Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#853618
Onze Zack heeft zo'n 1.5 jaar geleden een alvleesklierontsteking gehad en was daar dankzij Duck pancreas en Digestzymez helemaal van af..maar voor een week of 3 geleden begonnen de symptomen weer op nieuw..slechte ontlasting, veel drinken, van alles opscharrelen en afvallen..hij moest wel wat afvallen, maar ging nu te hard..een paar keer id week s'nachts eruit en soms een verassing op de vloer bij thuiskomst..las dat er nu ook carnibest pancreas is en wat zou beter zijn duck of cb? Vind bij cb die rollen niet zo fijn namelijk..DA Is ook een beetje bang voor suiker..hebben jullie enig idee wat de kosten van cb pancreas zijn? En DA wil Zymoral geven, maar ik heb liever een natuurlijk poeder zoals Digestzymez, want Zymoral is toch chemisch?
#853655
Tiesto schreef: Onze Zack heeft zo'n 1.5 jaar geleden een alvleesklierontsteking gehad en was daar dankzij Duck pancreas en Digestzymez helemaal van af..maar voor een week of 3 geleden begonnen de symptomen weer op nieuw..slechte ontlasting, veel drinken, van alles opscharrelen en afvallen..hij moest wel wat afvallen, maar ging nu te hard..een paar keer id week s'nachts eruit en soms een verassing op de vloer bij thuiskomst..las dat er nu ook carnibest pancreas is en wat zou beter zijn duck of cb? Vind bij cb die rollen niet zo fijn namelijk..DA Is ook een beetje bang voor suiker..hebben jullie enig idee wat de kosten van cb pancreas zijn? En DA wil Zymoral geven, maar ik heb liever een natuurlijk poeder zoals Digestzymez, want Zymoral is toch chemisch?

w.b. de Carnibest Pancreas: dan kun je het beste even contact opnemen met Bunschoten. Heb je al wel eens verwogen om gewoon verse pancreas aan je menu toe te voegen?
#853683
Beide producten hebben 1 ding gemeen. Ze bevatten pancreas. Als jij Duck fijn vindt en Zack doet het daar goed op, geef je dat toch? Je kunt inderdaad ook zelf pancreas toevoegen. En misschien moet je dat wel permanent doen. Ik begrijp alleen 1 ding niet zo goed. Pancreas-onsteking is niet hetzelfde als een slechtwerkende alvleesklier. Bij mijn weten is het toevoegen van pancreas alleen zinvol bij een slechtwerkende alvleesklier? Bij een pancreas ontsteking zul je in ieder geval zijn hele dieet aan moeten passen. Zymoral is volgens mij niet chemisch. Zie deze site: http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/Zymoral.html. Daar staat dat Zymoral natuurlijke enzymen bevat.
#853696
De vorige keer zei de DA dat de alvleesklier slecht werkte doordat deze ontstoken was en moesten we dus tijdelijk enzymen geven. Later was de ontsteking weer over en hoefde dat niet meer. Tja, weet jij t weet ik het??!! Nu denkt een andere DA hebben we nu, dat wanneer de TLI nu weer niet goed is we toch aan iets chronisch moeten denken en ze hebt dus dat t nog niet zijn suiker aan heeft getast dus exocrien als ik me niet vergis dus puur de vertering..en dat lijkt t me dat hij dan altijd enzymen moet hebben toch? En kun je de Zymoral dan achterwege laten als je Duck pancreas geeft? Of zeg je Zymoral op t huidige voer is voldoende? Hoop echt dat zijn suiker goed is :-[
#853712
Tiesto schreef: De vorige keer zei de DA dat de alvleesklier slecht werkte doordat deze ontstoken was en moesten we dus tijdelijk enzymen geven. Later was de ontsteking weer over en hoefde dat niet meer. Tja, weet jij t weet ik het??!! Nu denkt een andere DA hebben we nu, dat wanneer de TLI nu weer niet goed is we toch aan iets chronisch moeten denken en ze hebt dus dat t nog niet zijn suiker aan heeft getast dus exocrien als ik me niet vergis dus puur de vertering..en dat lijkt t me dat hij dan altijd enzymen moet hebben toch? En kun je de Zymoral dan achterwege laten als je Duck pancreas geeft? Of zeg je Zymoral op t huidige voer is voldoende? Hoop echt dat zijn suiker goed is :-[
als je genoeg pancreas voert kan de zymoral inderdaad wegblijven. Ik dacht dat de meeste honden met pancreasproblemen levenslang aan de pancreas(enzymen) moesten blijven

Pancreas onsteking is volgens mij iets heel acuuts...

hier is een artikel waar je misschien wat aan hebt (ik heb ze zelf nog niet gelezen want ik moet zo nog weg)

http://www.whgdierenartsen.nl/html/frameset.html
#889871
Mijn hond heeft ook een slecht werkende alvleesklier, dat is zo'n 5 maanden geleden geconstateerd. De dierenarts schreef zymoral voor maar na 3 maanden ging hij weer aan de diaree. Omdat ik ook eens een opinie wilde weten van een homeophaat hebben we een afspraak gemaakt.

