Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jon
#836869
Lhaki is een tijdlang extreem bang voor andere honden geweest en heeft toen een combinatie van mimulus en larch (bachbloesem) gekregen. Tot onze verrassing had hij dat jaar ook minder last van angst voor het geknal op ouderjaarsavond. We hebben de druppels op een gegeven moment langzaamaan afgebouwd. Afgelopen jaar hebben we niets aan voorbereiding voor het vuurwerk gedaan. Leuk vond ie het niet maar t was wel dragelijk. Uitlaten doen we dan aangelijnd aan het begin van de avond en laat in de nacht/vroege ochtend.
Wij negeren het vuurwerk en gedragen ons verder als anders:Lhaki mag wel gewoon lekker bij me liggen als ie dat wil want dat mag hij anders ook.
Door Borke
#836883
Nynke F schreef: Jeppe is ook vreselijk bang voor vuurwerk, ik wilde de bach rescue spray proberen, is dat dezelfde die je bij de DA=drogist koopt voor mensen?
Het is de mensen spray inderdaad.
Ik heb er slechte ervaringen mee, terwijl speciaal gemaakte bloesemtherapie hier wel helpt...
Door Nynke
#836896
Hoi Astrid, hoezo slechte ervaringen? In de zin dat het überhaupt niet werkte of bedoel je iets iets anders?
Door Borke
#836902
Nynke F schreef: Hoi Astrid, hoezo slechte ervaringen? In de zin dat het überhaupt niet werkte of bedoel je iets iets anders?
In de zin dat ik geen enkel effect van Rescue Remedy bemerkte, niet bij de honden en niet bij de katten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#836907
mijn honden zijn niet echt bang de dagen voor ouderjaaravond, maar wel de avond zelf.
Ik heb toch eens ergens gelezen dat voor honden die alleen de avond zelf bang zijn, advokaat wil helpen?
Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar hoeveel moet je ze dan geven en helpt het echt?
ellen
Door Nynke
#836916
Hoi Ellen, ik heb vorig jaar advocaat geprobeerd (of advokaat) maar het heeft niet geholpen, sterker nog, Jeppe lustte het niet. Ik heb nu de rustcompositum besteld bij de Groene Os, want Jeppe (ja inderdaad, die kleine dominante ;D) is echt een bange schijterd en hoe Pezzo reageert weet ik nog niet, die woont pas vanaf april bij ons. De fles staat nog in de koelkast, je mag het hebben van me, ik lust het zelf ook niet  ;)

In de zin dat ik geen enkel effect van Rescue Remedy bemerkte, niet bij de honden en niet bij de katten.

Okee, vandaar  :D :D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#837186
heerlijk, een advokaatje :D :D
heb ook druppeltjes in huis, maar kon me herinneren dat er hier wat stond over het geven van advokaat.
Denk dat mijn vreetzakken het wel zal lusten ::) ::)
ellen
Door Eef+Stippels
#837308
aussie schreef: Er bestaat een verdamper ( D.A.P ) die je in het stopcontact doet die een geur afgeeft die geruststellend is. Je moet het wel ruim van te voren gaan gebruiken, want het heeft pas na 2 weken effect. Dus bijv. al eind november. 
Hou er wel rekening mee dat een flacon van DAP 4 weken meegaat, dus dan is ie net voor de 'feestdagen' leeg als je eind november begint. Je hebt dan dus twee flacons nodig, zodat je niet op het ergste moment zonder zit.
Door Eef+Stippels
#837310
Wij doen trouwens de luiken naar beneden, de gordijnen dicht en de tv hard aan. Daarnaast krijgen ze iets lekkers om ze bezig te houden.
Door Minna
#837334
Een cursus kan wel helpen, mits het cursus gericht is op het adviseren met baasjes met het omgaan met honden met vuurwerkangst, en niet gericht om de hond niet meer angstig te laten zijn. Voorbeeld was een familie waar de hond angstig zou zijn, maar was dat niet als de vrouw niet thuis was. Wat bleek; de vrouw was erg bang voor knallen... ;) en de hond was bang van haar reacties.
Ik vind het dan ook absoluut geen cursussen wat Jan en Alleman zomaar kan geven en lijkt het mij noodzakelijk dat er goede individuele begeleiding bij komt kijken.
En niet zoals hier in de buurt een mevrouw het deed; mensen moeten 17,50 betalen voor een vuurwerkcursus, ze krijgen een uurtje theorie en worden naar huis gestuurd met een CD en een foldertje... :-X
Ik heb 2 angstige reuen gehad (vader en zoon), angst voor knallen is ook grotendeels erfelijk dus ik let er tegenwoordig wel op met kopen van een hond.
Met reu 1 was het idd een paar pillen op het oudejaarsavond, hij was dusdanig panisch dat hij nergens mee bereikbaar was, heel erg, hij had ook nog eens de eerste 2 jaar van z'n leven in een schuur gezeten en flink slecht behandelt...en wij wisten niks van honden/ gedrag toen.
Wat bij ons hielp bij reu 2, was gewoon leuk gaan trainen, idd de hond duidelijk aangeven wat hij wel kon doen en dat belonen, en erbij wel TV hard aan/ gordijnen dicht (waren normaal 's avonds ook dicht) dus gewoon zelf rust en zelfvertrouwen uitstralen en je hond steunen.
Door claudia-77
#842949
Queeny is ook echt vreselijk bang omdat toen zij nog een jonge hond was een knalletje voor haar poten gegooid kreeg  >:(
Als ze knalletjes hoort dan krijg ik haar niet eens meer mee naar buiten en als ze al buiten is en ze hoort er een dan wil ze zo snel mogelijk naar huis toe en worden mijn armen er bijna uitgerukt. Als ze los loopt dan rent ze gewoon in totale paniek weg, meestal wel naar huis toe.

