Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boefke
#867973
Ik vermoed dat Radja bij haar vorige eigenaren in huis leefde, maar ik weet dat niet zeker. Iig heeft ze vanaf december tm eind april in het asiel gezeten, in hokken, ik denk niet/nauwelijks verwarmd. Toen ik haar meenam had ze een berg haar :o In de maand erna (mei) heeft ze al haar haar verloren en was een kaal hondje in vergelijking. Nu is het weer wat gegroeid. Boef heeft dit helemaal niet, zo'n seizoensovergang qua vacht. Nu zei de fokker van Boef laatst dat dit bij binnen en buitenhonden verschillend is. Binnenhonden verharen eigenlijk constant maar weinig, buitenhonden verharen seizoensgebonden. Maar zijn 5 maanden asiel genoeg geweest om zo te verharen? En kan ik dan verwachten dat dit volgend voorjaar niet optreedt in die mate?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#867985
De vacht past zich inderdaad aan aan de situatie. Als je een hond in een koele omgeving zet, dan zal de vacht zich daaraan aanpassen. Als Radja nu binnen leeft, dan zal ze weer een minder dikke wintervacht aanmaken.
Gebruikersavatar
Door Billie
#868456
Toen wij (mijn Sheltie en Pommewawa) in Schotland woonde kregen ze allebei hele mooie dikke vachten in de winter. M'n cottage was ook niet echt warm te noemen dus ze hadden al die haren het wel nodig.  Kwam de lente en de 'warmte' moest vooral bij de Sheltie die dikke ondervacht eruit.  Bergen.

Toen we naar Londen verhuisde, waar het veel warmer is, heeft het toch ruim een jaar geduurd voordat ze niet zo erg veel meer verhaarde en nu gaat ze niet zo erg met de seizoenen mee en maakt zeker niet meer zo'n dikke ondervacht; het wordt iets meer in de winter maar lang zo erg niet als eerst en ik denk, meer uit ervaring dan iets anders, dat het minder wordt als een hond in een warmere omgeving woont.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door