Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#858639
Hallo!

Ik heb al een paar keer verteld over Pluto's gezondheidsproblemen. Ik heb contact opgenomen met de kennel van waar hij komt (hoogmaetheide-Lommel) in de hoop dat zij dit met andere Beagles misschien ook zouden voorhebben.  Daar zeggen ze dat zijn problemen volgens hun hoogstwaarschijnlijk door verkeerde voeding komen.  We zouden er eens langs moeten gaan om zijn voeding aan te passen en hem homeopatisch te laten behandelen (die man doet dit al 15jaar).

Hij zegt dat Duck heel zware voeding is met weinig vitaminen en dat zij de honden in de kennel licht eten geven op basis van rijst, groenten en een beetje vlees.  Ik moet ook tot we bij hun raken Pluto een doorsnee hondenbrok geven omdat volgens hem niet alle negatieve berichten over hondenbrokken kloppen...

Ik ben echt ten einde raad, van brokken krijgen ze hier meestal diarree, maar Pluto zit weer met een ooronsteking en rode vlekken op zijn huid waar hij dan ook weer aan likt.

Ik dacht van hun misschien brokken te geven van Nutro of Farmfood en hier wat groentjes en een 100 gr rauw vlees per dag aan toe te voegen??  Kan dit of gaat de combinatie van brokken en rauw vlees problemen geven??
Door Laura2004
#858647
Ik vind brokken absoluut geen optie en brokkenvoeding is in mijn ogen geen goede voeding en al helemaal niet voor een hond die last heeft van zijn huid.
Kan het niet zijn dat jouw hond ergens allergisch voor is? Heb je weleens een eliminatie dieet gedaan? En het lijkt mij dat je zou kunnen beginnen te barfen, zodat je weet dat je hond geen granen binnenkrijgt, want dat is ook vaak een boosdoener.

Ik zou niet zoveel waarde hechten aan de mening van deze meneer als hij zelf een voeding samensteld op basis van rijst en groenten en een beetje vlees, dat lijkt mij namelijk geen geschikte voeding voor een carnivoor.

Wat doet die man 15 jaar? Ik ken ook dierenartsen die al meer dan 15 jaar dierenarts zijn, maar die toch de ballen verstand hebben van voeding, dus die 15 jaar ervaring wegen voor mij niet op tegen de onzin die deze man verkondigd over voeding...

Als jij niet overtuigd bent van het geven van rauwe voeding moet je brok gaan geven, maar ik betwijfel of je hond hier beter van gaat worden.
Door Anneke V
#858671
Het probleem is dat ik 100% tegen brokken ben & mij dan ook depri voel als ik hun brokken moet geven ( ik moest van de DA een eliminatie dieet doen met speciale anti allergene brokken, maar onze Pluto wou deze niet eten en ik voelde me zo slecht dat ik dit maar 2 dagen heb volgehouden).

Barfen ben ik 100% voor, maar dit was te duur voor 2 honden omdat ik hier in de buurt nergens slagers ofzo gevonden heb waar ik goedkoop vlees kon kopen.  Enkel een slachthuis in Mechelen waar ik enkel runds of paardenvlees kan verkrijgen & waar het niet makkellijk is om naartoe te raken als je fulltime werkt.  Dus moest ik alles gewoon bij de Makro ed kopen wat natuurlijk heel duur uitkwam... Daarom ben ik met Duck begonnen en dit is dan ook de enige KVV die ze hier in de streek verkopen.

