Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#870176
Laura2004 schreef: Yakult is een probiotica drankje met veel toevoegingen. Voor je hond kan je beter bij de reformzaak probiotica in poedervorm kopen.
Ik heb echt geen idee wat een reformzaak precies is.
Weet jij er één te zitten in de buurt van Zwijndrecht?
En weet je ook hoe lang je zoiets kunt bewaren?
Want het lijkt me altijd handig om in huis te hebben voor als het een keer nodig is.
Door Laura2004
#870187
Staftime schreef: Ik heb echt geen idee wat een reformzaak precies is.
Weet jij er één te zitten in de buurt van Zwijndrecht?
En weet je ook hoe lang je zoiets kunt bewaren?
Want het lijkt me altijd handig om in huis te hebben voor als het een keer nodig is.
In Walburg zit een reformzaak (de Tuinen is bijvoorbeeld een reformzaak) tegenover de freerecordshop ;) Ik vermoed dat ze daar wel probiotica hebben. En volgens mij hebben ze het ook bij de gewone drogisterijen (Etos, kruidvat en DA) bedenk ik me nu....
Je kan probiotica volgens mij redelijk lang bewaren en je kan het eventueel ook op : http://www.dumuchi.nl bestellen. Ik weet niet precies hoe lang je het kan bewaren, maar ik denk dat je het wel een tijdje kan bewaren, want de meesten (ik op het moment niet, maar dat is een goed teken) hebben het wel in huis voor als het nodig is.
Door Staftime
#870391
Je bedoelt Kruiderij Minerva?
Want die zit tegenover de Freerecordshop.
De vit C pillen haal ik daar.
Dus dat is wel makkelijk, die weet ik te vinden.
Door Laura2004
#870476
Staftime schreef: Je bedoelt Kruiderij Minerva?
Want die zit tegenover de Freerecordshop.
De vit C pillen haal ik daar.
Dus dat is wel makkelijk, die weet ik te vinden.
Ja, daar kan je het denk ik wel halen ;)
Door Staftime
#870482
Hartstikke bedankt!
Dan ga ik daar morgen even langs.

Ik heb de uitslag van de kweek van haar urine nog niet binnen, maar als nu blijkt dat ze een ontsteking heeft zal ze antibiotica krijgen.
Kan ik de probiotica tegelijk geven met de abkuur, of moet ik wachten tot de abkuur op is?
Door Laura2004
#870499
Staftime schreef: Hartstikke bedankt!
Dan ga ik daar morgen even langs.

Ik heb de uitslag van de kweek van haar urine nog niet binnen, maar als nu blijkt dat ze een ontsteking heeft zal ze antibiotica krijgen.
Kan ik de probiotica tegelijk geven met de abkuur, of moet ik wachten tot de abkuur op is?
Je kan het zeker tegelijk geven, het is zelfs goed, want ab is toch vaak een aanslag op het lichaam van een hond  (en dus ook vaak de maag) en dus kan je het ter ondersteuning van de ab-kuur geven. Toen Ziggy nog veel last had van haar darmen gaf ik haar altijd probiotica als ze een ab-kuur kreeg.
Door Staftime
#870502
Mocht het nodig zijn dat ze ab krijgt, dan zal ik dat zeker gaan geven.
Ze heeft altijd zwakke darmen gehad, dus ik denk dat het voor haar zeker wel nodig is om de darmen wat te ondersteunen hierbij.
Door judith1967
#870632
Cairo van mij heeft ook vaak last van borrel/piep geluiden .
En hoe het komt,weet ik niet.
Met probiotica of zonder,die geluiden blijven.
Het is soms wel de ene keer erger dan de andere keer.
Vaak hoor ik het ook sochtends vroeg,dan geef ik hem gewoon een boterham(als ik die heb liggen) of een kluifje dan is het vaak over,dus volgens mij lijkt het erop dat het borrel/piepen komt door een lege maag,althans bij Cairo dus!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door