Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#845230
Twee jaar terug had mijn logeerdalmaat ook ineens een hele dikke nek. Toen we van huis vertrokken was er niets te zien, tijdens een uitlaatbeurt in Duitsland ook nog niet, maar toen we een uurtje of 8 later in Kroatië uitstapten was die nek ineens megadik. Ik moest de hond aangelijnd uitlaten en hij trok nogal. En door de druk van de halsband knapte het direct open. Sjonge, wat een troep kwam daar uit, zeg!
Bij dalmaatje weet ik wel dat hij na een aanvaring met Boefje een tandafdruk in zijn nek had gehad en vanuit dat wondje is dat abces ontstaan. De zwelling bestond niet alleen uit het abces, maar daaromheen had zich een hele vochtbal gevormd.
Dat soort dingen komt dus wel vaker voor.
Sterkte met Ziggy!
#845236
Laura2004 schreef:
Ik heb groene leem in huis in poedervorm, ik weet niet of dat ook geschkt is voor een wond. Maar ja, nu loop ik op de zaken vooruit. Ik ben benieuwd naar de foto's. En fijn om te horen dat er meer honden zijn die zulke vreemde dingen hebben... :-\ 

groene leem in poedervorm kan je aanlengen met wat water tot het pasta-achtig is en dan op de wond smeren  ;)
#845242
Femke schreef:
groene leem in poedervorm kan je aanlengen met wat water tot het pasta-achtig is en dan op de wond smeren  ;)
Mooi, dan ben ik voorbereid! Ik hoop alleen dat de wond niet barst als ik niet thuis ben en Ziggy op de bank ligt :-\
#845344
Hoe is het nu vandaag met Ziggy ?

als ik alle berichten hier zo lees lijkt het inderdaad veel op een abces .
is de bult nog groter geworden vandaag of slinkt ie al ?

en ik zou toch maar badhanddoekken of oude lakens op je zetels leggen als je weg moet  :-X ;)
#845369
karin2 schreef: Hoe is het nu vandaag met Ziggy ?

als ik alle berichten hier zo lees lijkt het inderdaad veel op een abces .
is de bult nog groter geworden vandaag of slinkt ie al ?

en ik zou toch maar badhanddoekken of oude lakens op je zetels leggen als je weg moet  :-X ;)
Ziggy is een stuk 'opgewekter', de honden hebben vanacht beneden geslapen en ze stond op om me te begroeten toen ik naar beneden kwam en ze kwispelde met haar staart, dus dat is een heel goed teken en daar word ik heel blij van :) De bult is niet geslonken en ook niet gegroeid, dus ik denk dat ik toch naar de dierenarts ga vandaag, aangezien ik morgen een paar uur naar school moet. Ik hoop dat de dierenarts de bult leeg kan laten lopen oid.... Ik zou niet willen dat het gebeurt als ik er niet ben, niet alleen voor de vlekken, maar voor Ziggy zou het ook vervelend zijn, want volgens Nessy ontstaat er toch een flinke wond..
#845419
Laura2004 schreef: Ziggy is een stuk 'opgewekter', de honden hebben vanacht beneden geslapen en ze stond op om me te begroeten toen ik naar beneden kwam en ze kwispelde met haar staart, dus dat is een heel goed teken en daar word ik heel blij van :) De bult is niet geslonken en ook niet gegroeid, dus ik denk dat ik toch naar de dierenarts ga vandaag, aangezien ik morgen een paar uur naar school moet. Ik hoop dat de dierenarts de bult leeg kan laten lopen oid.... Ik zou niet willen dat het gebeurt als ik er niet ben, niet alleen voor de vlekken, maar voor Ziggy zou het ook vervelend zijn, want volgens Nessy ontstaat er toch een flinke wond..
ik was ook al zoiets aan't denken ,dat ze de bult kunnen opensnijden om de pus te laten weglopen maar misschien moet ie eerst "rijpen "  :-\
#845424
karin2 schreef: ik was ook al zoiets aan't denken ,dat ze de bult kunnen opensnijden om de pus te laten weglopen maar misschien moet ie eerst "rijpen:-\

Ja, rijpen is misschien wel het woord wat ik zocht, dat vrees ik dus ook, dat de bult moet rijpen, want ze heeft dus van die zakjes vel waar vocht (lees: pus) in zit, maar ze heeft ook nog die hele harde bult...... Ik ga in ieder geval zometeen even bellen en dan beslis ik wat ik ga doen. Bedankt voor het meedenken
#846344
cheeta schreef: Hoe is het nou met Ziggy?
Met Ziggy gaat het eigenlijk bijzonder goed. Ze is levendig en de bult is flink geslonken, maar is nog steeds groot. Ik heb uiteindelijk besloten om vandaag (zoals afgesproken met de DA) langs te gaan bij de DA. Dus vanavond heb ik nieuws. Ik denk dat het wel goed nieuws zal zijn :)
#846980
nessy schreef: Heb je nog nieuws?????
Sorry hoor, ik ben helemaal vergeten verslag te doen van het dierenarts bezoek. Ziggy's bult is in ieder geval heel wat geslonken en die 'zakjes' huid waar vocht in leek te zitten zijn verdwenen. Maar, de bult is nog steeds groot en keihard en dat vindt de dierenarts toch wel vreemd, want een abces is volgens haar niet keihard. Ik ga tot maandag dus door met de ab-kuur, dit op aanraden van de dierenarts, omdat het wel een goed teken is dat de bult is geslonken, dat betekent dat ze wel goed op de ab-kuur reageert. Maandag moet ik weer terugkomen en als de bult dan niet weg is dan wil de dierenarts de ab-kuur verlengen, maar ik heb al aan haar aangegeven dat ik dan wil dat ze cytologisch onderzoek verricht, want ik vind het dan wel te lang duren, ik wil tot de uitslag dan best de ab-kuur door blijven geven, maar ik wil ook weten hoe het zit. De dierenarts heeft gezegd dat ze nog steeds aan een ontsteking denkt en ik zie dat Ziggy zich goed voelt, dus ik probeer me niet te veel zorgen te maken. Ziggy kwispelt en heeft weer iedere dag plezier en dat is wel een goed teken.
De dierenarts gaat er vanuit dat Ziggy's bult niet zal gaan lekken, want daar is de bult te hard voor.

Bedankt voor de interesse :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door