Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door de Meiden
#871063
Ik lees hier regelmatig stukjes over kennelhoest, maar heeft iemand ook meegemaakt dat de hond juist is gaan hoesten nadat hij/zij geeent is voor kennelhoest?

Ik heb dit probleem met mijn oudste hondje.
Destijds op de hv was dit verplicht en ik heb daar braaf aan voldaan, maar na die tijd is ze elk najaar ( kennelhoesttijd ) gaan hoesten.

Jaren is dit maar heel weinig geweest, maar vorig jaar is het een stuk verergerd en het is nu dagelijkse kost geworden.
Hoesten met en zonder slijm en regelmatig  dat snuiven door haar neus (reverse sneezing ?? ).
Vorig jaar zelfs een ab kuur moeten geven vanwege haar keel.
Verder is ze niet ziek, is super aktief, maar ze heeft er wel de hele winter last van.
In de zomer heeft ze geen last van hoesten.

Met het wakker worden heeft ze dan hoestbuien en in de loop van de morgen gaat het over, overdag meestal geen last en soms in de avond wel een paar keer.

Uiteraard heb ik het verschillende malen met de da besproken, maar daar blijft het ook bij er schijnt verder niets aan te doen te zijn........

Ik heb wel een hoestremmer in huis met de nodige hoestdrankjes en honing maar die hebben niet erg veel effect gehad.

Wie kan mij nog wat goede tips geven, want ik baal ervan dat ik niets kan vinden wat redelijk helpt bij haar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#871073
de Meiden schreef: Ik lees hier regelmatig stukjes over kennelhoest, maar heeft iemand ook meegemaakt dat de hond juist is gaan hoesten nadat hij/zij geeent is voor kennelhoest?

Ik heb dit probleem met mijn oudste hondje.
Destijds op de hv was dit verplicht en ik heb daar braaf aan voldaan, maar na die tijd is ze elk najaar ( kennelhoesttijd ) gaan hoesten.

Jaren is dit maar heel weinig geweest, maar vorig jaar is het een stuk verergerd en het is nu dagelijkse kost geworden.
Hoesten met en zonder slijm en regelmatig  dat snuiven door haar neus (reverse sneezing ?? ).
Vorig jaar zelfs een ab kuur moeten geven vanwege haar keel.
Verder is ze niet ziek, is super aktief, maar ze heeft er wel de hele winter last van.
In de zomer heeft ze geen last van hoesten.

Met het wakker worden heeft ze dan hoestbuien en in de loop van de morgen gaat het over, overdag meestal geen last en soms in de avond wel een paar keer.

Uiteraard heb ik het verschillende malen met de da besproken, maar daar blijft het ook bij er schijnt verder niets aan te doen te zijn........

Ik heb wel een hoestremmer in huis met de nodige hoestdrankjes en honing maar die hebben niet erg veel effect gehad.

Wie kan mij nog wat goede tips geven, want ik baal ervan dat ik niets kan vinden wat redelijk helpt bij haar.
Ja, meerdere zelfs, wat mij heeft doen besluiten nooit geen kennelhoestvaccinatie meer te geven.

Als er hier gepruttelt wordt dan geef ik Echineacea met Cats claw en Plantago van Bloem eventueel wat vit. c en Propolis en als het echt tot hoesten komt heb ik een fles Natterman met codeïne staan. De laatste 5 jaar niet meer tegen kennelhoest gevaccineerd en slechts 3x heb ik naar bovenstaande moeten grijpen.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#871080
Bedankt voor de snelle reactie.

Weerstandverhogende middelen gaan geven, daar ben daar ook naar op zoek gegaan, propolis heb ik nu in huis.

En dat enten is al jaren van de baan.
Gebruikersavatar
Door pike
#871137
Pike is vier maal geënt, heeft daarop vier maal kennelhoest gehad in verschillende gradaties, van heel licht tot vreselijk. Ik ben er mee gestopt.
Als je hond de hele winter ermee loopt, zou je eens een homeopathisch arts kunnen raadplegen.  :D
Laatst gewijzigd door pike op do 29 nov 2007, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#871197
Angelique schreef: Ja, meerdere zelfs, wat mij heeft doen besluiten nooit geen kennelhoestvaccinatie meer te geven.

Als er hier gepruttelt wordt dan geef ik Echineacea met Cats claw en Plantago van Bloem eventueel wat vit. c en Propolis en als het echt tot hoesten komt heb ik een fles Natterman met codeïne staan. De laatste 5 jaar niet meer tegen kennelhoest gevaccineerd en slechts 3x heb ik naar bovenstaande moeten grijpen.
Hoe geef je propolis. Is het tinctuur???
Door Femke
#871312
mijn hond is 10 keer tegen kennelhoest geënt (vijf jaar lang ieder half jaar) en hij had standaard elk jaar kennelhoest.

Sinds 5 jaar ent ik het ook niet meer.
weerstand verhogen is het enige wat ik kan bedenken voor jouw hond, sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#871553
Ik begrijp dat jullie honden zijn gestopt met hoesten toen je ophield met enten.
Maar dit is bij haar niet zo, ik ent ook al zeker 6 jaar al niet meer, en afgelopen winter heeft ze de hele winter last gehad, de jaren daarvoor was het minimaal.

Als het er naar uit ziet dat dit ook deze winter zo blijft ga ik zeker op zoek naar een homeopathisch arts.

De propolis is tinctuur, waarom vraag je dat? omdat ik het moet verdunnen met water?
Ik heb het nog niet gegeven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door