 122 (65-139)
Glucose 5.7 (4.4-5.9)
Ureum 9.2 (2.3-9.1) en dat terwijl ze nuchter was.

[/quote]

Ik vind dit geen uitslag waarbij ik zou zeggen dat ze iets aan haar nieren mankeert. Het kreatinine is niet eens verhoogd en ureum is licht verhoogd. Het ureum zou ook verhoogd kunnen zijn doordat ze licht uitgedroogd was. En vergeet niet 1 op de 20 honden valt buiten de referentiewaarden, terwijl ze niks mankeren.
#945238
Mijn hond was heel, heel eg ziek. Veel zieker dan dat Sofi oogt.
Een nomaal uitlaatrondje redde ze al niet meer.

Ik geloof dat de waarden nog wel erger waren.

Ze mankte heel erg, was erg sloom, kreeg overal wondjes, extreme nagelgoei.

Na twee weken combinatie allopurinol (hoge dosis) / glucantime rende ze weer.

Nu geef ik zelf niet zo vaak allopurinol. De een zegt dit de andere arts zegt dat. maar Ik ga nu iedere 3 maanden gedurende een week allo geven, omdat je gewoon niet weet hoe het gesteld is in het lichaam.


Het is heel moeilijk hier een keuze in te maken.

Alloprinol belast de nieren maar vergeet niet die bacterie ( of wat het dan ook is). Die blijft in het bloed en richt overal in het lichaam nog meer schade aan. Het gaat niet zomaar even weg. Dat is geloof ik nog veel erger.
De allo verdooft de bacterie. Deze trekt zich dan teug in het beenmerg. De glucantime en milteforan vernietigen de bacterie.

Bij aai hebben ze geloof ik twee honden of medicatie van milteforan staan.(via de DA dan)

Misschien kan je twee weken dit geven en dan even wachten? En weer een bloedtest laten doen.
Dit laat ik zowiezo 1 a 2x per jaar doen.

Maar goed ik ben geen DA.

Trouwens de allopurinol is gewoon verkijgbaar bij de apotheek via je DA.(het is een middel tegen jicht bij mensen) In spanje is er een speciale veterinaire tablet verkrijgbaar en wel 10x zo goedkoop. Er is ook een webshop in spanje, dat ben ik zelf ook nog aan het uitzoeken omdat het bijna op is.

Karin
Laatst gewijzigd door mutsie op za 05 apr 2008, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#945298
Lizzy schreef: Overigens is het nierdieet niet gebaseerd op het verlagen van de eiwitten. Het is gebaseerd op het verlagen van het fosforgehalte. In totaal zit je met het nierdieet zoals hier in de bieb staat dus op 65% vlees (vleesbot, orgaan en spiervlees, ik heb minder vleesbot en minder orgaanvlees geadviseerd en wel weer meer pens en groente). De rest is vooral groente en wat tafelrestjes en dergelijke. Ik heb toentertijd nog om jouw commentaar gevraagd op dit nierdieet en je kon je er prima in vinden. Inmiddels niet meer? Of niet in dit specifieke geval van Sofi?
Ja, sorry, je hebt gelijk. Dat nierdieet is prima. Ik zat veel te veel aan de ureum te denken en de eiwitten.
Je zou dat dieet kunnen geven tijdens de allopurinol. Verder vind ik het dus niet nodig omdat ze niets mankeert aan haar nieren.

Ik vind de nierwaarden prima. Vergeet niet dat Sofi op vlees staat en de waarden dus iets hoger mogen zijn. En de ureum alleen zegt niet zoveel over de nieren. Deze nieren is niets op aan te merken. Best mogelijk dat als je het nu zou meten er een veel lagere waarde uit zou komen. Die ureum wisselt ook heel sterk.
#945314
Hitam schreef: Ja, sorry, je hebt gelijk. Dat nierdieet is prima. Ik zat veel te veel aan de ureum te denken en de eiwitten.
Je zou dat dieet kunnen geven tijdens de allopurinol. Verder vind ik het dus niet nodig omdat ze niets mankeert aan haar nieren.

Ik vind de nierwaarden prima. Vergeet niet dat Sofi op vlees staat en de waarden dus iets hoger mogen zijn. En de ureum alleen zegt niet zoveel over de nieren. Deze nieren is niets op aan te merken. Best mogelijk dat als je het nu zou meten er een veel lagere waarde uit zou komen. Die ureum wisselt ook heel sterk.
Bedankt Tannetje, dat die waardes op vlees hoger moegen zijn dat wist ik niet.
Frank adviseerde om tijdens deallopurinol nierdieet te geven en ik wil in die periodes dus een Barf-nierdieet geven.
Verder maar eens kijjken hoe haar nieren zich ontwikkelen en wat de waardes van het bloedonderzoek zijn wat denk ik volgende week wel weer gedaan zal worden.

Ik weet niet of het toevallig is, maar vanochtend was haar bench nog droog - voor het eerst sinds 1 week ;D
En dat terwijl wij extra langzaam waren vanochtend (redenerend dat ze toch wel in de bench zou plassen) en er 8+ uur zat tussen de plas voor de nacht en de ochtendplas.
Ongelofelijk zeg, zou die medicatie na 1 pilletje al zo'n effect kunnen hebben?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door