Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door daanentous
#860224
Vorige week hebben we bij Pino een biopt laten nemen van een raar bultje aan de zijkant van een van zijn voetkussentjes. De dierenarts vermoedde dat het om een hisiocytoom ging, een goedaardige tumor die meestal na een paar maanden vanzelf weer verdwijnt. Maar de cellen zagen er toch wat "onrustig" uit, dus voor de zekerheid heeft hij ze opgestuurd naar Utrecht. Ik kreeg net de uitslag en helaas is die niet helemaal duidelijk. Wat ze wel konden zeggen is dat er een ontsteking was, dus het kan of een ontstoken hisiocytoom zijn, of een ontsteking op zich. Ze konden geen uitsluitsel geven over of het kwaadaardig is of niet. Nu wil de dierenarts dat we eerst een antibiotica kuur doen om te kijken "wat er dan nog van de bult overblijft"  over twee maanden moeten we dan weer terugkomen om te zien of de bult kleiner geworden is en om eventueel nog een biopt te nemen.  Pfff. Ik ben toch wel geschrokken.

Wil morgen meteen even een goede probiotica halen. Weet dat het hier ergens staat, maar ik kan het zo gauw niet vinden, wat is ook alweer een goed merk?  Ik weet dat Wobenzym ook kan helpen bij ontstekingen. Is het een goed idee om dit er bij te geven? Ik geef trouwens al omega 3 olie.
Door Boefke
#860280
He getsie Daan! Dat is echt balen :-\
Uit een van Lizzy's reacties lees ik dat zij A Vogel en Arkopharma goede probiotica's vindt.
Even een vraagje: als het een ontsteking op zich is, bedoelen ze dan dat die los staat van het hisiocytoom? En zo ja, wat is dat bultje dan?
Door daanentous
#860289
Even een vraagje: als het een ontsteking op zich is, bedoelen ze dan dat die los staat van het hisiocytoom? En zo ja, wat is dat bultje dan?


Tja, ik vond het ook een vrij onduidelijk verhaal, maar ik ga morgen nog even langs om alles op papier te laten zetten. Het is in iedergeval niet zo onschuldig als we hoopten :(
Uit een van Lizzy's reacties lees ik dat zij A Vogel en Arkopharma goede probiotica's vindt.
Thanks, kon niet meer op de naam komen en als je hier probiotica intikt bij de zoekfunctie dan ben je wel even aan het zoeken :o
Schiet me nu ineens nog een naam te binnen, Solgar, die was volgens mij ook erg goed.
Door daanentous
#860564
Hij heeft het inmiddels al twee weken en het is in die tijd ook gegroeid. Daarom hebben we ook een biopt laten nemen.
Vanavond zat hij er voor het eerst aan te likken (daarvoor had hij er geen last van) en nu zag ik dus ook dat hij er al een open wondje heeft zitten (op de plek waar hij is aangeprikt voor de biopt). Heb hem dus net maar even een sodabadje gegeven om het schoon te houden en ik ga morgen met de DA overleggen. Weg laten halen vind ik best eng, want het zit op een rotplek, echt tussen zijn voetzooltjes en Pino heeft maar kleine pootjes.....De dierenarts zei al wel dat ze, als ze het ruim weg wilden halen, ws ook een deel van zijn teentje weg moesten halen :'(
Door Do
#860577
daanentous schreef: Hij heeft het inmiddels al twee weken en het is in die tijd ook gegroeid. Daarom hebben we ook een biopt laten nemen.
Vanavond zat hij er voor het eerst aan te likken (daarvoor had hij er geen last van) en nu zag ik dus ook dat hij er al een open wondje heeft zitten (op de plek waar hij is aangeprikt voor de biopt). Heb hem dus net maar even een sodabadje gegeven om het schoon te houden en ik ga morgen met de DA overleggen. Weg laten halen vind ik best eng, want het zit op een rotplek, echt tussen zijn voetzooltjes en Pino heeft maar kleine pootjes.....De dierenarts zei al wel dat ze, als ze het ruim weg wilden halen, ws ook een deel van zijn teentje weg moesten halen :'(
kun je niet een second opinion vragen? :-[
ik hoor wel vaker dat er een teentje weg moet maar acheteraf is het niet nodig(bij een andere da)
en...moet het stukkje teentje eraf dan moet het maar

als ik het zo hoor is het zelfde als bij Lupa. dan denkje dat die dicht is en hoppa daar was die weer open, dan denkje dat die kleiner is en hoppa hij is weer groter
Door daanentous
#860587
Ja, ik ben zeker wel van plan om een second opinion te vragen voordat we verdere stappen ondernemen. 
Ik denk dat ik wel eerst begin met de antibiotica. Ik ben geen grote voorstander van antibiotica, maar ik denk dat het in dit geval toch wel slim is om  dat eerst te proberen.
Misschien moet ik ook maar een soort schoentje voor hem maken zodat het niet steeds open gaat tijdens het wandelen en er geen vuil in kan komen  :(
Door daanentous
#860603
Nee, het zal aan de bult niet zoveel veranderen, maar omdat het onder zijn pootje zit, loopt hij er natuurlijk wel steeds op en schuurt het dus open. Dat lijkt me toch ook niet echt bevorderlijk :-\

@ Elise: bedankt voor de link! Mocht het idd wegmoeten dan zie ik ook nog het meeste op tegen de narcose  :(  Gelukkig dat het bij Phoebe allemaal goed is gekomen.
Het bultje is trouwens niet zo rood als op dat plaatje. Het is meer roze en het lijkt een beetje op een hard blaasje. Nu er een wondje op zit is het natuurlijk wel iets roder.
Door Boefke
#860828
Kan me voorstellen dat je aan een operatie niet zomaar wilt beginnen. Ik zou ook wel eerst voor de AB gaan. Sterkte :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door