Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#871420
Hallo allemaal,

Gunnar, 11.5 jaar oud, lijkt de laatste tijd meer te drinken dan anders. Hij plast niet meer als normaal. Mijn honden eten voornamelijk Carnibest en Jeppe en Pezzo drinken maar heel weinig, Gunnar daarentegen drinkt echt best wel veel, sinds een week of twee. Waar zou ik aan moeten denken? Nieren ? Diabetes ?  Maak ik me te druk? Zouden jullie al naar de DA gaan?? ?? Hij drinkt misschien een kwart liter per dag, toch is dat veel meer dan voorheen. Ik ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#871450
Afwijkend drinkgedrag zonder aanwijsbare reden zoals warm weer, extra inspanning, zoute haring gegeten is voor mij altijd reden om even de urine en eventueel bloed te laten checken.
Door conleeuw
#871663
ik zou wel even laten checken, het is namelijk zo dat als het iets simpels is wat met medicatie onder beheer kan blijven, dan doe je er beter aan om zo snel mogelijk er bij te zijn... wacht je te lang, dan komt er allerhande extra problemen bij... dat wil niet zeggen dat hij iets engs heeft, maar voor alle zekerheid ;)
Door mcSnurk
#871671
Als het echt al een tijdje en duidelijk meer is zou ik het even laten nakijken. Je kunt eventueel met een maatbeker de drinkbak vullen, dan weet je precies hoeveel hij drinkt.
Door Nynke
#871687
Helaas Gemma, dat gaat niet met 3 honden :-X, ik merk alleen dat ik Gunnar vaak hoor drinken en best wel lang en die andere 2 bijna nooit. Ik ga toch zo even langs de DA om te wegen, dan zal ik eens vragen. Bedankt !!
Door tessa
#871828
Ik moet zeggen dat mijn hondjes nu ook wat meer drinken, ik denk dat het komt omdat in huis de verwarming aanstaat en het in huis dus warmer/droger is dan anders.
Maar met een hond op leeftijd kun je het toch beter even laten checken denk ik.
Door Nynke
#872054
Ik had eeen afspraak voor maandag gemakt, maar was vergeten dat ik moet werken 's avonds. Dus ik zal de afspraak moeten verzetten naar dinsdag. Jullie horen het wel !
Door Nynke
#872634
DE afspraak is verzet naar vrijdag 7-12. Het duurt nog even, helaas, maar ik moet maandagavond werken, Richard heeft dinsdag de auto nodig, woensdag avond konden zij niet, donderdag lukte mij weer niet, nu wordt het dus vrijdagmiddag. Ik moet verse urine meenemen. Ik laat het jullie weten !!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door