Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#916722
Wie weet er de naam van een heel klein stekertje of bijtertje, dat heel erge jeuk veroorzaakt?

Mees-mans, de mooie Cocker van mijn schoonmams liep een tijdje (denk een weekje of een dag of 10) opvallend vaak te krabben. Maar als hij bij mij was, was het over.... :confused1: ...geen jeuk meer.

Ik heb nog gevraagd over wasmiddelen, shampoo, voer, etc., maar niks is verandert. Dus zei ik dat dit toch iets was om even een DA naar te laten kijken. Dat is gebeurt, maar helaas kon ik er niet zelf bij zijn......en nu is ze de naam van deze parasiet vergeten.

Ze heeft er wel een spray voor gekregen, dus het zal wel over gaan. Maar ik zou toch graag willen weten, wat voor soort parasiet dit is.......

(Wellicht overbodig: maar het zijn geen vlooien. Die kan je zien met het blote oog. Deze viezerikken zie je dus echt niet zitten, behalve als je de vacht kamt met een vlooiekam, dan zie je ze zitten tussen de haren in. Als ik weet wat het is, kan ik ook uitzoeken hoe Mees eraan is gekomen en zo dus een herhaling proberen te voorzkomen......).
Door Peet
#916748
[quote="Fido"]
Sarcoptes scabei   :nerves:
[/quote]

dank u, :o ook een leuke ......

Maar nee, dat is het niet, het "schijnt" niet echt bijzonder te zijn.....Het is geen schurft oid..... 

Overigens, Mees is een vers-gevoerde hond met een mooie, schone vacht die goed onderhouden wordt. Hij heeft geen schilfers of rode plekken oid. Afgezien van de jeuk is er niets aan hem te zien.....

De spray heb ik wel gezien, was een standaard verpakking (geen "dierenarts"-verpakking), maar nu niet bij de hand.

Maar goed, het helpt wel......en anders moet ik gewoon tot maandag wachten hoor, geen probleem.
Door Nicky
#916752
Kan het geen huisstofmijt zijn? Mijn hond Jaia is allergisch voor huisstofmijt en loopt bij mn ouders en vriend altijd harder te krabben dan bij mij waar elke dag gestofzuigd wordt...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#916763
[quote="Nicky"]
Kan het geen huisstofmijt zijn? Mijn hond Jaia is allergisch voor huisstofmijt en loopt bij mn ouders en vriend altijd harder te krabben dan bij mij waar elke dag gestofzuigd wordt...
[/quote]

Huisstofmijt kun je gelukkig niet zien het blote oog
Door Peet
#916783
Ik realiseer me nu, dat ik te weinig concrete info heb.
Zonder de naam van het middel en de parasiet blijven we gissen.

Sorry hiervoor! Ik zal nagaan wat de spray is, dan heb ik dat in ieder geval. En anders moet het maar even tot maandag wachten.

Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik hoop snel meer meer / duidelijk info te kunnen komen.
Gebruikersavatar
Door pike
#917956
En dan zijn er ook nog mijten die in rottende vegetatie leven, en die bijten ook. Zo kan ik mijn honden niet meer los laten op de dijk want ze krijgen dan hevige jeuk aan hun poten doordat ze de slootoevers afstruinen waar alles is blijven liggen wat ze uit de sloot gehaald hebben van het najaar  >:(
Gebruikersavatar
Door pike
#918860
[quote="Hitam"]
Hoe heten die kleine rode tenenbijtertjes ook al weer? Oogstmijt of zo?
[/quote]
Rood tot geel, Trombiculidae. Meerdere soorten. Ze hebben allerlei Nederlandse namen: Oogsmijt, hooimijt, grasmijt. Ze bijten eenmalig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door