Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Greece
#859222
Net voorgesteld en ook een probleem met mijn hond Whitney. Begon al toen ze een paar maanden was. (nu is ze bijna 5 jr.) Veel, heel veel jeuk en krabben. zo veel dat je op d'r schouderbladen, kont en zijkant lichaam afgebroken haren had. Ook pukkels waarop de Da de diagnose stelde: pyodermie. Dexoral mee gekregen en hierop ging het beter. Totdat, ja het uiteraard weer begon. Misschien toch voedselallergie en een eliminatiedieet. Wees niets uit. Toen viel het mij op dat tijdens de wintermaanden zij geen last had van jeuk en/of bultjes maar als het mooie weer eraan kwam dit weer toenam. 2x laten testen op pollenallergie; niets. Misschien dan contactallergie, maar wat moet je daar nou aan doen. Weer ander voer RC German Shepard. Leek weer beter te gan, nee uiteindelijk ook weer niet.  Nu heeft ze eigenlijk sinds de zomer jeuk en/of bultjes soms wat meer dan wat minder. Over op kvv en hopen dat dit helpt.
Door conleeuw
#859288
ik zou echt vers gaan voeren, als je kvv (kompleet vers voer) ga voeren liefs iets zonder granen, vaak zie je dan dat het even erger wordt als gevolg van ontgifting, maar daarna gaat het vaak stukken beter indien niet helemaal over...ik zou zeggen, lees eens een beetje hier op de forum, er zijn genoeg voorbeelden. zie hier een voorbeeld

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 5.html#new
Door Greece
#860229
Ze krijgt nu KVV lam&rijst. En de jeuk en bultjes is nu ontzettend verergerd. De bultjes zitten nu zelfs op haar voorpoten direct achter de kussentjes. Dat heeft ze nog nooit gehad.
Misschien ontgiftingsverschijnselen? Dat zou ook kunnen, toch?
Ik heb inderdaad al behoorlijk wat van jullie ervaringen gelezen daarom ook de overstap naar KVV en vandaaruit in ieder geval naar parttime barf. Moet het nog wel ff allemaal helder krijgen wat ik nu moet voeren en in welke hoeveelheden. Hier wil ik dan ook geen rijst aan toe voegen. Aloe vera tegen de jeuk heb ik ook gelezen. Is dit een voedingssupplement? En kan ik dat gewoon bij b.v. Etos halen?
Door Boefies
#860887
Mijn hond heeft ook een allergie met ontstoken bulltje/puistjes en korsten. Sinds ze een maand of 9 was en nu is ze bijna 1 jaar.

Als de dierenarts bezoeken niet echt direct helpen kan je misschien iets anders proberen.

Op www.natuurlijkinbalans.nl kan je je hond voor maar 27,50 euro laten testen op allergieën. Het enige wat je hoeft te doen is een pluk haar van je hond op te sturen. Aan de hand daarvan kan ze zien waar je hond allergisch voor is.

Ik ben ook heel nuchter maar geloof ook wel in de kracht van de natuur en dacht wie niet waagt wie niet wint. Maar ik moet zeggen dat ik ervan overtuigd bent dat deze mevrouw echt aan de hand van een plukje haar een diagnose kan stellen.
Ik heb het vorige week ook laten doen die test. Deze mevrouw komt proffesioneel over.
Zij zegt dat mijn hond een allergie heeft voor alle gevogelte eiwitten en niet alleen van kip......en ik gaf nog eend&rijst.

Ik denk dat ik deze mevrouw HEEL dankbaar ga zijn, want dat scheelt veel stress volle dierenarts bezoeken voor Babs!

Ik hoop dat je hier ook iets aan hebt.

