Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#91309
Om maar even af te dwalen:
Ik zie dat er hier mensen zijn die blijkbaar best veel weten van bloedtests.
Een tijd geleden toen Lothar zo ziek was dat hij bijna dood ging, hebben we zijn bloed laten onderzoeken en daar kwam wel wat afwijkends uit, maar dat was niet erg (genoeg) om medicijnen te geven.
Wat het precies nou was weet ik niet, maar zou ik naar iemand de uitslag van deze test mogen sturen, die er dan naar kan kijken, want ik ben me wel een beetje af blijven vragen wat het nou was en waar het mee te maken had, ik was toen allang blij dat er niks ernstigs was. Natuurlijk kan ik het ook hem nog eens vragen hoor....maar toch....
Door Timmy
#91492
senadance schreef: Hallo Hitam,

heb ik je nu goed begrepen?? doen ze hier in Holland niet de panel 6 test ??? ??? ???
Ik ben dan wel niet Hitam, maar nee, die test doen ze hier niet. Meestal alleen de T4 en de TSH.

Gr.
Linda
Door oebaya
#91641
In België in de Nizinny-club is een tijdje terug nogal wat beroering geweest over schildklierafwijkingen in dat ras. Er zijn toen honden getest en dat testen gebeurde in Zweden. Of dat een complete is, weet ik niet, maar ze konden daar in elk geval iets wat men hier niet kan.
Overigens heb ik toen op verzoek van een vriendin van mij nogal veel gelezen op internet over schildklierafwijkingen (zij fokt nl Nizinny's) en ben toen ook op Amerikaanse sites geweest. Er blijken omstandigheden te zijn waarin de hond via de test wel een afwijking toont of juist niet en dan bij hertest juist omgekeerd.
Zou dus ook eens met de zoekmachine het internet afspitten, kom je vast een heleboel te weten.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Hitam
#91873
Sunna, als je meer over de bloeduitslag wilt weten kun je me ook prive mailen. Dan moet je hem natuurlijk wel even doormailen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door