Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#850461
Net effe gebeld, en blijkt toch dat het gaatje wel de bedoeling is.
Is voor drainage en ik moet het gewoon in de gaten houwen, ik hoef er verder niks op te doen of schoon te houden, wanneer het oor weer dik word of het plekkie gaat er raar uitzien dan kan ik gelijk terug komen, maar wanneer het goed gaat dan zal het met 'n week vanzelf dicht gaan, en kan ik volgende week langs komen om te checken of er wat schoon gemaakt moet.
Alles bij elkaar moeten de hechtingen er 3 weken in blijven...en intussen ook de lekkere AB kuur opmaken natuurlijk :-\

Ben in ieder geval blij dat ze niet terug hoeft om nieuwe hechting er in te doen!
Thanks voor 't mee denken!
Door tieneke
#850491
Gelukkig hoort het gaatje er te zitten,denk dat Cis er ook niet zoveel zin in heeft om weer terug te gaan  ;) nu maar hopen dat die 3 weken snel om zijn.
Door Cindy de Wolf
#850585
Ach arme Cis!! Houdt bij jou geloof ik ook niet echt op :'( Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt dat het beter open kan blijven en moet genezen als open wond. Sterkte!
Door conleeuw
#850685
agosie, arme Cis, het ziet er nu mischien nog niet zo mooi uit, maar ik heb al een paar oren gezien en ze worden vaak verbazend mooi. Geef maar een dikke knuffel van mij, het kan niet prettig zijn zo'n oor :-\
Door 202Spots
#851246
Lizzy schreef: Heb je trouwens iets van Arnica of Traumeel in huis Dory? En hoe is het vandaag met Cis?
Gaat vrij goed met d'r, ze houd zich aardig rustig.
Maar af en toe staat ze wel wat de kuchelen...ik denk dat d'r keel wat geirriteerd is geraakt van de tube met de narcose.
D'r open plekkie is nog wel vochtig,maar ziet er verder wel schoon uit...
Ik heb traumeel gegeven...hoe lang moet ik daar mee door gaan denk je?
En was vergeten...maar geef ik cat's claw NA dat ze de AB kuur op heeft gemaakt...of geef ik 't nou meteen al,gelijk met de AB...?

Knuffies zijn voorzichtig gegeven,kisses back from Cis! :-* :-*
Door Lizzy
#851275
202spots schreef: Gaat vrij goed met d'r, ze houd zich aardig rustig.
Maar af en toe staat ze wel wat de kuchelen...ik denk dat d'r keel wat geirriteerd is geraakt van de tube met de narcose.
D'r open plekkie is nog wel vochtig,maar ziet er verder wel schoon uit...
Ik heb traumeel gegeven...hoe lang moet ik daar mee door gaan denk je?
En was vergeten...maar geef ik cat's claw NA dat ze de AB kuur op heeft gemaakt...of geef ik 't nou meteen al,gelijk met de AB...?

Knuffies zijn voorzichtig gegeven,kisses back from Cis! :-* :-*
Ik zou zelf de komende dagen tot zelfs weken nog Traumeel blijven geven. Tot het oor eigenlijk minder dik is. Cat's claw geef je het beste na de antibiotica. En probiotica geef je tijdens de kuur antibiotica en er na.
Door conleeuw
#851309
ik zou persoonlijk de traumeel zeker een week of drie geven, dan zijn de hechtingen er waarschijnlijk uit en is de oor geslinkt. Ik hoop dat haar oor erg mooi wordt, zal vast wel ;)
Door 202Spots
#851469
Thanks! Dan gaan we verder met de traumeel en wachten met cat's claw totdat de AB op is!
Ze voeld zich 'n stuk beter vandaag, en had vannacht de nekband afgedaan,maar ze krabbelt niet aan d'r oor.
1 x begon ze met kop te schudden,maar toen stopte ze heel vlug...denk dat ze dat nog wel voelde... :-\
Door Laura2004
#851603
202spots schreef: Thanks! Dan gaan we verder met de traumeel en wachten met cat's claw totdat de AB op is!
Ze voeld zich 'n stuk beter vandaag, en had vannacht de nekband afgedaan,maar ze krabbelt niet aan d'r oor.
1 x begon ze met kop te schudden,maar toen stopte ze heel vlug...denk dat ze dat nog wel voelde... :-\
Wel fijn als ze haar nekband niet om moet, ik vind het altijd zo zielig, dan hebben ze al pijn en dan moeten ze ook nog zo'n ding om. Ik kan me voorstellen dat het nog pijn doet, het ziet er ook heel naar uit.
Ik hoop dat het gauw geneest, dikke  :-* :-* :-* voor Cis
Door 202Spots
#851893
Laura2004 schreef: Wel fijn als ze haar nekband niet om moet, ik vind het altijd zo zielig, dan hebben ze al pijn en dan moeten ze ook nog zo'n ding om.
Maar ze had 'm ZELF afgedaan!! ;)
Lizzy, ik weet niet zeker, maar de avond ervoor hoorde ik d'r wel heel hard aan haar oor krabbelen....ik hou d'r oren goed schoon,en weet niet waarom ze dan af en toe toch moet krabbelen, maar ik denk dat 't daardoor is gekomen?
Kan ook zijn dat ze TE hard met d'r kop staat te schudden wanneer ze wakker word,en dan van die wapperende oren heeft :-\  kweet dus niet zeker... :-\
't gaat in ieder geval de goeie kant op 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door