Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudia-77
#840031
Sinds gisteren is Tess ziek  :'(
Ze is vreselijk aan de diaree wat je eigenlijk geen eens diaree mag noemen maar water wat eruit spuit en ze is vreselijk lusteloos en ziet er echt ziek uit.
De avond hiervoor heeft ze kippennekken gegeten en dit werd goed gekraakt e.d. Nu wil ze helemaal niks meer eten. Ze drinkt gelukkig wel goed.
Vanavondbegon ze ineens te braken en hierin kwam ik stukjes bot en vlees tegen van die kippennekken. Ik schok toch wel behoorlijk want had dit niet allang verteert moeten zijn ? Kan het zo zijn dat er nog meer stukjes vast zitten, mischien in haar darmen ofzo ? en dat ze daarom zo ziek is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#840036
Nee hoor, dat hoeft na 24 uur nog niet helemaal weg te zijn.

Diarree als water, dan houd ik het op een virusje.
Door claudia-77
#840037
Als het morgenavond nog niet over is ga ik ff met haar naar de dierenarts toe.

Ik schok me echt lam toen ik die stukjes bot tegen kwam en dat ze die nog niet verteert had. Bind ik toch een eng idee dat zo'n stukje kan blijven hangen in haar slokdarm bijvoorbeeld. Begin toch ook ernstig te twijfelen over barfen. Ja ik weet ik ben een muts maar dit vertrouw ik niks.
Door Lizzy
#840199
Nee, het kan niet dat er stukjes bot vast zitten. Dit komt gewoon uit haar maag. Niks geen paniek, absoluut geen probleem. Kippenwerveltjes: dat duurt gewoon even voor dat verteert. En die stukjes blijven dus niet hangen in de slokdarm. Gelukkig is een carnivoor namelijk gebouwd om bot te eten, uit te poepen en uit te kotsen. Hier kotsen ze ook wel eens stukjes bot hoor. Dat is gewoon echt niet abnormaal. Als Tess vandaag nog zo lusteloos is en koorts heeft een aan de diarree is: dan zou ik zeker naar de DA gaan. Maar van de kippennek is dit dus niet.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#840317
ik snap je reactie wel, ik schrok de eerste keer me eigen ook helemaal lam toen m'n honden wat bot uitspuugde.
maar na herhaaldelijk gerust gesteld tezijn hier, maak ik me niet druk meer.
ze spugen nog weleens wat bot meestal na een flinke rib partij of knars.
Dan denk ik maar dat ze niet goed gekauwd hebben of dat het teveel is geweest. meestal staan ze na het uitgespuugd te hebben weer vrolijk op te eten :P
en inderdaad wijst waterdunne ontslasting meestal op een virusje.
groetjes ellen
Door claudia-77
#840332
Jullie hebben me al een klein beetje gerustgesteld.
Ik zit nu op mijn werk en mijn honden bij me moeder, ze is nog steeds erg lusteloos en aan de waterdunne diaree ondanks de finidiar die ze al bijna 3 dagen van ons krijgt. Dit heb ik eigenlijk standaart in huis. Ze wil ook nog steeds niks eten.
Vanavond ga ik met haar naar de dierenarts.
Door Lizzy
#840467
claudia-77 schreef: Jullie hebben me al een klein beetje gerustgesteld.
Ik zit nu op mijn werk en mijn honden bij me moeder, ze is nog steeds erg lusteloos en aan de waterdunne diaree ondanks de finidiar die ze al bijna 3 dagen van ons krijgt. Dit heb ik eigenlijk standaart in huis. Ze wil ook nog steeds niks eten.
Vanavond ga ik met haar naar de dierenarts.
Dat lijkt me een goed idee. Laat je ons even weten hoe het gaat?
Door claudia-77
#841083
Ben gisteren bij de dierenarts geweest en ze heeft hoogstwaarschijnlijk een gardia bacterie. Hiervoor heeft ze nu medicijnen gekregen en speciaal blikvoer van ID om weer wat aan te sterken. Ik moet binnen 4 dagen al vooruitgang zien, is dat niet het geval dan wil hij een monster van haar ontlasting hebben en evt bloedprikken voor onderzoek.
Nu gaat het nog niet veel beter en het is nog steeds water wat eruit komt. Ik hoop dat ze snel opknapt want het is nu echt een zielig hoopje hond.
Door Lizzy
#841203
Vind je het heel erg dat ik hier van uit mijn buro-stoel stuiter? Heeft jouw DA nou op grond van vermoedens een giardia-kuur mee gegeven zonder eerst de ontlasting op giardia te testen, met een speciale giardia-test?

:o

Ik denk dat ik hier maar 1 ding op kan zeggen: ga in hemelsnaam deze troep niet in je hond stoppen zonder dat vast is komen te staan dat ze echt giardia heeft. Die giardia dodende middelen zijn bepaald niet onschadelijk!

En van giardia heeft een hond diarree en voelt zich niet zo beroerd als dat jouw hond zich nu voelt. Dus ik vermoed eerlijk gezegd dat jouw hond nu helemaal geen behandeling heeft gekregen tegen giardia. Want giardia is ook geen bacterie. Giardia is een ééncellige darmparasiet.

Als ik jou was belde ik mijn DA even en vroeg ik hem wat hij nou gegeven heeft en waartegen. Is het echt een middel tegen giardia en heeft hij geen ontlasting onderzocht met een giardia test: dan gaf ik zelf dit middel niet en ging is als de bliksem naar een andere DA. Als hij/zij een middel heeft gegeven tegen een bacteriele infectie: dan lijkt me dat logischer. Ik zou dat dan wel blijven geven maar er zeker een goed probiotica product bij geven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#841204
jeetje,als hij dat heeft is het niet echt een pretje, maar wat lizzy al zei, zal ik ook eerst even de DA opbellen en om opheldering vragen!
ellen
Door claudia-77
#841681
Ik kreeg zo veel informatie mee maandagavond toen ik met mijn meissie bij de dierenarts was, dat ik hem inderdaad vanmiddag even in alle rust heb opgebeld.
Hij heeft  het vermoeden dat ze een giardia bacterie heeft maar ze heeft nu medicijnen meegekregen om de diaree en het overgeven te laten stoppen en nog een medicijn om evt een bacterie te doden mocht deze aanwezig zijn.

Ik moet zeggen dat het vanaf vanmiddag al iets beter met haar gaat, en ze wil ook weer eten en haar ogen lijken ook weer veel helderder. Ze is nog wel steeds vreselijk aan de diaree.

Als het aan het einde van de week nog niet beter is die ontlasting dan moet ik wat langsbrengen wat hij dan gaat onderzoeken.
Door danielle1980
#841769
als er ook het vermoeden is dat er giardia is zou ik zeker testen,
want zo'n middel helpt maar even tegen het ziek zijn en dan komt t weer terug en weer en weer...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door