Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#960320
Afgelopen dinsdag is onze Groovy dan ook op deze manier gecastreerd. Ik kan niet anders zeggen dan: IDEAAL.
Ze was compleet wakker en rondhuppelend toen we haar op haalden en het is dat ze 3 hechtingen had want anders had je niet gedacht dat ze die dag geopereerd was. Savonds was ze ook gewoon in haar goede doen, wilde zelfs met Jane gaan rauzen, maar dat mocht helaas even niet van ons. De volgende dag zou ze alles weer mogen, dus moest ze daar maar even op wachten. We hebben voor 2 dagen pijnstilling meegekregen, maar het lijkt er niet op dat ze die echt nodig heeft, ze krijgt ze maar wel gewoon, want ze kan natuurlijk ook gewoon erg hard zijn voor zichzelf.
Door de speciale manier van narcotiseren heeft ze tijdens en na de operatie geen epileptische aanvallen gehad, dus al met al is het gewoon prima verlopen allemaal.
Door Lizzy
#960325
Echt onwijs fijn dat alles zo goed verlopen is! Mocht hier ooit een hond gecastreerd gaan worden: dan ook definitief op deze wijze!
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#970275
Angelique schreef: Afgelopen dinsdag is onze Groovy dan ook op deze manier gecastreerd. Ik kan niet anders zeggen dan: IDEAAL.
Ze was compleet wakker en rondhuppelend toen we haar op haalden en het is dat ze 3 hechtingen had want anders had je niet gedacht dat ze die dag geopereerd was. Savonds was ze ook gewoon in haar goede doen, wilde zelfs met Jane gaan rauzen, maar dat mocht helaas even niet van ons. De volgende dag zou ze alles weer mogen, dus moest ze daar maar even op wachten. We hebben voor 2 dagen pijnstilling meegekregen, maar het lijkt er niet op dat ze die echt nodig heeft, ze krijgt ze maar wel gewoon, want ze kan natuurlijk ook gewoon erg hard zijn voor zichzelf.
Door de speciale manier van narcotiseren heeft ze tijdens en na de operatie geen epileptische aanvallen gehad, dus al met al is het gewoon prima verlopen allemaal.
Misschien leuk om te weten... ik assisteerde bij de operatie van Groovy. Het is inderdaad allemaal perfect verlopen en ze was superbraaf toen we haar lieten slapen. Heb zelf nog wel wat last van mn rug toen ze op tafel moest :D

Ik denk dat veel klinieken van deze techniek afzien omdat de apparatuur erg prijzig is, dus een behoorlijke investering en bovendien is het geen makkelijke tecniek om onder de knie te krijgen voor zowel arts als assistente.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#970279
JolandaB schreef: Misschien leuk om te weten... ik assisteerde bij de operatie van Groovy. Het is inderdaad allemaal perfect verlopen en ze was superbraaf toen we haar lieten slapen. Heb zelf nog wel wat last van mn rug toen ze op tafel moest :D

Ik denk dat veel klinieken van deze techniek afzien omdat de apparatuur erg prijzig is, dus een behoorlijke investering en bovendien is het geen makkelijke tecniek om onder de knie te krijgen voor zowel arts als assistente.
Dat is heel leuk om te weten. Wat toevallig dat jij ook hier ook lid bent. Kan me voorstellen dat je je rug gevoeld hebt, die 38 kilo zie je er niet snel aan af ;D. Inmiddels is ze weer helemaal peppie, buikhaartjes groeien weer aan en ze had een rommeltje gemaakt van de plek waar het infuus gezeten heeft, maar dat is inmiddels ook dicht. Wij zijn in ieder geval heel tevreden. En de prijs, tja, in dit geval, liever duur dan niet te krijgen.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#980526
Omdat onze Rika flink schijnzwanger is na haar eerste loopsheid en we geen fokplannen hebben neigen we steeds meer naar castratie.
Mijn voorkeur ging uit naar de laparoscopische variant.
Maar.....onze Rika weegt 10,5 kilo dus vraag ik me nu af of het een optie is. :(
Door Femke
#980798
roksefloks schreef: Omdat onze Rika flink schijnzwanger is na haar eerste loopsheid en we geen fokplannen hebben neigen we steeds meer naar castratie.
Mijn voorkeur ging uit naar de laparoscopische variant.
Maar.....onze Rika weegt 10,5 kilo dus vraag ik me nu af of het een optie is. :(
mijn collega heeft laatst haar katje (die nog geen 3 kilo weegt) laparoscopisch laten castreren. Ze zag een castratie niet zitten vanwege de wond en dat de kat een kapje om moest enzo. De katten zijn normaal niet gewend een halsband te dragen. Maar 't diertje was bijna doorlopend krols en begon ook te markeren dus ze had weinig keus. Ze is ervoor naar de dierenkliniek in Steenwijk gegaan (niet ver van Zwolle)
Na de laparoscopische ingreep waren er geen uitwendige hechtingen en de volgende dag was ze alweer helemaal normaal. Volgens mij was zij meer dan tevreden en erg blij dat ze het laparoscopisch heeft laten doen.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1001945
roksefloks schreef: Omdat onze Rika flink schijnzwanger is na haar eerste loopsheid en we geen fokplannen hebben neigen we steeds meer naar castratie.
Mijn voorkeur ging uit naar de laparoscopische variant.
Maar.....onze Rika weegt 10,5 kilo dus vraag ik me nu af of het een optie is. :(
Inmiddels is Rika eergisteren gecastreerd. Op de traditionele manier....
En het is me 100 % meegevallen. :)
Ik mocht haar om 13.00 uur brengen en ze kreeg toen meteen een prikje. Ik mocht bij haar blijven tot ze sliep. (En ook hier een megadrol in de wachtkamer ;))
Om kwart voor vijf kon ik haar weer ophalen. Ze heeft 's avonds om 21.00 uur gegeten, gedronken en geplast en om 23.00 uur nog een keer.
Gisteren heeft ze nog veel geslapen, maar was verder okee. Het wondje is 2 á 3 cm groot en ze zit er niet aan.
Vandaag merk je niets meer aan haar. Ze wil weer spelen met haar zus, maar mag dat nog even niet.
Voordeel vind ik ook dat we nu in 8 minuten thuis waren. Naaldwijk is voor ons toch zeker 5 kwartier rijden. :-\
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1001985
Lizzy schreef: Fijn dat alles goed gegaan is! Hebben ze de baarmoeder bij Rika laten zitten?

Nee, ook die is er uit.
Ik was verbaasd over het kleine wondje. Acht jaar geleden had Judy een behoorlijke jaap, maar daar is dan ook een tumortje meteen bij weggehaald. (anders was ze overigens intact gebleven. zij was nooit schijnzwanger. :-\)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door