Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mister T
#867225
Do schreef: kan me niemand vertellen wat het zou kunnen zijn????????? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
als het geen schimmel is denkt de da aan een allergie
maar ik denk van niet, niet aan 1,5 oor

n allergie kan ten alle tijden en plaatselijk ineens de kop opsteken...als t dat is,wordt t wel n uitzoekerij denk ik :-\
Door vagebond
#867290
hoe lang moet je dan draineren? En hoeveel druppels per keer? Weet je hoe veel honden er met oorproblemen rondlopen????  Te veel dus, en het wordt niet altijd opgelost door de da, helaas.
Door Do
#867308
Mister T schreef:
n allergie kan ten alle tijden en plaatselijk ineens de kop opsteken...als t dat is,wordt t wel n uitzoekerij denk ik :-\
ja maar het is 1 oor en allergisch voor wat?
als het voeding zou zijn zou het op meerdere plekken moeten hebben(denk ik)
Door Do
#867310
vagebond schreef: hoe lang moet je dan draineren? En hoeveel druppels per keer? Weet je hoe veel honden er met oorproblemen rondlopen????  Te veel dus, en het wordt niet altijd opgelost door de da, helaas.
ik geef nu al 14 dagen  10 druppels per dag en ik zalf de oren 1x per dag met sanulgin(of zoiets)
Door Laura2004
#867366
Do schreef: ja maar het is 1 oor en allergisch voor wat?
als het voeding zou zijn zou het op meerdere plekken moeten hebben(denk ik)
Ik vind het er echt niet uit zien als een voedselallergie, ik heb dan natuurlijk alleen ervaring met mijn hond met voedselallergie en bij haar was alles rood en vol bulten, dus tussen de poten, de oren, het hele lijf, de buik. Maar misschien kan een voedselallergie er ook anders uitzien :-\ Ik zou dus ook denken aan schimmel oid, maar ja, de kans is klein dat dat het is, dus dan ga je eigenlijk alleen maar gissen.....
Door jon
#868049
Wat ontzettend vervelend dat je nog niks weet: je blijft er maar druk mee zo.
Door Tessa2
#869071
Hallo Do,
Even een vraagje over de oren. hoe ziet de buitenkant van de oorschelp eruit?
Lijkt het aan de oorrand net of er huidschilfers opeenhopen en kan je het eraf krabben?
Hoe is het verder lichamelijk met Lupa?

Vanwaar die vragen, die uitslag lijkt ontzettend veel op de uitslag bij mijn hond een aantal jaren geleden. Groetjes Tessa
Door Do
#869248
Tessa2 schreef: Hallo Do,
Even een vraagje over de oren. hoe ziet de buitenkant van de oorschelp eruit?
Lijkt het aan de oorrand net of er huidschilfers opeenhopen en kan je het eraf krabben?
Hoe is het verder lichamelijk met Lupa?

Vanwaar die vragen, die uitslag lijkt ontzettend veel op de uitslag bij mijn hond een aantal jaren geleden. Groetjes Tessa
hoi,
de huidscilfertjes heb ik maar 1x gehad, toen had ze dat wat je beschrijft maar dat is al een tijd niet meer zo
wat was er dan met jou hond?
Door Do
#869427
uitslag is binnen
geen schimmel
Door Femke
#869675
Do schreef: uitslag is binnen
geen schimmel
zou het geen auto-immuunziekte kunnen zijn?
Wat ga je nou doen, naar een dermatoloog?
Door Laura2004
#869722
Do schreef: uitslag is binnen
geen schimmel
Jeetje, dus nu ben je nog niets wijzer.... :-\ Wat zegt de dierenarts verder?
Door Do
#869740
Femke schreef: zou het geen auto-immuunziekte kunnen zijn?
Wat ga je nou doen, naar een dermatoloog?
mischin wil ik mijn ogen voor sluiten :-[
maar dat kan me echt niet voorstellen
Lupa is kern gezond ze is vrolijk en blablabla
de oren zien er ok uit tenminste voor hoe ze waren, de zwarte plekken zijn nu een soort pigment vlekken geworden, ze krabt niet ze schud niet(meer).

volgens de DA is het een kontakt allergie, dat geloof ik dus ook niet :-[ :-X
een kontakt allergie alleen bij de oorschelp????

ik wacht nu nog een paar weken een kijk of de pigmentevlekken lichter gaan worden als dat niet zo is wordt het een dermatoloog
Door Laura2004
#869759
Misschien dat het eenmalig was. Dus een rare reactie ergens op en komt het nooit meer terug. Dat kan gebeuren toch... Ik hoop in ieder geval dat het zoiets is ;)
Door Tessa2
#869811
Hoi Do,

Mijn hond heeft leishmania. Nu niet gelijk schrikken hoor. In de periode voor haar behandeling waren haar eerste symptomen dat haar oren aan de oorrand schilferde en dat ze aan de binnenkant van haar oren eczeemachtige ronde plekjes kreeg die  door het veelvoudig krabben open gingen.
Veel later heb ik het eens nagevraagd bij de faculiteit  diergeneeskunde Utrecht afd. Hemathologie of je destijds al diagnose had kunnen stellen vanwege haar oren. Mij is uitgelegd dat bij veel honden  met een allergie, atopie of iets waarbij het immuunsysteem even van slag is,  je vaak een heftige reactie bij de oren ziet. Kan zijn door schilfers. ontstekingen of rare plekjes.
Ik kan me daar heel goed bij vinden want mijn andere hond heeft een voedingsallergie en de eerste symptomen zijn altijd ontstoken oren met veel huidschilfers.

Lupa  is waarschijnlijk ergens mee in contact geweest waar haar lichaam (haar oren) sterk op reageert.




Groetjes Tessa
Door Do
#869844
pfff bij de eerste zin schrok ik me een hoedje.

het zou dus bv eeb kontakt allergie geweest kunnen zijn?
voeding geloof ik niet want ik heb daar niks aan veranderd en haar oren zijn veel beter dan bv 2 maanden geleden
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door