Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yvonne K
#881084
Saban heeft zijn halsband nu ongeveer een week om. Ik zie al duidelijk verandering in zijn reactie op knallen die we zo nu en dan buiten en binnen horen.
Binnen doet hij soms niet eens meer zijn kop omhoog als hij een knal hoort.
Buiten kijkt hij nog wel even rond, maar zijn staart blijft mooi in de krul en anders zou dat een zeer lage staart geweest zijn. Dus tot nu toe super!!
Pallas: ik heb ook nog bach bloesemdruppels liggen maar de halsband is voor Saban denk ik wel voldoende. Ook wil ik dit uittesten en dat lukt niet als ik die druppels er ook bij ga gebruiken. Ik heb er dus voor gekozen (omdat ik zie dat hij goed op de halsband reageert) om alleen de halsband te gebruiken.

Sterkte voor alle vuurwerkangstige honden.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#881090
Ik zit er aan te denken om zo'n halsband eens bij Indy te proberen. Hij is erg schrikkerig buiten. Gelukkig niet van vuurwerk, maar wel van tractoren, vrachtwagens en andere honden. Ik geloof er niet zo in, maar volgens de fabrikant kan de DAP halsband ook helpen in dat soort situaties. Nou ja wie weet.....
Door Yvonne K
#881270
Ik heb de halsband op het HAP-congres gekocht en kostte daar 20 euro. Ik vind het zeker de moeite waard om te proberen. Nu ik de reactie van Saban zie, geloof ik dat dit ook zal kunnen helpen bij angst voor andere geluiden.
Die feromonen doen zeker hun werk.
Door pallas
#881285
Yvonne K schreef: Saban heeft zijn halsband nu ongeveer een week om. Ik zie al duidelijk verandering in zijn reactie op knallen die we zo nu en dan buiten en binnen horen.
Binnen doet hij soms niet eens meer zijn kop omhoog als hij een knal hoort.
Buiten kijkt hij nog wel even rond, maar zijn staart blijft mooi in de krul en anders zou dat een zeer lage staart geweest zijn. Dus tot nu toe super!!
Pallas: ik heb ook nog bach bloesemdruppels liggen maar de halsband is voor Saban denk ik wel voldoende. Ook wil ik dit uittesten en dat lukt niet als ik die druppels er ook bij ga gebruiken. Ik heb er dus voor gekozen (omdat ik zie dat hij goed op de halsband reageert) om alleen de halsband te gebruiken.

Sterkte voor alle vuurwerkangstige honden.
Ik hoop dat je ze niet nodig hebt :)
Door Yvonne K
#887875
Allereerst allemaal een heel gezond 2008 gewenst!!!

De DAP halsband heeft zijn werk niet zo gedaan als ik gehoopt had.
In huis is het allemaal tot 00.15 uur goed gegaan.
Toen kwam er een verschikkelijke grote knal met fel groen licht en toen sloegen de stoppen toch door. En heeft Saban 2 uur in mijn kledingkast gezetten.
Ik denk dat ik volgend jaar de halsband niet meer ga gebruiken.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#887908
Yvonne K schreef: Allereerst allemaal een heel gezond 2008 gewenst!!!

De DAP halsband heeft zijn werk niet zo gedaan als ik gehoopt had.
In huis is het allemaal tot 00.15 uur goed gegaan.
Toen kwam er een verschikkelijke grote knal met fel groen licht en toen sloegen de stoppen toch door. En heeft Saban 2 uur in mijn kledingkast gezetten.
Ik denk dat ik volgend jaar de halsband niet meer ga gebruiken.
Jij ook een goed 2008, Yvonne!
Ach gossie wat is het toch een drama voor de beesten he..... gelukkig is het nu weer voorbij en volgend jaar zien we wel weer verder, toch?
Door Yvonne K
#888480
Ja, het is voor sommige dieren een drama. Ik las dat een van jouw honden ook erg bang is. Gelukkig duurt het weer een jaar. Wat zou er gebeuren als het om 00.00 uur toch eens heeel hard ging stormen met verschikkelijk veel regen. Dan kan er toch geen vuurwerk meer afgestoken worden????
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door