Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#906459
Ik post niet vaak op BP, maar lees wel veel.
Nu heb ik een probleempje met mijn teefje van net 3 jaar.
Ze is nu 3 weken terug loops geweest en gisteren was ze wat hangerig, met wandelen niet zoals ze was, gewoon een beetje tuttig.
Vannacht had ze 3x geplast in huis, doet ze echt nooit en toen ze even bij mij op bed had gelegen had ze wat urine laten lopen.
Ze heeft geen verhoogde temp. 37,5.
Ze had na haar loopsheid wel wat last van vaginitis, maar heb dit direkt behandeld met afgekoeld gekookt water met wat tea tree en toen was het zo weg.
Zal ze blaasotsteking kunnen hebben? Ik heb haar direkt wat appelazijn gegeven, kan ik ook wat echina geven?
Ik heb een beetje een rare dag vandaag, heb een begrafenis, dus de dierenarts wordt vandaag ook niet.
Iemand nog meer tips, ze eet wel, maar is gewoon niet haar zelf. Ze lijkt ook wat misselijk.
Voor baarmoederontsteking is het toch wat te vroeg, mocht ze dat onder de leden hebben, verder drinkt ze niet overmatig.
Door Lizzy
#906484
Ik zou denken dat dit of een blaasontsteking of een baarmoederontsteking zou kunnen zijn. Logisch dat je vandaag niet naar de DA kunt.

Is er misschien iemand anders die met haar naar de DA kan gaan? En anders alvast voor morgenochtend vroeg afspreken met de DA?

Sterkte vandaag....
Gebruikersavatar
Door chery
#906513
Ik ben net wezen wandelen en ik denk at het ook nog weleens vanuit de rug kan komen, ze loopt wat stijfjes en als ik haar roep, draait ze niet alleen haar hoofd om, maar haar hele lichaam.
Het is een franse bulldog, dus geen rare gedachte........
Door Lizzy
#906515
beau en senna schreef: Ik ben net wezen wandelen en ik denk at het ook nog weleens vanuit de rug kan komen, ze loopt wat stijfjes en als ik haar roep, draait ze niet alleen haar hoofd om, maar haar hele lichaam.
Het is een franse bulldog, dus geen rare gedachte........
Oh, dat zou ook heel goed kunnen natuurlijk... Dan is ze misschien wat misselijk van de pijn? Hoe is haar ontlasting?
Gebruikersavatar
Door chery
#907456
Ik heb senna gisteren voor de begrafenis naar de dierenarts gebracht en haar daarna weer opgehaald.
Ze hebben bloed afgenomen, de uitslag hoor ik vandaag en een echo van de baarmoeder gemaakt. De baarmoeder was niet ontstoken, maar zag er ook niet rustig uit.
Ze heeft een pijnstiller gekregen en een AB kuurtje.
Omdat ze heel veel last heeft van schijnzwangerschap, liep ik toch al met het idee haar dit voorjaar te laten helpen, dus ik zet dat nu toch maar door. De vershijnselen van schijnzwangerschap komen nu al tevoor schijn, zo kort na de loopsheid.
Door Lizzy
#907463
beau en senna schreef: Ik heb senna gisteren voor de begrafenis naar de dierenarts gebracht en haar daarna weer opgehaald.
Ze hebben bloed afgenomen, de uitslag hoor ik vandaag en een echo van de baarmoeder gemaakt. De baarmoeder was niet ontstoken, maar zag er ook niet rustig uit.
Ze heeft een pijnstiller gekregen en een AB kuurtje.
Omdat ze heel veel last heeft van schijnzwangerschap, liep ik toch al met het idee haar dit voorjaar te laten helpen, dus ik zet dat nu toch maar door. De vershijnselen van schijnzwangerschap komen nu al tevoor schijn, zo kort na de loopsheid.
OK. Nou, gelukkig niks echt ernstigs maar ik kan me goed voorstellen dat je haar laat castreren. Dit is inderdaad wel heel snel na de loopsheid. Het kan overigens zijn dat bij de vorige loopsheid er al een ontsteking-kje heeft gezeten. En dat wordt dan bij de volgende loopsheid erger. Tenminste, dat is wat ik gisteren op een website las over loopsheid (van een DA). Ik zal even kijken of ik die site nog kan vinden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door