Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#866251
Hoi,

Een kennis van mij heeft een hond die problemen heeft met de voorbenen, waarschijnlijk door het feit dat ze teveel calcium heeft gehad. Kan iemand mij zeggen waar ik hier meer info over kan vinden. Ik heb al geprobeerd te zoeken, maar kom op niks uit.

Groetjes
Door Lizzy
#866335
Daar zul je weinig over vinden op Barfplaats, denk ik. Met verse/rauwe voeding met de enige echte juiste calciumbron (rauw bot) is het gewoon niet mogelijk om een groeiprobleem te krijgen door een teveel aan calcium.

Wat voor problemen heeft de hond in de voorbenen?
Door roefus
#866398
isabelle schreef: Hoi,

Een kennis van mij heeft een hond die problemen heeft met de voorbenen, waarschijnlijk door het feit dat ze teveel calcium heeft gehad. Kan iemand mij zeggen waar ik hier meer info over kan vinden. Ik heb al geprobeerd te zoeken, maar kom op niks uit.

Groetjes
Gaat het om een oudere hond?
Ik heb ooit wat gelezen over teveel calcium-opname bij de oudere hond.
En dat dan belangrijke mineralen zoals zink, ijzer en jodium (maar met name zink) door het lichaam niet makkelijk worden opgenomen, en zich vervolgens binden aan overtollig calcium en daarmee worden uitgescheiden.
Dit zou met name voor problemen kunnen zorgen op oudere leeftijd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door