Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#907941
Hoihoi,

gisteren dacht ik nog 'gaat met een dag wel over' maar dat lijkt niet het geval:
Sinds donderdag is Merlijn wat 'van slag'. Hij lijkt moeite te hebben met poepen, maar aan de andere kant moet hij beslist vaker dan normaal; hij piept er zelfs op 'laat mij uit, ik moet poepen'. Hij heeft eergisteren en giseren overgegeven.
Hij drinkt (en eet!!) normaal. Plast ook normaal! Ontlasting die er komt is normaal van kleur, wel een fractie dunner/wateriger dan normaal, maar beslist geen diarhee.
Hij lijkt geen buikpijn te hebben, zit niet zielig in een hoekje (wat hij anders wel doet als hij pijn heeft).
Wie gooit er even wat goede raad over het toetsenbord?
Dierenarts gaan? Zouden het anaalklieren kunnen zijn die dwars liggen? Hij heeft gisteren wel een paar keer op die manier op de grond gezeten en evn met zijn gat gewiebeld, maar echt sleetje rijden was het niet...

Gisteravond heb ik 'm wat pro-biotica gegeven, met het idee; als het zijn maag / darmen zijn, worden die wat rustiger.

Maar helaas, vanacht rond 03.00 uur is Edgar eruit geweest om 'm uit te laten; hij piepte. En piepte terecht, want hij MOEST ook echt. Maar ja, in het donker zie je niet echt 'of er wat uit komt'... hoewel hij dacht van wel.

Nu, op dit moment, zijn Edgar en Merlijn ook buiten (uitlaten).

Ik ben niet super bezorgd, maar IETS zit 'm dwars, dat kan niet anders!

Groetjes,
Suzanne
Door K&D
#907959
Even in de gaten houden en als het niet met een dag of wat over is even naar de DA gaan.
Dubhe heeft ook wel eens zoiets gehad vorig jaar rond deze tijd. Toen was haar endeldarm geïrriteerd. Geen diaree, maar wel vaak en moeizaam poepen, en er kwam amper wat. Toen ze echt pijn aangaf heb ik het wel laten controleren bij de DA en na een ab-kuurtje was het over.
Door Suzanne
#908029
D&K schreef: Even in de gaten houden en als het niet met een dag of wat over is even naar de DA gaan.
Dubhe heeft ook wel eens zoiets gehad vorig jaar rond deze tijd. Toen was haar endeldarm geïrriteerd. Geen diaree, maar wel vaak en moeizaam poepen, en er kwam amper wat. Toen ze echt pijn aangaf heb ik het wel laten controleren bij de DA en na een ab-kuurtje was het over.
Oh, okay, dus 'aankijken' is de boodschap? ;-)
Hij is thuis prima in orde, maar geeft gewoon 'vaak' aan naar buiten te willen om te poepen, ik denk zo'n beetje gemiddeld om de 3, 4 uur. We gaan dan ook maar als hij het aangeeft deze dagen inderdaad maar op verzoek naar buiten.
Als het maandag niet verbetert is zal ik de da inseinen!
Thanks!

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door