Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#879910
djeena schreef: Inmiddels is de bloedwaarde van Djeena weer nagekeken. Bij de laatste controle was haar ureumwaarde 20. De dierenarts wilde eventueel stoppen met Fortekor als deze waarde nog meer was gestegen. Ik was voor een second opinion naar een andere dierenarts gegaan, heb de fabrikant benaderd en heb mij suf gegoogeld en gelezen. Ik was dan ook niet zomaar gestopt met het toedienen van het medicijn want dan zou het snel nog slechter gaan. De discussie was echter niet nodig want haar ureumwaarde was gedaald naar 12.5. Wat een feest. Over 3 maanden weer controle en dan weer etc. Nu is het dus stabiel en maar hopen dat het zo blijft. In ieder geval blijft mijn Djeentje lekker hollen en spelen; m.a.w. je merkt niets aan haar. En dat is geluk, beste mensen.
Wat goed nieuws!
Door Nynke
#880878
Dat is zeker goed nieuws !!

Ik hoop dat Gunnar over een week of 5-6 ook een veel lagere ureumwaarde heeft dan vorige week. Toen was deze 18. Nu geef ik hem Solidagodruppels, brandnetel, meer groente en meer gevogelte en pens t.o.v. daarvoor.
Door Djeena
#882344
Ik vraag mij nog een ding af met betrekking tot Solidago. Ik heb ergens gelezen dat je het 6 weken moet geven en dan 3 weken niet. Ik ben nu met de 8e week bezig. Wie heeft daar ervaring mee?
Door Djeena
#927469
Vanochtend voor controle bij de da geweest. Ik hield mijn hart vast. Inmiddels heeft zij nu enkele maanden een nierdieet en gebruikt zij Fortekor. Geweldig nieuws: haar krea is gedaald van 204 naar 167 en de ureumwaarde van 12.4 naar 10.2. Wat een feest. In juni weer terug voor controle. m.a.w. 4x per jaar even laten nakijken. In juli wordt zij 14, volgens de da loopt zij nog minstens 2 jaar naast mij. Ik kijk naar vandaag en ga feestvieren met mijn beestje!
Door roefus
#927519
djeena schreef: Vanochtend voor controle bij de da geweest. Ik hield mijn hart vast. Inmiddels heeft zij nu enkele maanden een nierdieet en gebruikt zij Fortekor. Geweldig nieuws: haar krea is gedaald van 204 naar 167 en de ureumwaarde van 12.4 naar 10.2. Wat een feest. In juni weer terug voor controle. m.a.w. 4x per jaar even laten nakijken. In juli wordt zij 14, volgens de da loopt zij nog minstens 2 jaar naast mij. Ik kijk naar vandaag en ga feestvieren met mijn beestje!
Wat heerlijk, joh.  :D
Door Lizzy
#927680
djeena schreef: Vanochtend voor controle bij de da geweest. Ik hield mijn hart vast. Inmiddels heeft zij nu enkele maanden een nierdieet en gebruikt zij Fortekor. Geweldig nieuws: haar krea is gedaald van 204 naar 167 en de ureumwaarde van 12.4 naar 10.2. Wat een feest. In juni weer terug voor controle. m.a.w. 4x per jaar even laten nakijken. In juli wordt zij 14, volgens de da loopt zij nog minstens 2 jaar naast mij. Ik kijk naar vandaag en ga feestvieren met mijn beestje!
Hee GOED zeg! Gefeliciteerd. Dank zij jou goede zorgen!
Door rodirida
#928160
hallo allemaal.

ben nieuw op deze site en ik heb met belangstelling het verhaal en de opmerkingen gelezen
wil graag duit in zakje doen; zag net een dieet verhaal voorbijkomen misschien helpt het dit verhaal in de navolgende link(s)ook een beetje:

http://www.b-naturals.com/newsletter/kidney-diet/   en
http://www.dogaware.com/kidney.html   maar nederlands zoals bv
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=180  en voor medicijnen:
http://www.diergeneesmiddel.nl/index.ph ... ac6cbb03a2

weliswaar veel in het engels maar er zitten heel aardige en goede tips bij! met name de dieetvoorstelllen zijn zeer interessant.. niet om letterlijk over te nemen maar je kunt bepaalde keuzes en combinaties maken..

