Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sharon27
#872877
Zoals in mijn andere topic te lezen is heeft Moos ( 5 maanden ) giardia waar hij niet vanaf komt. 3 x Panacur en een kuur metronidazol mochten allemaal niet baten. Zijn ontlasting was sinds ik over was gegaan op Carnibest al stukken beter maar nog niet zoals het hoort, het blijft een grijzige kleur houden. Nu heeft hij vanaf donderdag echt zwaar de diarree het spuit er gewoon uit, dat heeft hij nog nooit gehad, zijn carnibest wil hij niet meer. Wat nu!!! Probiotica krijgt hij elke dag en hij heeft ook al een hele lading okugest van mij gekregen maar niets helpt. De DA vind nu dat hij eerst beter moet worden met hypoallergene brokken en dan geleidelijk weer over op vers, ik ben nu zover om het inderdaad maar zo te gaan proberen want een pup die al vanaf het begin problemen heeft is ook niet fijn.
Door Lizzy
#872883
Kan het niet gewoon een virus zijn waar hij aan lijdt? Het heerst echt als de pieter op het moment!! Ik zou hem gewoon even tenminste 24 uur niks te eten geven. En misschien zelfs 48 uur. Tenminste, zolang hij wel blijft drinken. Zodra hij niet meer wil drinken: dan zou ik zeker de DA bellen. Die zou ik ook bellen als hij koort krijgt of ook gaat overgeven of sowieso erg ziek wordt. Zolang dat niet het geval is: even geen eten geven. Even met rust laten, die darmen.

Dan zou ik zelf toch eens gaan kijken naar een ander merk. Misschien is Carnibest hem te vet, daar hebben wel meer honden last van. Bovendien vind ik die grijze ontlasting vreemd... Poept hij ook grote hoeveelheden? (ik zit een beetje te denken aan een alvleesklier die niet optimaal functioneert. Eventueel zou je, gewoon om te proberen, eens een tijdje Duck Pancreas kunnen geven. Of Carnibest pancreas, ik mag aannemen dat deze iets minder vet is als de gewone Carnibest). Als dat niet werkt: zou ik eens naar een goed homeopathischwerkend DA gaan als Atjo Westerhuis (heeft erg veel ervaring op het gebied van chronische diarree).

Ik zie absoluut niet in wat hypoallergene brokken voor nuttige bijdrage kunnen leveren aan dit probleem....
Gebruikersavatar
Door Sonja
#872893
Ik sluit me helemaal bij Lizzy aan. Die hypoallegene brokken zijn iets waar veel da's me aan komen kakken als ze het eigenlijk ook niet weten. En daar mag jij dan behoorlijk wat geld voor betalen, terwijl zeker in dit geval m.i. de kans heel klein is dat het ook maar iets helpt.
Door lightning
#873066
is dit niks voor je hond? het is een natuur produkt dus geen chemische rotzooi in...

Maag & Darm Formule   


Klik voor een grotere afbeelding 
Maag & Darm Formule vult de geblokkeerde levenskrachtige energie in het maag-darmstelsel aan en laat deze stromen. Zo worden de functies van het maag-darmstelsel hersteld en versterkt.Tevens worden blokkades, teveel aan vocht, slijm, gassen en krampen opgelost.

Maag & Darm Formule is te gebruiken bij; chronische en (acute) maag-darm ontsteking, chronische colitis, (m.a.w. diarree), braken, winderigheid, darm- en maagzweren, prikkelbare darmen, opgeblazen buik, lusteloosheid.
Tevens te gebruiken bij een slechte eetlust of als het dier weinig drinkt of vermagerd is.

Als extra steun, in de herstelfase na een ernstige maag- darminfectie.

Maag & Darm Formule voor een gezonde spijsvertering. Niet gebruiken bij koorts.

Samenstelling:
natuurlijke kruiden: Radix codonopsis pilosulae, rhizoma atractylosis macrophalae, rhizoma zingiberis officinalis, sclerotium poriae cocos, radix ledebouriella sesloides, rhizoma atractylodes, fructus seu semen amoni, radix glycyrrhizae uralensis, zetmeel, melksuiker, silicium dioxide en magnesiumstearaat.



