Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#886427
Angelique schreef: Owwww, dan heb je een hardnekkige in huis. :-\ Sterkte met de ziekenboeg. :-*
Hardnekkig zeker, Kaat hoest nog steeds.

Intussen hebben we nu Deetje en Tilly er ook bij. Alleen Joop heb ik nog niet gehoord.
Mijn vloer ligt vol met keukenrol. Dadelijk alles weghalen en de dweil met Dettol erover. :-X
Door Ine
#886470
danielle1980 schreef: he bah hopelijk worden ze nu snel beter.
bij mij zijn t nog steeds die 6 en ook nog steeds ziek...
minx en essie zijn niet ziek  :-\
Ze ogen niet ziek, zijn verder gewoon, alleen af en toe even kuchen en wat slijm.
Ach, we komen er wel door zonder al teveel problemen. (hoop ik) ;)
Sterkte met jouw ziekenboeg!
Door danielle1980
#886475
Ine schreef: Ze ogen niet ziek, zijn verder gewoon, alleen af en toe even kuchen en wat slijm.
Ach, we komen er wel door zonder al teveel problemen. (hoop ik) ;)
Sterkte met jouw ziekenboeg!
dank je wel  ;)
ow die van mij zijn wel stukken rustiger, minder spelen ook want dan hebben ze t benauwd...
die van jou niet?
Door Ine
#886684
danielle1980 schreef: dank je wel  ;)
ow die van mij zijn wel stukken rustiger, minder spelen ook want dan hebben ze t benauwd...
die van jou niet?
Nee, ze zijn verder heel normaal. Alleen Luuk vindt zichzelf soms erg zielig! ;)
Maar eenmaal buiten, willen ze alleen maar achter een bal aanrennen, wat ik dus wel heel erg beperk.
Kennelhoest is vrij onschuldig, maar bij grote inspanning en iets minder weerstand, kan het natuurlijk wel erger worden dan alleen hoesten. :-\
Door Ine
#886913
Joop dacht bij zichzelf: Join the club!
Kaatje is er geloof ik van af, dus nog een week te gaan.
Als de honden naar buiten gaan, hoor je alleen maar gekuch. De mensen die langslopen, zullen wel denken ;)
Door Mevroi Kruim
#886942
Ine schreef: Joop dacht bij zichzelf: Join the club!
Kaatje is er geloof ik van af, dus nog een week te gaan.
Als de honden naar buiten gaan, hoor je alleen maar gekuch. De mensen die langslopen, zullen wel denken ;)
Rokers!




;D ;D ;)
Door conleeuw
#887062
Ine schreef: Joop dacht bij zichzelf: Join the club!
Kaatje is er geloof ik van af, dus nog een week te gaan.
Als de honden naar buiten gaan, hoor je alleen maar gekuch. De mensen die langslopen, zullen wel denken ;)
Ine, ik kan het nu niet zo snel terug vinden, maar volgens mij is  het nog een week na het stoppen met hoesten dat ze mogelijk besmettelijk zijn, ik heb toen met Dot ook een week na het stoppen met hoesten aangehouden, ik heb het toen wel ergens gelezen, mischien dat iemand het hier zo een twee drie weet? ik zal nog wel even zoeken ;) sterkte met de kuchende kudde ;)
Door margreet
#887066
Nou dan heb je ze in ieder geval allemaal gehad,kan zoiets trouwens meerdere keren achter elkaar komen?
Niet dat de een er af is en vervolgens weer besmet wordt?
Door conleeuw
#887085
Er staat niet veel over hoe lang een hond nog besmettelijk is, maar her en der wel een zinnetje of zo, meest wordt er geschreven over de wonderlijke entingen om ze te behoeden van zo'n besmetting. wel heb ik een paar sites gevonden waar er wat staat........ de incubatie tijd is 5 - 20 dagen ongeveer afhangende van welke ziekteverwekkers meespelen, dan hangt het van de ernst en ziekteverwekkers af hoe lang ze blijven hoesten, soms stoppen ze al met 5 dagen met hoesten, but the disease persist for 10 - 20 days. 

Infected dogs can spread the organisms for days to weeks even after seeming to have fully recovered!  ;)
Dus, indien je naar een bijeenkomst wil, even rekening houden met het feit dat al hoesten ze niet, ze kunnen nog besmettelijk zijn voor andere ;)
Door Ine
#887218
conleeuw schreef: Er staat niet veel over hoe lang een hond nog besmettelijk is, maar her en der wel een zinnetje of zo, meest wordt er geschreven over de wonderlijke entingen om ze te behoeden van zo'n besmetting. wel heb ik een paar sites gevonden waar er wat staat........ de incubatie tijd is 5 - 20 dagen ongeveer afhangende van welke ziekteverwekkers meespelen, dan hangt het van de ernst en ziekteverwekkers af hoe lang ze blijven hoesten, soms stoppen ze al met 5 dagen met hoesten, but the disease persist for 10 - 20 days. 

Infected dogs can spread the organisms for days to weeks even after seeming to have fully recovered!  ;)
Dus, indien je naar een bijeenkomst wil, even rekening houden met het feit dat al hoesten ze niet, ze kunnen nog besmettelijk zijn voor andere ;)
Conny, ik weet, dat ze na het (hoorbaar/zichtbaar) genezen, nog steeds de besmetting door kunnen geven. Met die week doelde ik op "een week gekuch" hier in huis.
Kaatje is op zondag begonnen en lijkt er nu vanaf te zijn. Joop is net begonnen en is de laatste, dus hoop ik over een week geen kuchers meer te hebben.
Voorlopig ga ik nergens naar toe, blijven ze zoveel mogelijk in de eigen tuin, zodat ze hier niet de buurt verder besmetten.
Helaas kan ik het ook met mijn kleding verder verspreiden. :-\

Nee hoor Margreet, het is net als de griep, als je die gehad hebt, heb je weerstand tegen dat virus opgebouwd.
Door Ine
#887232
margreet schreef: Gelukkig anders is het een gebed zonder eind zeg :-\
Ik moet er niet aan denken. :-X
Ik ben blij, als het hier even stil is. :-[
Door Ine
#890370
Update:
Kaat heeft nog wat irritatie in haar keel. Nina, Deetje en Lisa hebben het in wat mindere mate gehad. Lisa, Joop en Luuk kuchen nog steeds.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door