Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#845812
nou volgens mij kun je nu dan niet meer doen dan je al doet. Goed vinger aan de pols houden en de dierenarts het hemd van het lijf blijven vragen. Het klinkt hoopvol dat de eiwit uitscheiding "normaal" is. Daar eerst maar van uit gaan.
succes ik lees wel weer hoe het verder gaat.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#846128
Er kunnen heel veel redenen zijn dat er wat eiwit in de urine zit. Als ook de echo van de nieren goed was, denk ik niet dat het de nieren zijn, maar als dat eiwit blijft kunnen ze de nieren nog beter onderzoeken.
Het kan ook nog een nawee zijn van de cortisonen. Of een lichte blaasontsteking.
En verder ken ik wel meer honden die eiwitten in de urine hebben en er nooit last van hebben gekregen.

Mochten het toch de nieren zijn dan ben je er op tijd bij en kun je door goede maatregelen het goed in de hand houden, een beetje afhankelijk van wat het is natuurlijk. Sommige dieren (en mensen) met nierproblemen worden er oud mee.
Door Dami
#846185
Kijk dit stelt me weer wat geruster, bedankt! Maar ik kom net van de da af, om ze allebei te wegen om te kijken of Noah alweer is aangekomen, ze weegt nu alweer 47 kilo, dus nog 1 klein kilootje en ze zit weer op d'r oude gewicht, niet slecht in 9 dagen tijd, vond ik.
Maar nu komt het dus, ik heb de uitslagen vande urine meegevraagd, en mijn andere hond, Tara, Noah's moeder blijkt ook +++ eiwit in de urine te hebben, nou schiet mij maar lek, maar ik snap er nu niks meer van.

De urine resultaten van:

Tara:                                                                          Noah:
Glu: normaal                                                            Glu:normaal
Pro:+++   3                                                                Pro:+++   3
Bil: Neg                                                                      Bil: Neg
Uro: normaal                                                            Uro:normaal
PH:7,5!!                                                                      PH: 7
S.g: 1030                                                                   S.G. 1025
bld, ket, nit, leu allemaal negatief                         bld,ket,nit,leu allemaal negatief

Maar aan de iets wat hogere ph waarden te zien, zouden ze dan toch niet misschien een blaasontsteking kunnen hebben, zoals Tannetje misschien al zei??
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#846249
Zijjn die urine monsters van opgevangen urine of van steriel afgenomen urine?
De internist waar Jory onder behandeling was, zei dat je alleen een betrouwbare uitslag van eiwitten in de urine kunt krijgen, als je deze afneemt via een blaaspunctie.
Anders kan het heel goed zijn dat het urinemonster is "vervuild" met eiwitten afkomstig uit de vagina.
Bij haar dacht de da ook dat ze eiwitten in de urine had, maar na de blaaspunctie bleek dat niet het geval te zijn!
Door Dami
#846255
Sanyo schreef: Zijjn die urine monsters van opgevangen urine of van steriel afgenomen urine?
De internist waar Jory onder behandeling was, zei dat je alleen een betrouwbare uitslag van eiwitten in de urine kunt krijgen, als je deze afneemt via een blaaspunctie.
Anders kan het heel goed zijn dat het urinemonster is "vervuild" met eiwitten afkomstig uit de vagina.
Bij haar dacht de da ook dat ze eiwitten in de urine had, maar na de blaaspunctie bleek dat niet het geval te zijn!
Deze zijn allebei opgevangen, maar die van Noah in Utrecht hebben ze uit de blaas gehaald rechtstreeks en daar had ze ook nog steeds eiwit in zitten.
Door kellylefever4
#3465370
@geer,

Hoe is dit bij u afgelopen?
Wij hebben nu een 6jaar oude cavalier die al een grote week cortisone krijgt. Na verdoving van een korte operatie aan haar neus,verliest ze pipi.
Door de cortisone is ze nu al 2kg in een week afgevallen en drinkt er heel veel en plast ze heel veel.
Gaat de incontinentie nog voorbij als de cortisone word gestopt? Groet, Kelly
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door