Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door steviewonder
#883407
Hallo

mijn hond is haren bij haarzelf aan het uittrekken en van die knaagtouwen aan het kapotmaken en opeten.
ik kwam vanmiddag thuis en er lagen 2 slijmerige hoopjes touw op de vloer.
ik heb nu gelijk het touw uit het huis verwijderd maar nu dacht ze dat ze dan wel haar eigen vacht kan opeten.
hoe komt dit en wat kan ik er aan doen en hoe kan ik dit in het vervolg voorkomen?

ik hoop dat iemand iets weet want haar vacht begint er net weer mooi uit te zien na een allergische reactie op jaja speciaal brokkenvoer
ben nu een periode overgestapt op KVV van energique en enkele dagen vers vlees

dit alles gaat perfect smikkelt zich het hele huis door met haar voerbak
maar loopt nu hiermee te rotzooien

alvast bedankt

p.s hellup :(

*meer info: ze eet en drinkt goed, ontlasting nog niet kunnen bekijken, misschien zo maar even zaklamp meenemen :)
Laatst gewijzigd door steviewonder op vr 21 dec 2007, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#883538
Heeft ze jeuk? Ik heb een kat met vlooienallergie en bij elke vlo die hij per ongeluk opdoet gaat hij haar uittrekken van de jeuk.
Dingen kapot maken en opvreten zou kunnen betekenen dat ze zich verveelt of stress heeft (ligt in elkaars verlengde). Hoe lang is ze alleen? Hoeveel wandel je met haar? Doe je nog interessante dingen als bv gehoorzaamheid, behendigheid, dogdance oid met haar?
Slimme honden die geestelijk onvoldoende beziggehouden worden gaan vaak voor hun eigen vermaak zorgen en dat kan oa inhouden slopen, knagen, zelfverminking.
Door steviewonder
#883588
geen last van jeuk of zo!
stress of verveling zou natuurlijk altijd kunnen, maar ze sloopt normaal echt nooit dingen, dat hoeft ook niet daar heb ik katten voor ;D
ze zit sinds enkele weken weer op cursus daarvoor 2 jaar gestopt.
het lijkt mij dat ze het doet omdat ze zich niet helemaal lekker voelt maar wat kan ik doen om te voorkomen dat ze haar vacht gaat slopen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door