Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#888849
Even een teven-vraagje:

Weyla zou pas in maart loops moeten worden. Maar volgens de reuen uit de buurt ruikt ze nu al zeeeeer lekker   :o.

Ik ben alleen reuen gewend, dus eh... :-[  ...is dit normaal?
Of heeft ze iets misschien onder de leden?

Ze is verder vrolijk en levenslustig genoeg, dus verder niets waar ik iets uit zou op kunnen maken.
Door Anthraciet
#888857
Ik heb op het moment precies hetzelfde :o
Mijn teefje zou ook rond maart loops moeten worden en mijn 2 reuen worden met de dag gekker van haar.
Zelf maakt ze (gelukkig) nog nergens aanstalten naar en eind volgende week zou ze geholpen worden, dus ik hoop maar dat het niet doorzet ::)

Ik heb wel eens een teefje gehad, maar het is zo lang geleden dat zij loops werd (aangezien ze jong al geholpen was), dat ik me niet meer echt kan herinneren hoe en wat :-[

Volgens mij kan het een behoorlijke tijd voor de loopsheid al zo zijn dat ze aantrekkelijk worden, toch? Experts?
Door danielle1980
#888859
estrelle ruikt ong 1,5 maand voor de loopsheid al lekker volgens reuen  :-X
sommige teven ruiken constant lekker  ;)
en soms wisselen de loopsheden gewoon, niet elke loopsheid is precies om de 6 maanden...
Door Peet
#888860
Ehm.... ja...experts????

Ik ben echt reuen gewend, zij is mijn eerste teefje.....dus voor mij is het ook nieuw. Nou weet ik dat ze blaasontsteking heeft gehad, en dat ze dan ook erg lekker kunnen ruiken, maar dat is gelukkig al weer over. Ik betwijfel dus of dat de reden is.


En ik wil idd ook volgende week voor haar een snip-snap afspraak plannen....maar dan moet ze wel compleet gezond zijn, uiteraard.  ???

Nu is ze natuurlijk nog jong (net 1 jaar en 2 maanden) dus misschien is haar ritme nog niet 100%....ofzo........
Door danielle1980
#888877
rook ze de rest van de tijd niet lekker voor reuen?
dan kun je aannemen dat ze over tijdje wel loops word.
ik denk niet zo snel aan ontsteking of zo...

de ene teef ruikt nu eenmaal wat lekkerder dan de ander,
dat merk ik hier ook, 6 teven en allemaal anders  ::)
Door Peet
#888880
danielle1980 schreef: rook ze de rest van de tijd niet lekker voor reuen?
dan kun je aannemen dat ze over tijdje wel loops word.
ik denk niet zo snel aan ontsteking of zo...

de ene teef ruikt nu eenmaal wat lekkerder dan de ander,
dat merk ik hier ook, 6 teven en allemaal anders  ::)
Tot de week voor vorige week rook ze niet aantrekkelijk ofzo.....zeg maar "gewoon" .

Het is echt sinds vorige week, dat reuen aan haar achterkant lopen te ruiken en haar dan meteen vol vuur willen beklimmen... :P... Zij moet er overigens ook niks van hebben.... >:(  >:(  ;)

Maar dit zou dus kunnen betekenen dat ze binnenkort loops wordt?
Dan kan ik haar nu dus niet meer laten castreren?
Door Anthraciet
#888883
Volgens mij kan het nog wel gewoon hoor ;)

Dara gaat volgende week ook onder het mes en zij ruikt nu ook interessant. Ze is eind september loops geweest, maar ik heb van de vorige eigenaren niet gehoord of ze 'regelmatig' was in haar loopsheden omdat ik haar uit het asiel heb gehaald (ze is nu bijna 4).

Dus ik ga er vanuit dat ze gewoon vroeg lekker ruikt voor mijn pubers ::)
En krijgt ze volgende week een ritssluiting 8)
Door danielle1980
#888885
Peet schreef: Tot de week voor vorige week rook ze niet aantrekkelijk ofzo.....zeg maar "gewoon" .

Het is echt sinds vorige week, dat reuen aan haar achterkant lopen te ruiken en haar dan meteen vol vuur willen beklimmen... :P... Zij moet er overigens ook niks van hebben.... >:(  >:(  ;)

Maar dit zou dus kunnen betekenen dat ze binnenkort loops wordt?
Dan kan ik haar nu dus niet meer laten castreren?
nou als ze binnen een maand loops zou worden, zou dat idd beter zijn van niet voor de teef, maar dat weet je denk wel...
een maand van te voren castreerd mijn da niet meer bv...

het is moeilijk te zeggen hoe of wat want elke teef is anders,
essie ruikt al 2 maanden voor loopsheid lekker, maar kaylee bv pas als ze paar dagen loops is...
en minx zo'n weekje voor de loopsheid...

maar jah als ze normaal in maart loops zou worden zou het wel kunnen dat ze nu al lekkerder begint te ruiken hoor.

ow ze is nog heel jong lees ik net, hoe vaak is ze al loops geworden?
want als ze pas 1 keer loops is geweest dan is het nog afwachten wanneer ze precies loops word natuurlijk...

plast ze meer dan normaal?
dat is ook indicatie dat ze loops gaat worden,
die van mij gaan dan nog vaker en hoger met poot omhoog plassen.
Door danielle1980
#888899
hmmm ze kan niet schijnzwanger zijn he?
ik bedoel lijkt me niet als ze in maart loops moet worden, maar je weet t maar nooit  :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#889357
Kan best dat ze al loops aan het worden is. Is haar vulva al opgezet? Daar kun je het ook wel aan zien. Als je haar wilt laten steriliseren dan mag ze echt niet loops zijn. Anders de dierenarts eens laten kijken.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#889620
ik begrijp dat ze pas een keer loops is geweest?
Dan is de tweede keer gewoon afwachten, kan bv na 5mnd maar het kan ook nog een paar mnd wegblijven.
Als ze een paar keer loops is geweest kan je met redelijkheid zeggen wat haar cyclus is, bij een teef alleen dan, bij meerdere teven is er soms geen peil op tetrekken.

Een goede indicatie is dat ze intensief de reuenluchtjes nagaan en veel plasjes gaan doen, dan gaat het in de buurt komen, maar dan nog kan het weken duren eer dat het doorgaat zetten.
En wat betreft een castratie, heb ik begrepen dat de teef hormonaal op rust moet zijn omdat ze anders heel lekker blijft ruiken voor reuen en dat is ook niet de bedoeling denk ik.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#889626
Peet,ik heb jaren DH's gefokt en bij mij was/is (Shelties ook) het zo dat ze ong. 2 maanden voor de loopsheid gaan verharen. Doet ze dat ? Als dat zo is kan je er zeker van zijn dat ze binnen 2 maanden loops is
Door Peet
#890563
Er is niets opgezet, maar ze ruikt nu dus echt onweerstaanbaar lekker. (Arme Meesje).
Ook wordt ze erg poetserig, ze ligt regelmatig zichzelf schoon te likken.

Ik denk dat ik mijn DA maar even laat kijken, voor de zekerheid.......en dan kunnen we meteen een afspraak maken voor haar rits.....

Bedankt allemaal voor het meedenken!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door