Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#948137
Ben weer terug vd oogarts.
Ben bij meneer Boev e geweest. Het is in ieder geval een melanoom.
Er zijn echter 2 vormmen, een goed aardige en een kwaadaardige.
Bij de kwaadaardige is er  maar een mogelijkheid, dat is het oog er uit.
Bij de andere is er de keus tussen hoornvliestransplantatie of het oog er uit.

Is er iemand die ervaring heeft met hoornvliestransplantatie???

Ik vind het erg moeilijk, Gismo is al 9,5 dus waar doe je goed aan??

Saskia
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#948175
Helaas niet echt goed nieuws dus.

Ik heb geen idee wat de kans van slagen is bij een hoornvliestransplantatie.
Heeft Bouve je daar wat meer over verteld?
Als je dan de kans loopt op allerlei problemen met afstoting en zo, zou ik gezien mijn ervaring met het verwijderen van het oog kiezen voor dit laatste.
Zeker als je je hond bij een transplantatie ook nog op medicatie zou moeten gaan zetten om afstoting tegen te gaan in de zin van prednison e.d.
Maar goed, nogmaals, ik heb geen idee van het hoe en wat van een hoornvliestransplantatie!
Door Mayka
#948429
Mijn schoonzusje had ook een melanoom in haar oog. Ze is daarvoor behandeld met bestralingen en een poos daarna gelasert.  De melanoom is weg maar haar zicht is toch door het laseren behoorlijk verslechterd. Dit kan in de loop van tijd (lees maanden of zelfs jaren) wel weer beter worden maar bij een hond van al 9,5? Ik zou van tevoren wel goed vragen hoeveel zicht hij zou houden als er gelasert kan worden want het hangt er erg vanaf waar de melanoom zit.
Sterkte ermee!
saskia34 schreef: Gutteling heeft tegen mijn da gezegt dat afschrapen prutswerk is en er gelazerd kan worden of verwijderen.

Haha, dat klinkt inderdaad als Jan Gutteling! Recht voor zijn raap!
Door saskia34
#967910
nee ze is nog niet onder ht mes geweest. Ze heeft er nog steeds geen last van, heb zoiets van ik laat het nog wel even zitten.
De kans op uitzaaiing is nihiel <4% dus durf die gok wel te nemen.

Saskia

OT Gismo gaat in julie 2 weken naar mariska
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door