Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#829905
Balou heeft weer eens last van eczeem rondom zijn lippen. Het is geen lipplooi-eczeem. Ook heeft hij een plekje op zijn oor.

Ik vroeg met af wat ik hier op kan smeren behalve hydrocortisonencreme.

Honingzalf heb ik wel in huis maar ruikt zo sterk dat Balou daar waarschijnlijk gek van zou worden.
Door Lizzy
#829938
Honingzalf sterk ruiken? Huh? Welke heb jij dan? Die honingzalf van mij ruikt praktisch niet. Ik smeer of honingzalf of calendula. En als het erg jeukt: prodier huidlotion. Jammer dat hij weer eczeem heeft... Heb je enig idee wat de aanleiding is?
Door Mevroi Kruim
#829979
Je kunt er zelfs pure honing op smeren, dat werkt ook en ruikt niet sterk. Het kleeft alleen wel verschrikkelijk  ;)
Wat sneu dat hij weer eczeem heeft, beterschap!
Door tt-tjes
#829999
Lizzy schreef: Honingzalf sterk ruiken? Huh? Welke heb jij dan? Die honingzalf van mij ruikt praktisch niet. Ik smeer of honingzalf of calendula. En als het erg jeukt: prodier huidlotion. Jammer dat hij weer eczeem heeft...
Ik heb de honingzalf van vetramil, maar die durf ik er eigenlijk niet zo goed op te smeren omdat het op zijn lippen zit.
Lizzy schreef: Heb je enig idee wat de aanleiding is?
Het enige wat ik kan bedenken is dat zijn allergie weer hoogtij viert. De jeuk op zijn lijfje is grotendeels weer over maar het eczeem is dit keer zeer hardnekkig.

@kruimel
Pure honing is met Balou zijn vacht idd geen optie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door