Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#876509
Beste allemaal, ik ben vanmiddag met Gunnar bij de dierearts geweest. Ik had (verse) urine meegenomen en ze heeft bloed afgenomen. Ook zijn prostaat is bekeken en zijn algehele gezondheid. Ik kwam met de klacht dat hij best veel water drinkt, in elk geval meer dan voorheen. Zijn prostaat is ietsjes vergroot, maar niet alarmerend gezien zijn leeftijd(11.5 jaar) . Zijn hart is slecht, maar dat weten we al 10 jaar, daar krijgt hij medicijnen voor.

De uitslag is dat zijn ureumgehalte 18 is, dus hoog !!  Verder zijn zijn lymfeklieren iets vergroot en een beetje pijnlijk.

Nu weet ze dat ik vers voer en wijt ze daar de ureumwaarde ook ten dele aan, maar toch raadde ze me aan om te informeren of er rauw voer is wat minder belastend is voor zijn nieren omdat ze weet dat ik niet van plan ben over te gaan op brokken.
Zoals jullie misschien weten voer ik voornamelijk Carnibest.

Ik las over Solidago en brandnetel, hoe voer je dat ? Koop je dat bij de drogist of De Tuinen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !!
Laatst gewijzigd door Nynke op vr 25 jan 2008, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#876529
Jeetje Nynke, da's schrikken meid  :-\ ja, de ouderdom komt met gebreken helaas.
Ik weet niks van kvv dus ik kan je hier niet mee helpen. Maar heel veels terkte en beterschap voor Gunnar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#876568
Nynke F schreef: Beste allemaal, ik ben vanmiddag met Gunnar bij de dierearts geweest. Ik had (verse) urine meegenomen en ze heeft bloed afgenomen. Ook zijn prostaat is bekeken en zijn algehele gezondheid. Ik kwam met de klacht dat hij best veel water drinkt, in elk geval meer dan voorheen. Zijn prostaat is ietsjes vergroot, maar niet alarmerend gezien zijn leeftijd(11.5 jaar) . Zijn hart is slecht, maar dat weten we al 10 jaar, daar krijgt hij medicijnen voor.

De uitslag is dat zijn ureumgehalte 18 is, dus hoog !!  Verder zijn zijn lymfeklieren iets vergroot en een beetje pijnlijk.

Nu weet ze dat ik vers voer en wijt ze daar de ureumwaarde ook ten dele aan, maar toch raadde ze me aan om te informeren of er rauw voer is wat minder belastend is voor zijn nieren omdat ze weet dat ik niet van plan ben over te gaan op brokken.
Zoals jullie misschien weten voer ik voornamelijk Carnibest.

Ik las over Solidago en brandnetel, hoe voer je dat ? Koop je dat bij de drogist of De Tuinen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !!
Solidago is een fytotherapeutisch middel, dus dat zal in druppels o.i.d. gegeven moeten worden. Brandnetel kun je in gedroogde vorm verkrijgen.


Wat het voer betreft zie hier:  http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html

Met dank aan Lizzy.
Door Nynke
#876578
Bedankt voor de link Angelique !! Ik wist wel dat ik het een keer gelezen had, maar dat is al maanden geleden en ik wist niet meer waar :-X :-[

Ik zal morgen gaan kijken voor Solidago en brandnetel !!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#876660
Cindy de Wolf schreef: Dat is wel even schrikken zeg!

Ik meen gelezen te hebben op de site van CB dat er een variant is die minder belastend is voor de nieren. Mail anders Corine even.
Daarbij doelen ze op de Aktief. Omdat je van deze minder hoeft te geven (en meer vet bevat) verlaag je automatisch de fosforvoorziening.
Door Nynke
#876706
Dank je wel Ellen !

Nel, ik maakte me zorgen omdat hij de laatste tijd meer water drinkt dan voorheen. Daarnaast wilde ik gewoon een check-up, omdat hij toch ouder wordt en met zijn hart :-[

Mijn Engels is niet zo bar goed Dory, maar ik ga het proberen te lezen. Dank je wel!

Ik vrees dat de Carnibest aktief niet goed is voor Gunnar, hij is al bejaard en beweegt niet zo veel meer. Daarnaast heeft hij een heel slecht hart en moet ik er voor zorgen dat hij slank blijft, als ik hem dus Aktief zou geven zou hij nog minder mogen dan hij nu al krijgt. 

Ik ga zo naar de drogist voor Solidago en Brandnetel en denk dat ik hem misschien wat meer gevogelte en pens ga geven, dit aan de hand van het verhaal van Lizzy.


We moeten over 1-2 maanden terugkomen voor een urinetest, het zou natuurlijk fantastisch zijn als de ureumwaarde behoorlijk gedaald zou zijn en ik dus geen dieetbrokken gegeven heb, maar gewoon vers gevoerd zou hebben. De dierenarts was daar ook erg nieuwsgierig naar ! Zij is ook absoluut niet tegen versvoeren. 
Door Cindy de Wolf
#876729
Angelique schreef: Daarbij doelen ze op de Aktief. Omdat je van deze minder hoeft te geven (en meer vet bevat) verlaag je automatisch de fosforvoorziening.
Nee het was absoluut niet de aktief, 1 van de "speciale"smaken. Ik zal eens even neuzen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#876742
Cindy de Wolf schreef: Nee het was absoluut niet de aktief, 1 van de "speciale"smaken. Ik zal eens even neuzen.
Oké, neus maar even rond, ben benieuwd want ik weet niet anders dan dat de aktief geadviseerd werd bij nierproblemen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#876743
Nynke F schreef: Dank je wel Ellen !

Nel, ik maakte me zorgen omdat hij de laatste tijd meer water drinkt dan voorheen. Daarnaast wilde ik gewoon een check-up, omdat hij toch ouder wordt en met zijn hart :-[

Mijn Engels is niet zo bar goed Dory, maar ik ga het proberen te lezen. Dank je wel!

Ik vrees dat de Carnibest aktief niet goed is voor Gunnar, hij is al bejaard en beweegt niet zo veel meer. Daarnaast heeft hij een heel slecht hart en moet ik er voor zorgen dat hij slank blijft, als ik hem dus Aktief zou geven zou hij nog minder mogen dan hij nu al krijgt. 

Ik ga zo naar de drogist voor Solidago en Brandnetel en denk dat ik hem misschien wat meer gevogelte en pens ga geven, dit aan de hand van het verhaal van Lizzy.


We moeten over 1-2 maanden terugkomen voor een urinetest, het zou natuurlijk fantastisch zijn als de ureumwaarde behoorlijk gedaald zou zijn en ik dus geen dieetbrokken gegeven heb, maar gewoon vers gevoerd zou hebben. De dierenarts was daar ook erg nieuwsgierig naar ! Zij is ook absoluut niet tegen versvoeren. 
Ga je dan volledig zelf samenstellen of enkel naast de Cb wat aanvullinkjes doen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door