2 jaar geleden heb ik zo'n dapverdamper gekocht welke in het stopcontact moet, Deze doe ik er al begin december in en ik merk dat ze het sneller kan verwerken allemaal. Op oudjaarsavond rond 22.00 uur krijgt ze van mij een behoorlijk schoteltje advocaat met slagroom erdoor en dit werkt echt super. Ik heb ook wel eens van die relaxpilletjes gehad maar dat werkt dan pas de volgende dag, die advocaat daar wordt ze gewoon een beetje dronken van en heel relax. Het kan ook totaal geen kwaad omdat ik het natuurlijk maar 1 keer per jaar geef.
Door Fynn
#843020
Hallo

Onze Ijuba is ook heel bang voor voor vuurwerk,het eerste jaar geen centje pijn.
Het tweede jaar ging het ook goed totdat we naar buiten stappen met haar en iemand schiet een vuurpijl af niet eens zo dichtbij maar toen was het verpest.
Vorig jaar was het echt heel erg met haar ik had Sanax relax gekocht bij de dierenwinkel.
Het hielp echt niets en ze was heel erg onrustig en liep werkelijk heel de dag te piepen en te hijgen.
Fynn onze andere hond die er geen problemen mee had het jaar ervoor werd ook onrustig .
We hebben er nu een pup bij die dan 7 maanden is en ik had al zitten denken om iets te halen bij de da om haar maar te laten slapen oudjaar en oudjaarsnacht.
Ik heb net het bestandje aangezet heel zacht en gelijk stond ze op en ging boven aan de trap staan grommen en piepen.Normaal klimt ze nooit en te nimmer de trap op .
We hadden afgelopen week de inbouw haard aan en ze was er heel bang van vooral toen het hout spetterde en wat knalletjes gaf.
Ik hoop dat ik haar kan helpen want dit is zo zielig,ik laat niets merken naar haar hoor want ik heb haar nu ook genegeerd en ze is weer terug in haar mand gaan liggen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#843021
als Bas er nog zou zijn geweest dan zou ik dit jaar naar een "vuurwerkcursus" zijn gegaan met hem. Bas was nooit bang maar afgelopen oud en nieuw was het al dagen drama (die zomer heeft een klojo onder een carport vuurwerk afgestoken waar Bas net langs moest en toen was het "klaar"  >:( :'(). Hij wilde voor geen goud meer naar buiten, heeft dagen zijn plas en poep opgehouden. Ik heb toen nog wel tabletten gehaald om hem rustig te krijgen en in huis was hij dat ook; hij sliep heel veel. Maar een hond van 80 kg die absoluut niet meer naar buiten wil, ook niet voor de plas en poep, is niet leuk en eigenlijk heel zielig.
Gebruikersavatar
Door pike
#843119
Hier is het ook tobben. Pike was aanvankelijk niet bang voor vuurwerk. Hij was 9 weken toen hij zijn eerste oud/nieuw meemaakte en het ging hartstikke goed. Het jaar daarop ook geen centje last. Maar het derde jaar gooide iemand een rotje zijn richting uit, en toen was hij op straat helemaal panisch. In huis ging het nog wel goed. Met oud en nieuw gingen we naar vrienden, hond mee. Er was nog een andere hond die hij al kende. Ik had geïnformeerd, hoe is die van jullie tijdens vuurwerk? Oh hij heeft er geen problemen mee. Maar toen het vuurwerk losbarstte toen vloog die hond naar het raam en begon als een idioot te keer te gaan. Pike werd daar dus bang van. En verleden jaar was het helemaal mis. Waarom weet ik niet, maar zodra hij op straat kwam viel er niets mee te beginnen. Hij vloog aan de lijn gewoon alle kanten op. We gingen met de auto de stad uit om ze buiten in d epolder uit te laten anders was het niet te doen. In huis wist hij niet waar hij het zoeken moest. Het was echt heel zielig. Hij rende van het ene vertrek naar het andere en weer terug. Ik was als de dood dat hij Armagnac zou aansteken met zijn angst, dus ik ben naar de da gegaan. Het was namelijk te laat om nog iets alternatiefs te bestellen. Ik kreeg toen diazepam mee. Ik heb hem de minimale aanbevolen doses gegeven, en daar is hij toen heel rustig van geworden. Hij heeft de hele avond bij ons onder de tafel gelegen. Toen het vuurwerk begon ging hij zelfs aan het raam staan kijken (hij was wel wat wankel op zijn poten) en 's nachts toen het buiten relatief rustig was geworden heeft hij in de tuin een ellenlange plas gedaan. Ik was zelf niet zo blij met de valium maar ik moest wat en  werken deed het gelukkig wel heel goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door