zegt ook iets over gebruik van medicijnen zoals fosfaatbinders(Ipakitine) op site:   http://www.vetoquinol.be/vl/index.php?p ... ue=&news=3

ik heb sinds kort een kooikertje met ernstig nierfalen en bloedwaarden bij DA waren/zijn alarmerend, maar we hebben haar nu een klein beetje op de rit met veel ge-experimenteer, maar het is bij ons een heel moeizaam verhaal:

zeer hoge bloedwaarden:

kreatwaarden: 788/626/482 en nu weer 649
ureumwaarden: 55,9/63,4/40,9 en nu 49,1
bloeddruk: 176-190
Ht(heamatocriet) waarden: 0,15/0,26/0,23 (geschat)

Medicatie is nu Fortekor 2,5 mg en Ipakitine

problemen zijn met name de misselijkheid, dus ook geen of slechte eetlust en overgeven(fosforwaarden) en het afvallen, de bloedarmoede(gestoorde aan maak van ery's nieren)
het blijft een struggel en balanceren op het randje wat nog voor het beest en ons natuurlijk mogelijk en acceptabel is.
voorlopig gaan we ervoor!
ik lees en hoor graag evt jullie commentaar en of advies

Ron
Door Djeena
#983020
Even een update over de nieren van Djeena. Gisteren ben ik bij de DA geweest voor controle. Deze keer is er een geheel bloedonderzoek gedaan en gelukkig was alles hetzelfde, behalve dan dat de ureumwaarde was gestegen naar 15.4 maar dat vond de da niet alarmerend. De crea was niet veranderd en dat is volgens hem belangrijker.
Mijn inspanningen en strengheid (geen andere dingen meer geven dan wat zij mag hebben) resulteren dat zij vrij stabiel is. In mijn eerste bericht heeft Angelique mij gezegd dat zij er alles aan zou doen en dus ook de Fortekor zou geven. Dat gaf mij net het duwtje en ik ben haar daar dankbaar voor. De da zegt dat 2x per jaar controle vanaf nu genoeg is, als ik een verandering bemerk dan kan ik uiteraard direkt bij hem komen. Djeena wordt 9 juli 14 en hij hoopt/verwacht dat zij 16 kan worden. Aan mij zal het niet liggen. Het enige wat ik nu wel merk is dat zij moeilijk eet, wat ik geef moet net als bij een klein kind als een vliegtuigje aankomen anders eet zij het niet. Maar wat kan het mij schelen, ik heb alles voor haar over. Ik hoop dat wij nog heel veel gelukkige jaren samen hebben.
Door petronella
#983180
Mijn hond heeft sinds een half jaar Fortekor en het helpt fantastisch. Geen eiwit ed meer in de urine en ook het vele drinken en plassen is als bij toverslag verdwenen. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn hond  (nu 14)nog steeds goed at iets wat wel van belang is bij nierfalen. Ook verdeel ik de maaltijd nu over de dag zodat de nieren minder belast worden. Geen eiwtrijke snacks ed geven.
Veel sterkte.
Door rodirida
#983294
Hallo lezers.

Na mijn bericht over Daika is het snel bergafwaards gegaan; zij is uiteindelijk thuis in haar mand op 3 mei jl overleden. Ze heeft in ieder geval nog een paar maandjes redelijk geleefd en we hebben haar heerlijk kunnen vertroetelen. Uiteindelijk was ze gewoon op en wilde niets meer eten en drinken. Medicijnen werden niet meer ingenomen en binnen enkele dagen was het dan ook voorbij...
Erg triest allemaal.

Succes en sterkte met jullie hondjes.

Ron
Door Djeena
#1036098
Djeena is sinds maandag niet lekker, niet willen eten en overgeven. Dinsdag naar de DA en een prik tegen misselijkheid gekregen.' avonds ging het wel weer. Vanochtend weer niet willen eten en bovenal, al 3 dagen zo sloom als een duikelaar.
de DA had haar nierwaarde nagekeken, deze waren minder slecht dan in juni. Ureum 13/ crea 145. Ik had erger verwacht.
Waar ze gek op is eet ze nu niet en dat vind ik een slecht teken. Ik ben dan ook erg nerveus voor morgen. Wat is er met mijn hondje? Iemand die dit leest heeft misschien een suggestie?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door