Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#936894
Ik zag net bij Ben dat hij een behoorlijke ontsteking heeft tussen de tenen van zijn linkervoorpoot.
Nou heeft hij altijd wel een beetje gevoelige huid gehad tussen zijn tenen  en controleer ik hem ook regelmatig op plekjes daar. Ik schrok toch wel behoorlijk aangezien het een keiharde soort kiezel is waar 2 kleine openingetjes inzitten waar helder rood vocht uitkomt als het open is.
Ik heb geprobeerd er met een beetje druk viezigheid uit te krijgen maar er kwam alleen maar helderrood vocht. Ook heeft hij er echt last van als ik eraan zit, hij loopt er wel gewoon op hooguit een beetje gevoelig.

Wat kan ik er het beste aan doen?? Ik wil eigenlijk tot dinsdag wachten met de dierenarts aangezien het me niet echt accuut lijkt maar graag jullie mening.
Ik heb manlief al op pad gestuurd voor soda want die was op.
Ik heb ook nog groene leem staan, misschien kan ik daar wat mee?
En ik it erover te denken om hondenschoentjes te bestellen maar ja dat duurt ook een  kleine week voor ik die in huis heb.
Oh ja Ben is een bracco italiano, een forse reu van 40 kg met enorme poten.

gr. Nicole
#936913
Breezer heeft dit ook heel vaak gehad en nog steeds af en toe. Dit komt dan doordat er iets tussen z'n voetkussentjes in zit of heeft gezeten.
Als het open is smeer ik er altijd trekzalf op, en doe er dan een gaasje op met een zwachteltje waar rek in zit. Dit probeer ik dan zo lang mogelijk er om te laten, dit is meestal een uurtje of 4 a 5 bij Breezer en daarna laat ik het aan de lucht drogen, probeer te zorgen dat ie er zo min mogelijk aan likt. En dan is het met een dag of 2 zo goed als over. De plek zit er dan nog wel, maar dan heeft ie er bijna geen last meer van.

Succes in ieder geval.
#936918
Ik zou eerst controleren of er niks in zit, dan even laten weken in de soda. Van de groene leem kun je een soort pakking maken, beetje water erbij en roeren/kneden tot je iets handzaams hebt. Dit prakje op het geïnfecteerde deel smeren en even met een verbandje inpakken zodat hij er niet direct aan gaat likken.
#937048
Bedankt voor de reacties. Ik heb net z'n poot een minuut of 5 in de soda laten weken en toen een flinke klodder groene leem erop gesmeerd. Hij loopt nu met kindersokjes om zijn poot rond en blijft er gelukkig goped vanaf.
We zielig het is echt een groete harde bult tussen z'n tenen, moet wel pijnlijk zijn.

gr. Nicole
#937820
hahahah die van die condoom is een goede maar ik heb er een plastic zakje omheen gedaan werkt ook
alleen is het niet echt mindergeworden, ik heb er nu 2 keer een hale dag en nacht groene leem op gehad en geweekt in de soda maar het blijft en enorme rotplek
toch morgen maar even naar de dierenarts toe.

Bedankt voor alle tips!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door