Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#914508
nikèdog2000 schreef: nou karin
ik dacht dus dat hij dood zou gaan
zo ziek was hij
ik ben niet naar de da geweest
dit hondje was een brokken hondje
ik heb hem dus pas 1,5 maand
direct op barf hij verslind het
maar hij moest ook ontgiften
dus alles bij elkaar was hij behoorlijk ziek
ik heb hem wel veel laten drinken met probiotica in de boullion
Dus een brokkenhondje dat doodziek wordt, hoeft niet naar de da????
Als mijn honden meer dan een week heel erg diarree zouden hebben, en zo erg ziek zouden worden dat ik dacht dat ze dood gingen, dan was ik al lang bij de da geweest hoor!

Dus Karin:

Als ik jou was zou ik toch even langs gaan.
Voor het zelfde geld is hij wel te ziek om het zelf op te lossen.
Door nikèdog2000
#914517
het is niet omdat het een brokken hondje was!!!!!!!!!!!!!!!!
omdat hij ook aan het ontgiften was
en een virus had opgelopen
hij was dus helemaal steriel in zijn darmen
wat kan een dierenarts daar aan doen??????????
hij is nu weer kern gezond
ook zonder da
Door karin.b
#914525
Nou roefes, zolang een hond heel levendig en speels is, ga ik niet zo snel naar de d.a.  De dagen hiervoor ook absoluut geen zieke hond gezien. Vroeger ging ik ook voor ieder wissewasje naar de d.a. en dat kost zakkenvol geld, vaak gaan dingen vanzelf weer over.
Tenzij er echt wonden zijn of veel braken of zieke indruk van de hond, dat is een andere zaak. Het was ook niet de hele week spuitpoep hoor.
Voor Natasja, ik geef smuldier, pens, compleet of de rode verpakking, duckvoer af en toe, kippennekken, kippenkarkas, kippenmaagjes, verse pens,vleesmix 1 en 2 van herby, runderknars, kipfilet,  rauw eitje, biogardeyoghurt.
Het rotte is dat ik bij herby vorige week van alles had besteld, maar ze lusten geen wild ( wat dan ook) en weigeren allebei het te eten, na div. pogingen.
Dus hoop ik dat het voldoende is.
Net heeft roxy weer gepoept, stukje dik en voor de rest weer waterdun dus ga ik vanavond wel naar d.a. want zo gaat het niet goed.
Door Staftime
#914547
nikèdog2000 schreef: het is niet omdat het een brokken hondje was!!!!!!!!!!!!!!!!
omdat hij ook aan het ontgiften was
en een virus had opgelopen
hij was dus helemaal steriel in zijn darmen
wat kan een dierenarts daar aan doen??????????
hij is nu weer kern gezond
ook zonder da
Je zei dat je dacht dat hij dood zou gaan.
Als het zo erg is ga je toch naar de da, wie weet is zo'n hondje wel aan het uitdrogen door de diarree. Je weet maar nooit.
Door danielle1980
#914549
karin.b schreef: Nou roefes, zolang een hond heel levendig en speels is, ga ik niet zo snel naar de d.a.  De dagen hiervoor ook absoluut geen zieke hond gezien. Vroeger ging ik ook voor ieder wissewasje naar de d.a. en dat kost zakkenvol geld, vaak gaan dingen vanzelf weer over.
Tenzij er echt wonden zijn of veel braken of zieke indruk van de hond, dat is een andere zaak. Het was ook niet de hele week spuitpoep hoor.
Voor Natasja, ik geef smuldier, pens, compleet of de rode verpakking, duckvoer af en toe, kippennekken, kippenkarkas, kippenmaagjes, verse pens,vleesmix 1 en 2 van herby, runderknars, kipfilet,  rauw eitje, biogardeyoghurt.
Het rotte is dat ik bij herby vorige week van alles had besteld, maar ze lusten geen wild ( wat dan ook) en weigeren allebei het te eten, na div. pogingen.
Dus hoop ik dat het voldoende is.
Net heeft roxy weer gepoept, stukje dik en voor de rest weer waterdun dus ga ik vanavond wel naar d.a. want zo gaat het niet goed.
ik zou voor je allerlei ab kuren enz erin laat proppen en spuiten enz laten testen op giardia...
Door roefus
#914556
karin.b schreef: Nou roefes, zolang een hond heel levendig en speels is, ga ik niet zo snel naar de d.a.  
Moet je uiteraard ook zelf weten  ;)
Door nikèdog2000
#914589
[quote="Staftime"]
Je zei dat je dacht dat hij dood zou gaan.
Als het zo erg is ga je toch naar de da, wie weet is zo'n hondje wel aan het uitdrogen door de diarree. Je weet maar nooit.
[/quote]ik heb dit in elf jaar nog niet mee gemaakt
hij had geen koorts en ook geen onder tempratuur
maar hij keek zo zielig
dus dan denk je al heel snel straks gaat die dood
maar ik wist wat er aan de hand was
en een dieren arts kan hier ook niets aan doen
ze moeten het eerst kwijt
en uit drogen was niet aan de orde
hij dronk kippen boullion met probiotica
Door karin.b
#914747
Wat is giardia???
Nooit van gehoord!! Jammer dat ik het nu net pas lees, want kom net bij  d.a. vandaan en ze heeft idd een prik gehad en alfatrimpillen ???  :confused1:  w.s. anti-biotica pillen.
Eigenlijk heeft ze een week voor de diarree begon een wormenkuur gehad omdat ze zoveel aan haar kont en staart beet  EXIL
Tja misschien heeft dat haar darmen niet goed gedaan.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#914751
Nou een wormenkuur kan idd behoorlijk diarree veroorzaken.

Giardia is een parasiet. Zoek hier maar eens op giardia, dan vind je wel hoe en wat.
Door karin.b
#914754
Ben ik de hele tijd al mee bezig,maar hoe komen honden eraan
via van alles. En wat ik niet kan vinden zijn de symtonen.
Roxy vindt ik na haar eerste loopsheid ook erg veranderd n.l erg rustig geworden en ook wel snel moe, dacht dat een mechelaar over het algemeen drukker was maar weet niet of haar karakter zo is geworden.
Soms denk ikweleens is ze ziek of heeft ze last van heupen o.i.d.
Laat haar binnenkort ook rontgen.
Maar ik twijfel weleens over haar omdat er zo een karakterverandering is opgetreden.
Door danielle1980
#914782
giardia...
diaree, maar ook weer tmogelijk van tijden niet, lusteloos, maar kan ook dagen weer normaal zijn...
overgeven, magerder worden, honger of juist geen honger...
als je hier giardia intypt kom je mijn topic tegen en ook die van rachel ( malamoods geloof ik )
waar in beschreven staat wat de honden hebben en er zijn wel meer hier met giardia geweest afgelopen jaren...
sommige honden kunnen jaren giardia hebben zonder dat de da weet dat ze dat hebben  :-X
Door madelonverschoor
#916829
Let op met groene leem, als je hond gechipped is kan hij of zij hierdoor de chip kwijt raken, groene leem werkt alle niet lichaamseigen stoffen eruit; wat je beter kunt geven is klei, hier (in Frankrijk) koop je een doosje met 30 zakjes het heet Smecta, werkt fantastish. Ik doe een zakje door wat yoghurt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door