Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#891169
Volgens mij ook. De mens is het enige dier dat stopt met ongesteld worden. Alle andere dieren gaan door tot ze dood gaan.
Door conleeuw
#891171
Red_Hunter schreef: Ik heb gehoord dat het komt dat wij stoppen met menstrueren omdat wij eigenlijk helemaal niet zo oud horen te worden. Heel heel vroeger werden we niet zo oud en menstruerde we ook tot het eind. Het heeft dus met de evolutie van de mens te maken.
Maar ik heb het van horen zeggen.

Groetjes Trudie
in feiten is het inderdaad zo, wij hebben op een bepaalde leeftijd gewoon alle voorraad opgebruikt......  :P ...klaar is kees ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#891175
Hitam schreef: Volgens mij ook. De mens is het enige dier dat stopt met ongesteld worden. Alle andere dieren gaan door tot ze dood gaan.
Mijn kippen helaas niet.  ;) :)
Ze leggen de eerste paar jaar de meeste eieren, daarna wordt het minder of stopt helemaal terwijl ze nog best lang en gezond kunnen leven.  :)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#891179
Dat klopt. Maar ik vraag me dus af wat normaal is. Normale vogels leggen alleen in een bepaalde tijd van het jaar eieren. En dat volgens mij levenslang. Onze kippen leggen eerst veel te veel eieren en daarna stoppen ze. Hoewel mijn oudjes toch wel tot een jaar of 10 af en toe een eitje leggen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#891186
En toch lijkt het me wel logisch, dat je in je beste (kippen) jaren het meest vruchtbaar bent.
Ik weet ook niet of kippen in het "wild" de kans zouden krijgen om zo oud te worden dat ze niet meer leggen maar nog wel leven.  :-\
Door dorinekok
#891231
De mens werd vroeger ook niet veel ouder dan 40 tot 50 jaar.
Door conleeuw
#891304
tristan schreef: En toch lijkt het me wel logisch, dat je in je beste (kippen) jaren het meest vruchtbaar bent.
Ik weet ook niet of kippen in het "wild" de kans zouden krijgen om zo oud te worden dat ze niet meer leggen maar nog wel leven.  :-\
nou, wij beinvloeden de cyclus van de kip, wij zetten er geen haan  bij, of indien hij er wel is, dan pakken wij de eieren weg waardoor de kip blijft leggen, als je een kip gewoon houdt, dan zou ze een legsel hebben, uitbroeden, lekker grootmaken om opnieuw te beginnen, nou, zou ze in een jaar mischien totaal een ei of 30 of 40 leggen, nu bemoeien wij ons ermee, en legt ze als het mee zit in een jaar 200 eieren..... tuurlijk stopt ze op een gegeven moment met leggen. Ik weet niet hoe het verloop van kippen zou zijn indien ze gewoon mogen leven zoals het hoort, dus, gewoon een legsel, zonder tussenkomst van ons. Ik denk dat ze dan iets langer zullen doorgaan dan wat onze kippen nu eieren produceren :-\
Door Danny
#891689
Nou Do dan is Zelda toch positief wat volwassener geworden! Achos, je kleine meiske is groot geworden. Wel fijn dat ze nu een mooie gladde vacht heeft gekregen...

Hmmm zul je straks zien dat Gina na haar loopsheid krullen krijgt :(
Nou ja voorlopig geen loopsheid te zien bij Gina....ach oma was ook 2 jaar dus we wachten wel af!
Door Do
#892047
Danny schreef: Nou Do dan is Zelda toch positief wat volwassener geworden! Achos, je kleine meiske is groot geworden. Wel fijn dat ze nu een mooie gladde vacht heeft gekregen...

Hmmm zul je straks zien dat Gina na haar loopsheid krullen krijgt :(
Nou ja voorlopig geen loopsheid te zien bij Gina....ach oma was ook 2 jaar dus we wachten wel af!
;D ;D dat was met Lupa wel zo ;D ;D ze was even net een curly
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door