Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#871482
Vanmiddag kwam ik thuis en kon Gandor ineens niet meer lopen zonder heel veel pijn.  :'(

Heel regelmatig had hij wel kapotte kussentjes en zweertjes. Maar die kwamen op en gingen onder als de zon.
Zoals jullie vandaag al hebben begrepen was ik op zoek naar een hulpmiddel voor/tegen die kapotte kussentjes.

Maar vanmiddag kon Gandor dus ineens bijna niet meer lopen.
Ik heb meteen een afspraak met de DA gemaakt en het eerste wat ze zei was.......auto-imuunziekte.
Om dit zeker te weten moeten er morgen biopten van de onstekingen + blaren genomen worden en het vocht wat in de blaren zit word ook opgestuurd.

Aangezien Gent dat ook toendertijd al eens had laten vallen of hij dat niet zou kunnen hebben willen we het nu - nu het op zijn ergst is - laten testen.

Maar duimen jullie alsjeblieft dat het NIET zo is, want ....................

Morgen word er ook gelijk een foto van de heupen en ellebogen genomen, daar hij toch slaapt en we dit eigenlijk in januari van plan waren te doen.
Laatst gewijzigd door *wendy* op za 23 feb 2008, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *wendy*
#871504
Het zou wel het nodige verklaren als hij dat heeft.
Maar we weten echt niet hoe verder moeten dan. (niet waarschijnlijk).
Zonder pijnstillers voor zijn elleboog kan hij niet.
Als hij Prednisolon krijgt, mag hij geen pijnstillers.
Tegen Prednisolon kan hij niet mbt het plassen en daarbij met alle troep die hij zijn godganseleven al gehad heeft zien we dat om allerlei redenen ook niet zitten.
Dan schijnt er nog een ander zwaar medicijn te zijn ipv Prednisolon, maar daar kleven ook super veel nadelen aan.

Nu denken jullie misschien.........die denkt al negatief.
Ja dat klopt gezien zijn geschiedenis. De universiteit in Gent opperde al op 9 maanden oude leeftijd of hij geen auto immuunziekte kon hebben.
Wonden helen zeer slecht. Heeft heel vaak hotspot. Heel vaak onstekinkjes, zweertjes.
Toen de dierenarts vanmiddag keek zei ze binnen 2 seconden al dat dit haar zeer zeer sterk aan een auto immuunziekte deed denken. Terwijl zij niet van die opmerking van Gent weet.
Dit alles bij elkaar opgeteld ben ik bang dat het bijna niet kan missen en wij (met zijn allen) zijn dan bang dat zowel de mogelijkheden voor Gandor als voor ons na bijna 3 jaar dokteren met hem voorbij (moeten) zijn.
Door Laura2004
#871515
Toch vind ik het opvallend dat zulke krachtige sterke honden (zoals Gandor en Ziggy) eigenlijk zo zwak zijn :-\ Ik hoor het te vaak bij dit soort rassen, heel verdrietig :'(

Wendy, ook voor jou  :bigarmhug: Het is toch altijd ellendig om je beestje zo te zien....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door