Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#922757
Een vriendin van mij heeft een hond een reu van ongeveer 1 jaar oud en die heeft al een hele week diaree en is naar de dierenarts geweest en die denk aan chronische diaree?? Ik heb er nog nooit van gehoord maar hier misschien iemand wel. De hond krijgt brokken dus misschien is er iets met eten te doen.

Graag reacties, ik vind het zo sneu voor die vriendin en voor de hond.

gr. Nicole
#922796
de oorzaak van diarree kan vanalles zijn ,van eten wat ff wat minder goed gevallen is tot een bacteriele,virus of wormeninfectie of allergie .
om nu na één week al van chronisch te spreken ?  :-\

ik sluit me aan bij mijn voorgangers: overzetten op kvvv en éérst Giardia of één of andere infectie uitsluiten dmv tetsts .
#922858
ik vindt het nogal een snelle diagnose, maar ok, stel dat het zo is, dan kan je inderdaad iets met zijn eten doen om hem te helpen.
Termen als Chronisch diaree is wat mij betreft gewoon een term om een symptoom aan te geven zonder dat er een daadwerkelijke diagnose (oorzaak)  gesteld is.
Je kan kwa eten alle koolhydraten uit de dieet verwijderen, dat is dan vers voeren, zonder koolhydraten, dus als je KVV voer moet je er een hebben zonder granen, of andere koolhydraten toegevoegd.
Barf zou de beste zijn, omdat je dan weet precies wat de hond eet, maar een kvv zonder toevoegingen kan ook goed werken.
De idee er achter is dat je er voor zorg dat er geen resten van koolhydraten in de darmen terecht komen waardoor de ongewenste bacterieen die koolhydraten gebruiken  niet kunnen overleven. Deze zelfde principe wordt ook gebruikt bij mensen die een darmaandoening heeft en werkt meestal erg goed.
#922896
Ik sluit me bij mijn voorgangers aan: na 1 week al van chronisch spreken vind ik rijkelijk vroeg, en het is alleen een labeltje dat de verschijnselen dekt, het zegt verder helemaal niks. Er kunnen legio oorzaken zijn voor diarree zoals boven al aangegeven.
Overgaan op vers is sowieso natuurlijk een heel goed idee en dan zoals Connie schrijft zonder koolhydraten. Wordt het dan niet beter dan zou ik zeker op giardia latent esten.
#923213
Hallo allemaal, ik ben dus de baas van deze hond. Er is al van alles onderzocht. Nu heeft hij gisteren weer een spuit gekregen om de darmen rust te gevenen mocht 24 uur niets eten Vanmiddag weer terug maar ze waren nog niet tevree, bloed onderzoek gaf ook niets aan, hoewel nog niet alles binnen was. Dus vandaag weer een prik en een smurrie voor in te nemen en omdat het nu toch wel lang duurt, 6 kilo afgevallen, heeft hij astronouten voer gekregen. Dit alleen maar om toch wat bouwstoffen binnen krijgen, daar hij pas 9 maanden is en toch nog wel de nodige bouwstoffen nodig heeft. Overmorgen weer terug en als het dan niet beter is dan foto's en echo. Voor de rest merk je niks aan onze man, speeld, rent en is heel vrolijk.
Ik had aan de dierenarts gevraagt om over te gaan op barff maar daar moest ik mee wachten tot hij weer ok is, ja mensen ik ben blond want Nicole heeft gezegt kvv of zo iets dus van de week maar weer goed vragen hahahaha ;)
#923273
Wij hebben een kat die jarenlang chronisch diaree had en hypoallergene brokken an Royal Canin en Hill's (allen via de dierenarts) hielpen niet meer.
De dierenarts liet de ontlasting onderzoeken en daar kwam niet echt iets uit waar we wat aan hadden (hij zei: als ik die uitslagen serieus moet nemen dan leefde ze niet meer).
Ze was graatmager en zeer humeurig, een Maine Coon poes van 10 jaar.
Ik kreeg prednison mee voor haar, maar heb het niet gegeven.

Ik heb haar van de ene op de andere dag overgezet op vers en in hetzelfde tempo (ongelofelijk) veranderde de spuitpoep in iets wat op drollen leek en nu in keiharde drollen.
Over 2 weken wordt ze 14 jaar en ze is vrolijk, levendig en prachtig op gewicht.
Ze eet al 4 jaar Carnibest.

ik zou dus gewoon kvv gaan voeren - ongeacht wat je dierenarts denkt :)
#923276
Tai-ja schreef: Hallo allemaal, ik ben dus de baas van deze hond. Er is al van alles onderzocht. Nu heeft hij gisteren weer een spuit gekregen om de darmen rust te gevenen mocht 24 uur niets eten Vanmiddag weer terug maar ze waren nog niet tevree, bloed onderzoek gaf ook niets aan, hoewel nog niet alles binnen was. Dus vandaag weer een prik en een smurrie voor in te nemen en omdat het nu toch wel lang duurt, 6 kilo afgevallen, heeft hij astronouten voer gekregen. Dit alleen maar om toch wat bouwstoffen binnen krijgen, daar hij pas 9 maanden is en toch nog wel de nodige bouwstoffen nodig heeft. Overmorgen weer terug en als het dan niet beter is dan foto's en echo. Voor de rest merk je niks aan onze man, speeld, rent en is heel vrolijk.
Ik had aan de dierenarts gevraagt om over te gaan op barff maar daar moest ik mee wachten tot hij weer ok is, ja mensen ik ben blond want Nicole heeft gezegt kvv of zo iets dus van de week maar weer goed vragen hahahaha ;)
is de hond al op giardia getest zoals ik vroeg?
daar moet speciale test voor gedaan worden met de ontlasting en is geen standaard onderzoek, de meeste dierenartsen doen die gewoonniet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door