Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eefje
#830465
Demi lijkt zo vreselijk te verharen,is het daar nu al de tijd voor of zou dit ivm haar castratie te maken kunnen hebben?
het hele huis ligt onder de kleine stekelhaartjes en als je een plukje vastpakt trek je dat er zo uit.
Ik vind het zo extreem maar zie niet echt andere aanleiding tot zoveel haarverlies....

groetjes eefje
Door Truus
#830505
Na castratie kan inderdaad de vacht gaan veranderen. Was het hiervoor nooit zo erg? Je zou ook een huidafkrabsel kunnen laten maken om te kijken of het niet vanuit de huid komt. Overigens verharen ze hier ook weer, ik denk dat het de tijd van het jaar is.
Door *Natasja*
#830506
eefje schreef: Demi lijkt zo vreselijk te verharen,is het daar nu al de tijd voor of zou dit ivm haar castratie te maken kunnen hebben?
het hele huis ligt onder de kleine stekelhaartjes en als je een plukje vastpakt trek je dat er zo uit.
Ik vind het zo extreem maar zie niet echt andere aanleiding tot zoveel haarverlies....

groetjes eefje
Benthe had het vorig jaar ook een paar weken na haar sterilisatie, waarschijnlijk een combinatie van de narcose, de operatie en het feit dat ze toen een paar maanden op vers stond. Ik stofzuigde op het hoogtepunt 3 keer per dag, en nog lag de vloer bezaaid met witte haartjes. Ik heb haar toen Borage-olie capsules gegeven op aanraden van Lizzy, en met 2 weken was het extreme verharen over.
Door treasure
#830596
ja,klinkt heel bekend,na sterilisatie,gebeurde hier ook,ik heb me vreselijke zorgen gemaakt,want ze werd zo onderhand kaal op haar flanken,het bleef er uit komen.
dierenarts heeft een huidschraapsel genomen,er was niks aan de hand

ze heeft toen op zijn advies een hormonen spuit gehad,en ze zou achter een week nog een moeten hebben anders had het geen zin,zei hij

ik ben dus niet meer terug geweest,maar heb haar overgezet op barf,en kort daarna begon het weer aan te groeien
ik kon me een beetje aan de dierenarts ergeren,eigenlijk wist hij niet precies wat er aan de hand was,maar hij had wel z n vermoedens............heb ik dus niks aan

en het is dus goed gekomen met voeding,dus hij zat er naast,wie weet wat hij zich daarna had laten invallen

ik heb nog maar weinig vertrouwen in dierenartsen,door deze en andere ervaringen.........stomme fouten :-X
Door eefje
#830653
ze is van aldi  brokken over gegaan op kvv en barf af en toe.
dat was begin mei
toen werd ze na een week al loops en na de loopsheid natuurlijk die baarmoedertrubbels waarna er 2mnd geleden een castratie/sterilisatie plaatsvond,sindsdien is ze blijkbaar schijnzwanger met melkgift en al tot bloed uit de tepels,hiervoor zijn we natuurlijk bij da geweest.
Nu is haar buik en de flanken dus zo goed als kaal en ook op haar kop en de rest van haar lijf gaat het hard.
geen uitslag te vinden trouwens dus ik denk idd dat het met de vele veranderingen te maken heeft maar goed ik ga het wel in de gaten houden want ze moet natuurlijk niet kaal worden :o

groetjes eefje
Gebruikersavatar
Door Hitam
#830760
Dit gebeurt meestal na watvoor operatie dan ook. Ik geef altijd de narcose de schuld, omdat het bij alle operaties optreedt. Hij moet gewoon de rotzooi kwijt, gaat vanzelf over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door