Dosering: bij chronische aandoeningen kan dit middel langdurig in kleine onderhoudsdosering gegeven worden, bij koorts kuur staken.

ik bestel natuurmiddelen tegenwoordig bij http://www.hondvitaal.com

sommige dingen gebruik ik al. ze hebben meerdere middelen die hier wel werken maar iedere hond is natuurlijk anders :-[
Door Chubby
#873399
Hier (helaas) ervaring met Giardia. Onze kat kwam er mee thuis en besmette de hele boel. Ik blééf dweilen en poetsen en boenen.. Als hij liep dan verloor hij gewoon ontlasting, heel naar voor hem en voor mij  :-[

Een kuur van 10 dagen Panacur hielp niet voldoende. De kuur van anderhalve week Metrazol, gecombineerd met BARF (heb de hypoallergene brok van de dierenarts doorverkocht) hielp wel!

Ik lees in je andere topic dat je hebt schoongemaakt met Dettol. Ik heb begrepen (ik maak altijd schoon met Dettol) dat dat middel níet afdoende werkt tegen Giardia. De bak heb ik dagelijks met chloor uitgespoeld, de vloeren en dergelijke dweilde ik met schoonmaakazijn. Als je wilt zoek ik betreffende artikelen voor je op..

Heb je alle huisdieren meebehandeld? Giardia is enorm besmettelijk, maar geeft bij gezonde dieren niet per sé symptomen...
Door conleeuw
#873404
ik ben het met Lizzy eens, ik zou denken dat het een virus is, gewoon eerst laten uitzieken en beter worden zou ik denken. Ik zou er niet over piekeren om hypoallergene brokken er in te doen, al is het weer G..... de toegevoegde waarde van de brokken zie ik echt niet :-\ Ook ik zou eerst als hij beter is een andere KVV proberen, wel balen dat je nu weer loopt te tobben
Gebruikersavatar
Door pike
#873444
Ik heb helaas geen goeie oplossing voor je probleem maar een ding heb ik wel ervaren:
Pike kreeg ooit (in pre-barf tijdperk) wegens niet aflatende diarree hypo-allergeen brokken, sensitivity of zoiets van RC. De diarree was accuut, maar dan ook accuut voorbij. Maar na verloop van tijd terug op zijn oude of andere brokjes ging niet. Gelijk weer aan de race.
Bij Pike werkte die dieetbrok, omdat hij niet tegen granen kon en rijst in het bijzonder (dat zat nl. niet in die dieetbrok). Het lijkt mij echter, dat wanneer er een parasiet in het spel is, een hypo-allergene brok geen resultaat kan geven. Toch?
Dus als je die brok middels een proefpakketje probeert (ja ik weet het dit is vloeken) en de diarree gaat over, dan is er dus geen parasiet in het spel maar zit er iets in de voeding waar hij niet tegen kan. En zou je misschien een eliminatiedieet of zo kunnen doen. Of denk ik nu helemaal verkeerd  :-\ :-\
Door JoNoMo
#873457
de kleur grijs is bijna altijd een teken van een pancreas probleem
men noemt het dan ook vaak stopverf ontlasting
ik zou het zeker na laten kijken
Door brutus 05
#873461
In principe denk ik dat je diarree en ook koorts even moet aanzien, mits ze verder niet al te ziek zijn natuurlijk!
Het is toch een natuurlijke reactie van het lichaam om de dingen zelf op te lossen en dat heeft even z'n tijd nodig.
Veel sterkte, ik heb net ook een spuitpoepende hond gehad waar ik achteraan moest lopen met keukenrollen :P
Gelukkig nu weer voorbij, ik heb hem na een paar dagen Brinta met een beetje water gegeven, helpt prima!
Door sharon27
#873512
Vanmorgen was Moos zijn ontlasting al wat beter dus duimen dat de spuitpoep verleden tijd is en dat het gewoon een virusje was. En Chubby Giardia krijg je inderdaad niet weg met Dettol daarom heb ik bij de tweede  Panacur mijn huis professioneel laten reiningen met een hardcore ontsmettingsmiddel. Zelfs dat was dus niet voldoende. Met twee kleine kinderen in huis is het natuurlijk niet lekker om te weten dat er Giardia in je huis aanwezig is. Hoe schadelijk zou het zijn om hem weer een kuur te geven, ik weet niet hoevaak je dat achter elkaar kan doen.
Door Chubby
#873514
Dan lijkt het me zo dat je grondig genoeg hebt schoongemaakt. Helaas heb je nu de Giardia niet weg blijkt te zijn, kans dat een en ander weer bevuild is..

Ik zou zeker nogmaals Metrazol geven, maar dan een wat hogere dosering en zonder twijfel lang genoeg. Daarnaast ben ik dus direct begonnen met een eliminatie dieet van enkel gevogelte gedurende 2 weken..

Zo'n diarree is echt funest voor een opgroeiend dier. Qua voedingsstoffen krijgt hij nu nauwelijks iets binnen..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door