Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#923482
ja, ik ken het probleem met mijn mannen.
Mijn eerste hond daardoor ook laten 'helpen'.
Maar mijn geluk nu was dat ik barfplaats ontdekte en het probleem de baas ben door vit C te geven.
ellen
Door sam123
#923551
hallo allemaal,
bij mij is ziggy gecastreerd door het asiel.
dit in verband met zijn verwaarlozing.
hij was onzindelijk. omdat hij alles mocht laten lopen binnen in het
huis van de vorige eigenaresse.
ik weet niet of dat een goede reden is.
misschien is dat bij elke hond anders?
groetjes sylvia
Door Lizzy
#923605
De gemiddelde DA ziet castratie als oplossing voor ieder probleem. Pist je hond binnen? Is ie dominant en moeten zijn ballen eraf....

Ik ken diverse gecastreerde cocker spaniels en ierse setters die wel gecastreerd zijn en die zien er uit als een ontplofte cavia. De cockers hadden een dermate vreselijke vacht dat ze tegenwoordig geschoren worden. Op zich heb ik er geen probleem mee hoor, als een cocker/setter eruit ziet als een ontplofte cavia. Ik dacht alleen altijd dat mensen mede op zulke honden vielen vanwege de prachtige halflange vacht?
Door Hetty
#923618
Dankjewel voor alle reacties. Ik ga ook niet zomaar over tot castratie. De meeste spaniels krijgen een hele slechte vacht door castratie.
Dit blijkt ook wel uit jullie reacties.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar dit risico ga ik niet nemen. Ik las hier ook iets over homeopatische middelen.
Als het probleem blijft of erger wordt ga ik zeker naar een holistisch dierenarts om eens advies te vragen.

Een chemische castratie vind ik persoonlijk helemaal niks omdat de reacties daarop anders kunnen zijn dan op een echte castratie. Daarnaast spuit je er iets in waar ik niet zo happy mee ben.

Het gedrag is nog niet zo erg dat het echt niet te houden is. Ik wacht dus nog even af.
Door Lizzy
#923624
Chemische castratie is ook niks. Bovendien mag je dat maar 1 keer doen, dus daar heb je op termijn niks aan. Het GNRH implantaat is wel van een hele andere orde grootte.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#923691
een chemische castratie is id tijdelijk en geen hond reageert daar hetzelfde op, maar dat geldt ook voor de 'echte' castratie!
Ik hou het op de prodier geslachtsdrift met de hopcapsules! Werkt prima!
ellen
Door Laura2004
#923694
Lizzy schreef: Chemische castratie is ook niks. Bovendien mag je dat maar 1 keer doen, dus daar heb je op termijn niks aan. Het GNRH implantaat is wel van een hele andere orde grootte.
Mag ik vragen waarom je dat maar 1 keer mag doen. Ik weet het niet meer zeker, maar ik meen me te herinneren dat ik Kai lang geleden twee keer chemisch heb laten castreren :-\
Door audier
#923784
vanaalst schreef: ja, ik ken het probleem met mijn mannen.
Mijn eerste hond daardoor ook laten 'helpen'.
Maar mijn geluk nu was dat ik barfplaats ontdekte en het probleem de baas ben door vit C te geven.
ellen
Zeg jij nu dat de voorhuidontsteking verholpen wordt met het geven van vit c?
Vertel,vertel,vertel,

Groetjes, Karin
Door audier
#923793
Ik heb al even bij "zoeken" gekeken....

Heb er hier 1 die ook doorlopend een voorhuidontsteking heeft ( s winters wel minder) dus vandaar mijn vraag...

Wij spoelden altijd met azijn en water..(heeft de da me ooit eens verteld)

Karin
Door Hetty
#923811
vanaalst schreef: een chemische castratie is id tijdelijk en geen hond reageert daar hetzelfde op, maar dat geldt ook voor de 'echte' castratie!
Ik hou het op de prodier geslachtsdrift met de hopcapsules! Werkt prima!
ellen
Waar koop jij de prodier en de hopcapsules?
Door sam123
#923900
hai ellen,
ja dat klopt omdat ziggy verwaarloost was en niet zindelijk hebben ze hem gecastreerd in het asiel.
ik had hem binnen 3 dagen zindelijk. veel uit en veel belonen.
groetjes sylvia
Afbeelding
Door Lizzy
#923902
Laura2004 schreef: Mag ik vragen waarom je dat maar 1 keer mag doen. Ik weet het niet meer zeker, maar ik meen me te herinneren dat ik Kai lang geleden twee keer chemisch heb laten castreren :-\
De middelen die men gebruikt bij chemische castratie zijn: Vetadinon® en Tardak®. Die twee geven niet hetzelfde beeld als bij een castratie waarbij de testikels worden verwijderd. Ten tweede hebben Vetadinon® en Tardak® een aantal zeer grote nadelen en vervelende bijwerkingen. De reu krijgt namelijk een hoge dosis vrouwelijke hormonen toegediend (progestagenen), die allerlei bijwerkingen hebben zoals suikerziekte, groeihormoonovermaat (acromegalie) en gewichtstoename. Eigenlijk mag het middel daarom ook maar eenmalig gegeven worden.
Door Laura2004
#923919
Lizzy schreef: De middelen die men gebruikt bij chemische castratie zijn: Vetadinon® en Tardak®. Die twee geven niet hetzelfde beeld als bij een castratie waarbij de testikels worden verwijderd. Ten tweede hebben Vetadinon® en Tardak® een aantal zeer grote nadelen en vervelende bijwerkingen. De reu krijgt namelijk een hoge dosis vrouwelijke hormonen toegediend (progestagenen), die allerlei bijwerkingen hebben zoals suikerziekte, groeihormoonovermaat (acromegalie) en gewichtstoename. Eigenlijk mag het middel daarom ook maar eenmalig gegeven worden.
Bedankt voor de informatie ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#923968
Hetty schreef: Waar koop jij de prodier en de hopcapsules?
bij Plaza 33 een online site!
en de hopcapsules heb ik gewoon bij een gezondheidszaak gehaald.
ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door