Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dami
#919000
Nou begrijp er niets meer van, Noah had een tijd geleden een cortico spuit gehad daar kon ze schijnbaar niet tegen en daardoor  had ze verhoogde nierwaarden en eiwit in de urine. Dit is dus allemaal over gegaan, maar ter controle moest het wel nog een keer herhaald worden, vandaag dus.
Bloedonderzoek en urine aanprikken vanuit de blaas.
Bloedonderzoek was goed ook de nierwaarden waren prima (wel was de crea 114), alleen de eiwit was aan de lage kant 56.
Urineonderzoek was alles goed van ook soortelijk gewicht, alleen ++++ eiwit, verder word de urine opgestuurd naar Gent om de creatinine ratio te bepalen. Het enige wat ze nu dus doet is 1 keer per dag binnen plassen, op de echo was de baarmoeder wat vergroot, en er was gisteren ook een reu die erop wilde, dus ik dacht dat ze loops moest worden(ze is 19 maanden en nooit eerder loops geweest)? Of heeft ze toch iets aan de nieren, drinken en eten is allemaal heel erg normaal, ze plast alleen 1 keer per dag een klein plasje binnen sinds 3 dagen, maar de nacht houdt ze wel op terwijl ze niet meer in de bench zit. Ook waren de lymfeknopen bij de knieen wat vergroot en had ze een lichte verhoging van 39,2, maar wel na de echo en op de rug liggen lekker stressvol. Word er een beetje moedeloos van dit onzekere...
Laatst gewijzigd door Dami op do 21 feb 2008, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
#919076
Lymfeknopen die vergroot zijn, verhoging van de temperatuur, een wat hogere eiwitwaarde. Dat doet mij denken aan een onstekingsreactie.
Als ik dan verder lees dat ze interessant is voor reuen en moeite heeft met het ophouden van haar plas, dan denk ik aan een vaginitus.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#919084
Antonia schreef: Lymfeknopen die vergroot zijn, verhoging van de temperatuur, een wat hogere eiwitwaarde. Dat doet mij denken aan een onstekingsreactie.
Als ik dan verder lees dat ze interessant is voor reuen en moeite heeft met het ophouden van haar plas, dan denk ik aan een vaginitus.
Dat is ook waar ik direct aan moest denken!
Door Lizzy
#919086
dianatara schreef: Nou begrijp er niets meer van, Noah had een tijd geleden een cortico spuit gehad daar kon ze schijnbaar niet tegen en daardoor  had ze verhoogde nierwaarden en eiwit in de urine. Dit is dus allemaal over gegaan, maar ter controle moest het wel nog een keer herhaald worden, vandaag dus.
Bloedonderzoek en urine aanprikken vanuit de blaas.
Bloedonderzoek was goed ook de nierwaarden waren prima (wel was de crea 114), alleen de eiwit was aan de lage kant 56.
Urineonderzoek was alles goed van ook soortelijk gewicht, alleen ++++ eiwit, verder word de urine opgestuurd naar Gent om de creatinine ratio te bepalen. Het enige wat ze nu dus doet is 1 keer per dag binnen plassen, op de echo was de baarmoeder wat vergroot, en er was gisteren ook een reu die erop wilde, dus ik dacht dat ze loops moest worden(ze is 19 maanden en nooit eerder loops geweest)? Of heeft ze toch iets aan de nieren, drinken en eten is allemaal heel erg normaal, ze plast alleen 1 keer per dag een klein plasje binnen sinds 3 dagen, maar de nacht houdt ze wel op terwijl ze niet meer in de bench zit. Ook waren de lymfeknopen bij de knieen wat vergroot en had ze een lichte verhoging van 39,2, maar wel na de echo en op de rug liggen lekker stressvol. Word er een beetje moedeloos van dit onzekere...
Een verhoogd crea en een verlaagd eiwit zou kunnen duiden op nierproblemen inderdaad. Nou ben ik geen DA maar deze afwijkingen (114 en 56) lijken mij zeer laag. Veel eiwit in de urine kan inderdaad ook op nierproblemen duiden maar ook op ontstekingscellen. Misschien dat Dorothea of Tannetje daar meer over kan zeggen. In ieder geval: vergrootte lymfeknopen en lichte verhoging duiden mij eigenlijk ook op iets van een ontsteking. Dat samen met eiwit in de urine zou misschien op een baarmoederontsteking kunnen wijzen? (misschien heeft ze een stille loopsheid achter de rug?). Of inderdaad vaginitus? Maar wat zei de DA er van? Ik denk zelf niet dat dit de gevolgen zijn (verhoging + lymfekliervergrotingen) van de echo, hoe stressvol dat ook is.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#919274
Tja, het zijn allemaal vage klachten die niet heel duidelijk met elkaar in verband staan. Die verhoging is toch niet in orde. Je zou haar thuis nog een paar keer kunnen tempen.
Lijkt toch iets van een ontsteking ergens. Hoe was het bloedbeeld? Had ze ontstekingscellen?
Ik vind de crea niet echt verhoogd. Maar dat kan ook liggen aan het apparaat waarmee getest is. Elke apparaat heeft enigszins andere refentiewaarden.

