Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#864033
Verbeeld ik het me of is het echt: sinds ik voor Bridjo een groene leem kuur ben gestart liljkt het krabben, bijten en likken een stukje minder te zijn geworden. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen...
In elk geval heb ik de laatste maanden gemerkt (en misschien heeft ze dat al veel langer) dat ze behoorliljk wat huidschilfers (roos?) heeft. Ik heb haar wel regelmatig gewassen om juist de jeuk weg te krijgen (met calendula en tea tree olie). Ze krijgt elke dag een visolie capsule en eens in de week een zalmkop. Ze glimt wel mooi alleen haar huid is dus droog neem ik aan. Kan ik nog meer doen om dat te verhelpen? (behalve niet meer douchen)
Door Laura2004
#864329
Ik heb geen idee waardoor die schilfers komen, mijn honden hebben soms ook periodes dat ze meer schilfers hebben dan anders.
Ik zou even afwachten tot je klaar bent met de groene leem kuur, misschien dat het idd een reactie is op de kuur. ;)
Succes ermee! ;) En fijn dat de jeuk minder lijkt te worden :D
Door Femke
#864333
ik weet niet hoe groot jouw Bridjo is, maar mijn kat heeft onlangs ook huidklachten gehad en dit nam iets af op een halve capsule visolie, vlamde daarna weer op en nu hij 1 capsule per dag krijgt knapt hij goed op.
En dat is een kleine kat, misschien moet je een paar dagen 2 capsules per dag proberen?
Het ergste wat kan gebeuren is dat je hond ervan aan de slinger gaat of een vettige vacht krijgt.

Edit: hij krijgt ook nog 2 tabletjes Chlorella per dag  ;) ;)
Laatst gewijzigd door Femke op zo 18 nov 2007, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dorinekok
#864405
Bridjo is 18,5 kilo, dus niet zo groot. Vind ik.  Ik zal het met 2 capsules proberen.
En ook de kuur afwachten en voorlopig echt niet meer onder de douche.
Door dorinekok
#864909
omdat ik ergens hier gelezen heb dat dat ook een droge huid kan veroorzaken. Denk je niet dat het daarvan ook komt?
Door Greece
#864922
mijn honden (toen had ik er nog 3) hadden ook wel schilfers terwijl die echt niet onder de douche gingen. Je wast wel de beschermlaag van de vacht weg. Nu is dat voor 'n keertje niet erg. Wat mij wel opviel dat de schilfers veelal erger waren als ze in de verharing zaten. Dan gaf ik dagelijks een scheut(je) zonnebloemolie over het voer. Een droge huid kan ook jeuken.
Door Do
#864938
dorinekok schreef: omdat ik ergens hier gelezen heb dat dat ook een droge huid kan veroorzaken. Denk je niet dat het daarvan ook komt?
als je de hond met groene zeep wast om met een goedkopen shampoo uit de dierenwinkel ja, maar dan praat ik over vaker wassen
Door Do
#864942
Rosalie schreef: mijn honden (toen had ik er nog 3) hadden ook wel schilfers terwijl die echt niet onder de douche gingen. Je wast wel de beschermlaag van de vacht weg. .
dat is een praatje uit de jaren 0
maar daar is de topic niet voor 8)

nee ik durf te wedden dat schifers niet komen van een hond wassen
Door dorinekok
#865155
oke, nee ik was mijn honden niet met chloor of zo of met afbijtmiddel.  :D
Maar zoals ik al schreef met calendula olie en teatree olie. Heel zacht en verzachtend dus. En ik heb dat bij Bridjo vooral in de zomer (een paar keer maar) gedaan om haar tot rust te brengen. Maar ik geloof dat ze die schilfers al veel langer heeft en dat dat wellicht ook een oorzaak kan zijn van de jeuk (ik ben namelijk nog steeds op zoek naar de oorzaak) Die schilfers bestrijden en groene leem kuur zijn nu mijn ultieme pogingen om haar te helpen.
MIsschien head and schoulders proberen?
Zonder gekheid: extra visolie ga ik proberen en misschien zo wie zo af en toe een scheutje noten olie door het eten... Maar eigenlijk deed ik dat allemaal al.
Inmiddels heb ik iets gelezen over zeewier, dat dat ook zou helpen. Iemand daarmee bekend?
Door Peet
#865290
Met notenolie zou ik erg oppassen, daar kan je hond enorm van aan de slinger gaan. Als je extra olien wilt geven, zou ik het echt bij de visolie houden.

Zeewier (bijv kelp) is bloedzuiverend. Het is ook een natuurlijke bron van jodium. Je kan het proberen.....
Door dorinekok
#865335
oke, gaan we dat ook proberen. het arme beestje heeeft een heel homeocijnkastje voor haarzelf.
Door nikèdog2000
#865766
je kunt je hond ook met berkenteer shampoo wassen
gebruiken ze ook voor paarden met schilvers
en meer vet geven
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door