Daardoor voel ik me vaak met mijn rug tegen de muur geduwd omdat ik de dingen die ik wil geven niet vind & onze Pluto altijd maar ziek blijft.
Door Laura2004
#858681
Dat is moeilijk ja.... Ik zou namelijk een rauw eliminatiedieet aanraden, geen hypoallergene brokken.
Ik kan me voorstellen dat je wanhopig wordt, ik heb ook heel lang getobt met één van mijn honden (en nog steeds is ze een zorgekindje), maar ik zie dat ze het het beste doet op barf, maar dit is niet altijd zo geweest, het eerste jaar deed ze het helemaal niet goed op BARF, ze bleef huidklachten houden en darmklachten, maar dit is nu helemaal weg (ik begon te denken dat ze een afwijking had, waardoor ze geen rauwe voeding kon verteren en ik heb haar farmfood brokken gegeven, daar werd ze zo ziek van dat ik gauw ben gestopt). Kvv krijgt zij huidklachten van en darmklachten. Ik heb met haar een eliminatiedieet gedaan op basis van eend en ben er achter gekomen dat ze allergisch was voor kip, dus ik barf nu met haar, maar zonder kip.
Zijn er geen mensen bij jou in de omgeving die barfen, zodat je met hun mee kan bestellen? En je zou ook een oproep kunnen plaatsen op het forum.
Door Anneke V
#858687
Als het aan mij lag kregen ze barf of probeerde ik ander KVV's, maar na het afschuimen van slagers en dierenwinkels krijg ik vaak het gevoel dat ik beter in een grootstad zou wonen!
Vrienden van ons hebben een dobberman die altijd zware diarree had en allergisch aan iets in brokken bleek en op mijn advies begonnen te barfen.  Zij werken ook beide fulltime en vonden ook geen andere plaats dan het slachthuis in Mechelen om (enkel runds) vlees te kunnen gaan halen.  Uit noodzaak geven zijn een aantal dagen blikvoer en een aantal dagen rauw vlees.. omdat ze ook zeggen dat ze geen andere alternatieven vinden om de voeding gevarieerd te houden.
Door Laura2004
#858692
Ik begrijp idd je probleem. Misschien is het toch goed om een oproepje te plaatsen, want misschien zijn er mensen die bij jouw in de buurt wonen die wat voor je mee kunnen nemen. En heb je al gekeken of er bezorgdiensten zijn die bij jou bezorgen?
Door Anneke V
#858693
Laura2004 schreef: Zijn er geen mensen bij jou in de omgeving die barfen, zodat je met hun mee kan bestellen? En je zou ook een oproep kunnen plaatsen op het forum.
Dat is misschien wel een goed idee!!! Dat ik daar ni eerder aan gedacht heb!!!  :D
Door Anneke V
#858697
Laura2004 schreef: Ik begrijp idd je probleem. Misschien is het toch goed om een oproepje te plaatsen, want misschien zijn er mensen die bij jouw in de buurt wonen die wat voor je mee kunnen nemen. En heb je al gekeken of er bezorgdiensten zijn die bij jou bezorgen?
Ja, frosti fit ofzo, maar dan moet je minstens 20kg bestellen en onze diepvriezer is zo groot niet.
Door Laura2004
#858701
Anneke V schreef: Ja, frosti fit ofzo, maar dan moet je minstens 20kg bestellen en onze diepvriezer is zo groot niet.
Misschien toch een grotere vriezer bestellen, ik heb voor weinig geld een tweede hands vriezer aangeschaft en die heb ik al 3 of zelfs 4 jaar en die doet het prima.
Door Anneke V
#858708
Misschien moet ik een eliminatie dieet doen met kip, want volgens mij zit er in Duck, buiten granen, veel rundsvlees....
Door tieneke
#858710
Volgens mij bezorgt Pippy Carnibest en barf in Belgie  ;)
Ik zou sowiezo stoppen om een kvv met granen erin te geven,Cb heeft een versie zonder granen.
Door Anneke V
#858725
Ik heb een oproepje geplaatst onder "vraag&aanbod barf ingrediënten" ik dacht dat dit de meest geschikte plaats was???

Als ik een elimenatie dieet doe met kip, wil dit dan zeggen dat ze echt alleen maar kip mogen eten gedurende een 13-tal weken???
Door Anneke V
#858726
tieneke schreef: Volgens mij bezorgt Pippy Carnibest en barf in Belgie  ;)
Ik zou sowiezo stoppen om een kvv met granen erin te geven,Cb heeft een versie zonder granen.
Wie is Pippy???  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door