Ook dat nog niet (zichtbaar) loops geweest zijn, kan aanleiding zijn om dat eens nader te onderzoeken. Baarmoederontsteking zou kunnen.
Door Dami
#919336
Hitam schreef: Tja, het zijn allemaal vage klachten die niet heel duidelijk met elkaar in verband staan. Die verhoging is toch niet in orde. Je zou haar thuis nog een paar keer kunnen tempen.
Lijkt toch iets van een ontsteking ergens. Hoe was het bloedbeeld? Had ze ontstekingscellen?
Ik vind de crea niet echt verhoogd. Maar dat kan ook liggen aan het apparaat waarmee getest is. Elke apparaat heeft enigszins andere refentiewaarden.

Ook dat nog niet (zichtbaar) loops geweest zijn, kan aanleiding zijn om dat eens nader te onderzoeken. Baarmoederontsteking zou kunnen.
Ja ontstekingscellen heeft ze dus niet getest, ze had alleen de nierwaarden gedaan, heel vreemd.
En op de echo dacht ze idd dat de baarmoeder wat vergroot was, of het waren de darmen ja daar heb je dan lekker veel aan he aan zo'n dierenarts??
Ik heb haar gisteren thuis nog 2 keer getempt en toen had ze dus helemaal geen verhoging, maar ze plast wel wat vaker kleine plasjes en ze snuffelt de hele tijd om gek van te worden. De crea vond de da ook niet echt verhoogd, maar de eiwitten in het bloed waren te laag vond zij? 56.
Denk dat ik vandaag maar weer terug ga voor een algeheel bloedonderzoek vind het ook een beetje dom dat ze dat gisteren niet gelijk meegepakt heeft.

Vergeet er wel bij te vertellen dat een tepel wat ontstoken is, maar de da dacht niet dat het daarvan was??? Soms denk ik weleens dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn bij die dierenkliniek.
Laatst gewijzigd door Dami op wo 20 feb 2008, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dami
#919524
Ben net dus terug geweest nadat ik gezien had dat er gele uitvloeiing uit de vulva kwam, de buik voelt nog goed aan en de echo van gisteren was niet echt verontrustend, verhoging heeft ze nu niet meer, ik moet ze goed in de gaten houden, eten en drinken gaat ook nog heel goed, kan dus vaginitis of pyometra zijn, vrijdag moeten we terug om een echo en van daaruit kijken we verder. Als alles eruit moet laat ik dat in Sleeuwijk doen, dus niet bij deze da.
Laatst gewijzigd door Dami op wo 20 feb 2008, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#920042
Huh, en ze hadden al een echo gemaakt? Waarom dan nog een keer? En als ze het verschil tussen darmen en een pyometra niet kunnen zien dan moet je misschien eens naar iemand gaan met meer ervaring met echo´s.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#920060
dianatara schreef: Ben net dus terug geweest nadat ik gezien had dat er gele uitvloeiing uit de vulva kwam, de buik voelt nog goed aan en de echo van gisteren was niet echt verontrustend, verhoging heeft ze nu niet meer, ik moet ze goed in de gaten houden, eten en drinken gaat ook nog heel goed, kan dus vaginitis of pyometra zijn, vrijdag moeten we terug om een echo en van daaruit kijken we verder. Als alles eruit moet laat ik dat in Sleeuwijk doen, dus niet bij deze da.
Ik krijg toch ook sterk het idee dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Ik vind de klachten best verontrustend en zou als ik jou was geen risico meer nemen en liever direct naar Strikkers en consorten gaan.
Door Dami
#920155
Hitam schreef: Huh, en ze hadden al een echo gemaakt? Waarom dan nog een keer? En als ze het verschil tussen darmen en een pyometra niet kunnen zien dan moet je misschien eens naar iemand gaan met meer ervaring met echo´s.
Ik ben net dus ook naar Sleeuwijk gegaan, inwendig onderzoekje gedaan, geen bijzonderheden, een echo gemaakt, geen baarmoeder met pus te zien, alles zag er prima uit, hij heeft gelijk weer urine opgenomen en dit word nu dus wel opgestuurd voor bacteriologisch onderzoek, want ze heeft sowieso een lichte vaginitis, maar dus ook een blaasontsteking erbij (ze plast steeds hele kleine beetjes), over 2 dagen krijgen we de uitslag zelf doorgebeld en dan word ook gezegd welke ab hiervoor gebruikt moet worden, want hij zei ook ze kunnen jou wel clavubactin meegeven (wat zij dus ook gedaan had gisteren) maar dat wil niet zeggen dat dat voor die bacterie is.
En idd ze kon het verschil dus niet zien met de darmen en de baarmoeder want hij zei ook dat ze dus de darmen heeft gezien, heeft het me zelfs aangewezen. Dus ik ben helemaal klaar met de kliniek hier in de buurt en ga voortaan lekker naar Sleeuwijk, is wel wat verder rijden, maar daar word  tenminste alles wat duidelijker ipv 3 keer terug moeten voor dezelfde klachten. Dus gelukkig geen pyometra, want hij zei ook als er pus uit de vulva komt en het zou van de baarmoeder uit komen, dan zou dat zeker zichtbaar moeten zijn op de echo en dat was dus niet! De vuiligheid komt gewoon van de vaginitis en de blaasonsteking af. (het is ook niet veel hoor). Verder had ze helemaal geen verhoging en de lymfeknopen vond hij dus niet bijzonder vergroot. Ben weer een heel stuk gerustgesteld maar niet dankzij de dierenarts van gisteren!
Laatst gewijzigd door Dami op do 21 feb 2008, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#920249
Pfft, nou, een hele opluchting dat er niks vervelends is gevonden. Ik kan me voorstellen dat je niet echt blij bent met die andere kliniek....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door