Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door TiPo
#883063
We hebben een nest pups van 6 weken oud. 1 van de teefjes heeft sinds vanmorgen een dikke wang. Het is een zachte bult en hij zit onderhuids. Ik kan aan de binnenkant en aan de buitenkant geen wondjes ontdekken. Ze heeft er geen last van, ze eet, drinkt en is vrolijk. Ze heeft geen koorts. Het kan zijn dat ze door 1 van de andere pups 'gebeten' is en dat er nu een ontsteking zit. (maar dan zou ik verwachten dat ze er ziek van zou zijn) Gisteren heeft ze ook van 1 van de volwassen honden een correctie gehad, misschien was dit wat harder als dat wij dachten (we hebben het niet zien gebeuren) en heeft ze hierdoor een onderhuidse bloeduitstorting. Als ik met d'r naar de dierenarts zou gaan weet ik bijna zeker dat tie antibiotica wil geven (ik werk er nl zelf) en dat wil ik liever (nog) niet. Wat zouden jullie doen? Nog even afwachten of toch gelijk naar de DA gaan? Heeft iemand enig idee of het nog iets anders dan een ontsteking of bloeduitstorting kan zijn?

Groetjes,
Tineke
Door Do
#883160
als de bult beweegt en "waterig"aanvoelt dan is het een onsteking
en bloed uitstorting voelt meestal harder aan
tja wat is verstandig??

ik zou nog 1 dag het in de gaten houden als het niet minder is toch naar de da
Door Femke
#883173
heb je iets van Arnicazalf in huis? Of Traumeel gel ofzo? Dan zou ik daarvan een beetje opsmeren. Traumeel inwendig zou ik niet weten hoe dat te doseren bij zo'n jonge pup.
En dan inderdaad wat Domenica ook zegt: een dagje aankijken en anders alsnog naar de DA.

Overigens zou ik geen AB aanpakken als daar in mijn ogen geen gegronde reden voor is.
Gebruikersavatar
Door TiPo
#883298
Thanx voor het meedenken. Iets erop smeren heeft denk ik geen zin omdat het echt helemaal onder de huid zit. Vanmiddag werd de wang nog dikker dus ik ben net toch maar naar da geweest. Het is een flinke ontsteking, de lymfeklier is ook erg opgezet dus toch maar aan de antibiotica :( Nu maar hopen dat het snel aanslaat en dat ze niet aan de diarree gaat :-\ Alle pups zijn net van de diarree af.... Ze krijgen nu nog wel allemaal probiotica. Kan ik dit pupje ook gewoon probiotica geven nu ze antibiotica krijgt?
Door Femke
#883310
TiPo schreef: Thanx voor het meedenken. Iets erop smeren heeft denk ik geen zin omdat het echt helemaal onder de huid zit. Vanmiddag werd de wang nog dikker dus ik ben net toch maar naar da geweest. Het is een flinke ontsteking, de lymfeklier is ook erg opgezet dus toch maar aan de antibiotica :( Nu maar hopen dat het snel aanslaat en dat ze niet aan de diarree gaat :-\ Alle pups zijn net van de diarree af.... Ze krijgen nu nog wel allemaal probiotica. Kan ik dit pupje ook gewoon probiotica geven nu ze antibiotica krijgt?
ja hoor, zeer goed zelfs tegelijk met antibiotica
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door