Het etenspatroon is angepast met biogarde/zuurdezembrood/duck pancreas. Alleen ben ik niet zo te spreken over de duck pancreas. Het is heel kleverig en vast van substantie en hierdoor krijgt hij het moeilijk naar binnen. Het kleeft ook nog eens aan zijn tanden en gehemelte. Ik overweeg om toch weer CB te gaan geven. Het gaat nu wel een tijd goed, maar hopen dat het zo blijft.

Een andere vraag:

Wat geven jullie die een alvleesklier hond thuis hebben voor snoepjes, want dat is ook een probleem om daar natuurlijke zonder geur/kleur/smaakstoffen/gist te vinden.

Wie heeft er een gouden tip??

Groeten
#889924
Mijn hond Jopie heeft al bijna 4 jaar EPI
Ik heb in die 4 jaar gemerkt dat ik niet meer kan zeggen "daar kan ze wel tegen en daar niet"
Jopie kon eerst wel tegen gedroogde pensstaafjes en nu echt niet meer.
Ik heb ook een tijd zelf glutenvrij brood voor haar gebakken.
En nu ik dit schrijf denk ik DAT MOET IK WEER EENS GAAN DOEN  :-[
Met het eten is het ook een probleem ze kan echt niet tegen andere orgaanvlees dan de verse pancreas
Vorige week heb ik weer een beetje hart door haar vlees gedaan en ze heeft er daarna een week over gedaan om haar ontlasting weer goed te krijgen.
Het is dus niet zo dat alle honden met EPI tegen hetzelfde kunnen.
Tegen Duck kan ze dus echt niet.
Jopie kan wel weer tegen die geperste staafen en die krijgt ze dan ook 1 x per week
#890340
Acute pancreatitis kan overgaan in EPI en omdat ook de insuline producerende cellen in de pancreas zitten kan dat ook nog eens gepaard gaan met suikerziekte. Dan heb je echt pech.

Op zich moet de Duck pancreas of CB pancreas genoeg zijn. Of inderdaad zelf pancreas toevoegen.
#890554
MDO schreef: Mijn hond heeft ook een slecht werkende alvleesklier, dat is zo'n 5 maanden geleden geconstateerd. De dierenarts schreef zymoral voor maar na 3 maanden ging hij weer aan de diaree. Omdat ik ook eens een opinie wilde weten van een homeophaat hebben we een afspraak gemaakt.

Het etenspatroon is angepast met biogarde/zuurdezembrood/duck pancreas. Alleen ben ik niet zo te spreken over de duck pancreas. Het is heel kleverig en vast van substantie en hierdoor krijgt hij het moeilijk naar binnen. Het kleeft ook nog eens aan zijn tanden en gehemelte. Ik overweeg om toch weer CB te gaan geven. Het gaat nu wel een tijd goed, maar hopen dat het zo blijft.

Een andere vraag:

Wat geven jullie die een alvleesklier hond thuis hebben voor snoepjes, want dat is ook een probleem om daar natuurlijke zonder geur/kleur/smaakstoffen/gist te vinden.

Wie heeft er een gouden tip??

Groeten
Je kunt gaan barfen en zelf verse pancreas toevoegen. En Carnibest heeft inderdaad tegenwoordig ook een pancreas-versie. Geen idee of het wat is maar je kunt het allicht proberen. Het voordeel van zelf samenstellen is dat jij kan bepalen wat je geeft. En goed kunt bestuderen waar je hond wel en niet goed tegen kan.

Gedroogde kip van de C1000, is dat niks voor hem? (dat is alleen gedroogde kip, verder niks).
#890673
Tiesto,

Als ik me niet vergis geef jij ook de Duck Pancreas, heeft jou hond geen last van de kleverigheid? Krijgt hij het mnakkelijk maar binnen en zit het niet aan zijn tanden/gehemelte geplakt??

Ik hoor het graag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door