Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#863713
Sonja schreef: Eh, ze doen nu een poging om de schaal ook op te eten.  ???
;D ;D ;D Dit soort dingen zijn fijn om te horen, blijkbaar heb je ze veel te weinig gegeven :D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#863721
Laura2004 schreef: ;D ;D ;D Dit soort dingen zijn fijn om te horen, blijkbaar heb je ze veel te weinig gegeven :D
Het was echt een flinke portie, hoor\ :-[
Door Laura2004
#863729
Sonja schreef: Het was echt een flinke portie, hoor\ :-[
Dat geloof ik ook zeker ;) Zij vonden het waarschijnlijk te weinig, dat had kai vandaag ook nadat hij een kilo rundvlees naar binnen had gewerkt ::) Toen heeft hij ook maar zijn bordje grondig schoongemaakt en zijn matje en daarna is hij  de restjes vlees tussen zijn nagels op gaan eten :-X
Door K@rin
#863767
ik zou ze ook voorlopig alleen de AHV geven
wanneer de ontlasting dan goed wordt, voorlopig niet veel veranderen aan de voeding.
eerst weer ff lekker aan laten sterken.
Door roefus
#863819
Sonja schreef: Tuig is het! Van de bovenste richel!  >:( Ze sjouwen met hun dekentjes, ze versnipperen de kranten die ik netjes heb neergelegd zodat ze hun behoeften er op kunnen doen, ze duwen elkaar door de waterbak en zodra ik in de puppyren stap hangen ze in m'n broekspijpen, m'n vingers of m'n mouwen. En ze hebben de hele dag honger en laten dat luidkeels weten.  :-X

Ik geloof dat het wel goed gaat dus  ;D
;D ;D ;D dat klinkt gezond.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#863882
Pffff, ik vind het eerlijk gezegd toch niet niks hoor, zo'n nestje moederloze pups. En daar komt bij dat ik zelf niet eerder te maken heb gehad met een nestje en ook 0,0 voorbereid was op hun komst. Ben blij dat het weekend is en vanochtend een beetje heb kunnen bijslapen. Want naast je normale bezigheden als werk, huishouden, de verzorging van eigen honden, katten en paard, 's nachts nog je bed uit moeten valt toch niet altijd mee. Vind het heel fijn dat er hier een paar doorgewinterde fokkers zijn die meedenken. Bedankt!
Door Decibels
#863921
Sonja schreef: Pffff, ik vind het eerlijk gezegd toch niet niks hoor, zo'n nestje moederloze pups. En daar komt bij dat ik zelf niet eerder te maken heb gehad met een nestje en ook 0,0 voorbereid was op hun komst. Ben blij dat het weekend is en vanochtend een beetje heb kunnen bijslapen. Want naast je normale bezigheden als werk, huishouden, de verzorging van eigen honden, katten en paard, 's nachts nog je bed uit moeten valt toch niet altijd mee. Vind het heel fijn dat er hier een paar doorgewinterde fokkers zijn die meedenken. Bedankt!
als ze geen diarree meer hebben hoef je er 's nachts toch niet uit?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#863940
Decibels schreef: als ze geen diarree meer hebben hoef je er 's nachts toch niet uit?
Nee, nu niet meer. Alhoewel ik er vanochtend wel vroeg uit was. Ik geef ze 's avonds laat nog eten, maar om 5 uur vanochtend stonden ze alweer te schreeuwen. Dus maar weer eten gegeven. Maar ben wel nog even terug in bed gedoken, hoor.
Door Decibels
#863950
Sonja schreef: Nee, nu niet meer. Alhoewel ik er vanochtend wel vroeg uit was. Ik geef ze 's avonds laat nog eten, maar om 5 uur vanochtend stonden ze alweer te schreeuwen. Dus maar weer eten gegeven. Maar ben wel nog even terug in bed gedoken, hoor.
Hier krijgen de pups de laatste maaltijd tussen 22.30-23.00 uur. Daarna gaan ze naar de puppenkamer...in de ren...licht uit, gordijnen dicht en slapen. Ze worden dan pas weer wakker rond 7.30. Dus da's heel netjes... :)
Maar ik heb ook wel eens een zomer-nest gehad wat ging lopen donderjagen zodra het licht werd....

BTW: regelmaat hebben ze vlug door hoor...zo klein als ze zijn. En als jij ze 1-2 keer om 5 uur te eten hebt gegeven...tja...dan willen ze dat de andere dag wel weer...ze zijn zó slim die kleine 'krengen'...
Laatst gewijzigd door Decibels op zo 18 nov 2007, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#864035
Sonja schreef: Pffff, ik vind het eerlijk gezegd toch niet niks hoor, zo'n nestje moederloze pups. En daar komt bij dat ik zelf niet eerder te maken heb gehad met een nestje en ook 0,0 voorbereid was op hun komst. Ben blij dat het weekend is en vanochtend een beetje heb kunnen bijslapen. Want naast je normale bezigheden als werk, huishouden, de verzorging van eigen honden, katten en paard, 's nachts nog je bed uit moeten valt toch niet altijd mee. Vind het heel fijn dat er hier een paar doorgewinterde fokkers zijn die meedenken. Bedankt!
ja dat snap ik...
bij dit nestje van ashi was ik ook niet voorbereid...
en zonder moeder lijkt me ook heel moeilijk...
het is heerlijk puppies maar ook erg vermoeiend ;)
ikke word ook altijd snachts wakker, ik slaap er namelijk bij...
ik ga nu op de auto piloot eruit... ;)

fijn dat ze zo goed eten nu.
kunnen ze lekker bijkomen ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#864148
Decibels schreef: Hier krijgen de pups de laatste maaltijd tussen 22.30-23.00 uur. Daarna gaan ze naar de puppenkamer...in de ren...licht uit, gordijnen dicht en slapen. Ze worden dan pas weer wakker rond 7.30. Dus da's heel netjes... :)
Maar ik heb ook wel eens een zomer-nest gehad wat ging lopen donderjagen zodra het licht werd....

BTW: regelmaat hebben ze vlug door hoor...zo klein als ze zijn. En als jij ze 1-2 keer om 5 uur te eten hebt gegeven...tja...dan willen ze dat de andere dag wel weer...ze zijn zó slim die kleine 'krengen'...
Ja, misschien ben ik ze wel een beetje te veel aan het verwennen. Maar ja, ze hebben natuurlijk wel een achterstand opgelopen en zijn ook echt te mager. Ze hebben dus wat in te halen en daardoor misschien ook wel wat meer honger. Ik ga het dus nu langzaam proberen uit te bouwen. Gewoon iedere dag de nacht een half uurtje langer maken ofzo. Misschien moet ik de laatste portie 's avonds ook wat groter maken. Wat ik misschien ook nog wel kan proberen is ze te laten wennen aan een automatisch voerbakje. Daar heb ik er ook nog één van staan.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#864167
Laura2004 schreef: Wat goed zeg! Eet Olivier ook goed?
Ja, hij moest er kennelijk even aan wennen. Maar nu eet hij goed!
Door Laura2004
#864211
Sonja schreef: Ja, hij moest er kennelijk even aan wennen. Maar nu eet hij goed!
Daar ben ik blij om zeg! Als ik dichtbij je zou wonen (ik weet niet waar je woont) zou ik je met alle liefde willen helpen met de pups, dus als je in de buurt van Dordrecht woont , roep je maar! :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door