Succes!
Laatst gewijzigd door Boefies op wo 14 nov 2007, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Greece
#863425
Jet, nu blijkt dat jouw hond niet tegen gevogelte-eiwitten kan, wat voer je dan nu. Stel je zelf het eten samen? En hoe ziet dan dit menu eruit. Of is er ook KVV waar dit eitwit niet in zit.
De reactie van mijn hond is vreselijk en ik denk dan ook niet meer dat het ontgiftingsverschijnselen zijn. In de brok zit kippeneiwit en die krijgt ze nu dus met KVV veel meer binnen. Het plukje haar is vandaag op de post gegaan.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#863432
Rosalie schreef: Ze krijgt nu KVV lam&rijst. En de jeuk en bultjes is nu ontzettend verergerd. De bultjes zitten nu zelfs op haar voorpoten direct achter de kussentjes. Dat heeft ze nog nooit gehad.
Misschien ontgiftingsverschijnselen? Dat zou ook kunnen, toch?
Ik heb inderdaad al behoorlijk wat van jullie ervaringen gelezen daarom ook de overstap naar KVV en vandaaruit in ieder geval naar parttime barf. Moet het nog wel ff allemaal helder krijgen wat ik nu moet voeren en in welke hoeveelheden. Hier wil ik dan ook geen rijst aan toe voegen. Aloe vera tegen de jeuk heb ik ook gelezen. Is dit een voedingssupplement? En kan ik dat gewoon bij b.v. Etos halen?
Ik zou om te beginnen graanloos gaan voeren dus bijvoorbeeld de diabetes-variant van Carnibest (deze is met rund) maar er zijn meer kvv-merken die graanloos compleet voer hebben. Succes ermee.
Door Greece
#863439
ik kan natuurlijk ook als de spreekwoordleijke sodemieter overgaan op vers vlees. Maar zo vlak voor het weekeinde weet ik eerlijk niet hoe ik dat moet doen. Het vlees /vis is natuurlijk zo gehaald. Groenten lukt ook wel, maar ik kan haar niet zo snel laten wennen aan bot.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#863440
Rosalie schreef: ik kan natuurlijk ook als de spreekwoordleijke sodemieter overgaan op vers vlees. Maar zo vlak voor het weekeinde weet ik eerlijk niet hoe ik dat moet doen. Het vlees /vis is natuurlijk zo gehaald. Groenten lukt ook wel, maar ik kan haar niet zo snel laten wennen aan bot.
O ik dacht dat ze al vers kreeg..... Je kunt toch bij de supermarkt een paar pakjes Rodi halen? Dat verkopen ze bij AH.
Door Peet
#863445
Rosalie schreef: Aloe vera tegen de jeuk heb ik ook gelezen. Is dit een voedingssupplement? En kan ik dat gewoon bij b.v. Etos halen?
Aloe Vera Gel is een huid-gel, dus geen voedings supplement. Je kan de rode plekken ermee insmeren. Het is niet schadelijk en helpt heel goed bij jeuk. Geen idee of de Etos het heeft, maar het Kruidvat heeft het 's zomers wel.

Waar je het ook kunt proberen, is bijvoorbeeld De Tuinen of de Bodyshop. Die hebben het zeker.

Daarnaast zou je ook een KVV kunnen proberen waar geen rijst oid in zit: bijv Smuldier. Die kan je kopen in de C1000. Ze hebben diverse smaken, ook zonder gevogelte.

Rodi bevat graan, dus die zou ik zeker niet geven.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#863446
Peet schreef: Rodi bevat graan, dus die zou ik zeker niet geven.
Maar het is niet gezegd dat die jeuk van graan komt. Ik dacht het ook maar het blijkt dat zij brokken geeft dus die jeuk kan vele oorzaken hebben.
Door Greece
#863447
Ja, daar heb ik zo snel niet aan gedacht. Rodi gaf ik wel eens maar meer als iets lekkers op de brok. En is dit echt compleet mbt vitamientjes en calcium enz. Want voordat ik een menu zonder kip en granen bij elkaar heb verzonnen en het spul ook nog in huis hebt, tja daar gaat natuurlijk wel enige dagen overheen.
He Peet , Aloe Vera heb ik nu maar dit moet ze innemen. Help het immuunsysteem wel.
Ga ook maar de gel halen. Ga ik toch ff bij de C1000 kijken voor Smuldier.
Door Greece
#863450
Misschien ben ik niet duidelijk overgekomen Rovanna, maar ik voer nu 3 wkn Carnibest. Daarvoor idd brokken maar de jeuk bouwde zich eigenlijk op. De laatste tijd moest ik haar bijna continue op de Dexoral houden. Vandaar de overstap naar KVV. Hier zit natuurlijk ook rijst in maar de hoeveelheid is niet zo hoog. Wel het aandeel kip.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door