Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ineke
#97337
Mufasa slikt regelmatig lucht in.
Hij haalt zijn neus op met lucht en slikt dat vervolgens door en doet dat een paar keer achter elkaar.

Wat kan hier de reden voor zijn? Misselijk?
Het lijkt wel of hij dat steeds vaker gaat doen.

Hij lijkt verder nergens last van te hebben.

Is dit misschien, net als bij paarden, een slecht aanwensel of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn.
Hij krijgt 2 maaltijden (7:30 en 18:30 uur)

Hij lijkt het met dit warme weer wel vaker te doen.
Door Lizzy
#97532
Loopt hij ook boeren te laten? Of te winden? Heb je aanwijzingen dat hij misselijk is? Ik heb geen idee of hij misschien last heeft van maagzuur.... heb je wel eens geprobeerd om hem een paar dagen 2 maal per dag wat yoghurt (met melkzuurbacterieen) of kefir te geven om te kijken of dat helpt?

Zoals je in het vorige vraagstuk (maagdilatie) hebt kunnen lezen, ben ik nooit gerust op honden die luchtslikken.....

Eet hij gras trouwens? Ja he? Ik zie dit (gek genoeg) ook vaak (dat rare happen) in combinatie met honden die net wat gras hebben gegeten. Ik weet niet of ze nog wat sprieten aan het wegwerken zijn (die ergens achter in de bek zitten).

En, wat geef je hem te eten? Ik kan me namelijk herinneren dat onze Whoofer ook zulke rare bewegingen maakte toen zij FF brokken at en toen bleek dat haar hele bek vol zat met kruimeltjes.
Door callas
#97559
Is het niet het verschijnsel "reversed sneezing"?
Onze PJR doet dat ook af en toe.


groet Callas
Door Ineke
#97599
callas schreef: Is het niet het verschijnsel "reversed sneezing"?
Onze PJR doet dat ook af en toe.

groet Callas
Wat wil dat zeggen? Is dat iets bijzonders?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#97604
dan komt er een hoop kabaal uit een hondje dat TE enthousiast is en die "vergeet" om normaal adem te halen. Zodra het hondje weer wat rustiger is, is het reversed sneezing ook weer voorbij.

Het Malthezertje van mijn schoonouders doet dit ook en heeft hier acupunctuur voor gehad maar dat heeft geen zoden aan de dijk gezet.

Kan volgens mij geen kwaad, is alleen maar onhandig.
Door Ineke
#97612
Lizzy schreef: Loopt hij ook boeren te laten? Of te winden? Heb je aanwijzingen dat hij misselijk is?
Nee, niets van dat al.
Ik heb geen idee of hij misschien last heeft van maagzuur.... heb je wel eens geprobeerd om hem een paar dagen 2 maal per dag wat yoghurt (met melkzuurbacterieen) of kefir te geven om te kijken of dat helpt?
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Maar dat zou dan alleen nodig zijn als hij echt misselijk is?
Zoals je in het vorige vraagstuk (maagdilatie) hebt kunnen lezen, ben ik nooit gerust op honden die luchtslikken.....
Vandaar dus mijn vraag.
Eet hij gras trouwens? Ja he? Ik zie dit (gek genoeg) ook vaak (dat rare happen) in combinatie met honden die net wat gras hebben gegeten. Ik weet niet of ze nog wat sprieten aan het wegwerken zijn (die ergens achter in de bek zitten).
Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Dan zou ik eens op moeten schrijven wanneer hij dat doet.
En, wat geef je hem te eten? Ik kan me namelijk herinneren dat onze Whoofer ook zulke rare bewegingen maakte toen zij FF brokken at en toen bleek dat haar hele bek vol zat met kruimeltjes.
Hij krijgt (nog) een beetje (1/4 maaltijd) brokken en verder Bibi.
Dat slikken doet hij eigenlijk nooit na het eten. Eerder in de vroege middag als het tijd wordt om naar buiten te gaan. Als we terug komen merk ik niets meer.
Zou het van de opwinding kunnen komen?
Door Truus
#97616
Als Mila zich druk maakt, doet ze dat ook wel eens.
We houden dan even de neus en de mond dicht en dan is het weer over.
Dat helpt echt .
Door Ineke
#97628
Ivonne schreef: dan komt er een hoop kabaal uit een hondje dat TE enthousiast is en die "vergeet" om normaal adem te halen. Zodra het hondje weer wat rustiger is, is het reversed sneezing ook weer voorbij.
Dan denk ik dat niet. Mufasa haalt eigenlijk zijn neus heel hard op en slikt dat dan door. Net een kind die bij een verkoudheid haar neus ophaalt en dan de 'buit' :o doorslikt.

Maar, zoals in mijn vorige stukje. Het zou misschien toch wel een soort van opwinding kunnen zijn.

Ik zal het eens in de gaten houden.

Bas kan van puur genot bij een kroel buurt wel eens lucht naar binnen halen langs zijn stembanden en dan een twee stemmig gebrom laten horen, maar dat is het ook niet.
Laatst gewijzigd door Ineke op ma 17 mei 2004, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ineke
#97648
Truus schreef: Doet Musafa dit snel achter elkaar Ineke?
Ja, meestal drie keer snel achter elkaar.
Door Truus
#97665
Ineke schreef:

Ja, meestal drie keer snel achter elkaar.
Dan denk ik toch dat het reversing sneezing is en dat kan geen kwaad. Ze doen het vaak bij opwinding.
Ik hou dan even de neus dicht en dan gaat het over.
Probeer maar.
Succes.
Door Ineke
#97813
Ik zal het eens precies in de gaten houden wanneer hij het doet. Ik verwacht van alleen tussen 12:00 en 13:00 uur.
Ik kom dan thuis van mijn werk. Ga eerst eten met mijn dochter en daarna mogen de honden mee.
Zal best wel spannend zijn allemaal ;D.

's morgens staan ze om het hardst te geeuwen en dan bedoel ik echt om het hardst. Jeetje wat kunnen die gillen tijdens het geeuwen.
Misschien vond Mufasa het leuk om 's middags eens wat anders te proberen ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door