Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
#85476
Aan de telefoon vanmiddag een vriendin zei ook geen dieetbrokken geven het helpt vaak niet eens!

Ze krijgen hier een paar in de week wat brokjes van Biofood in de activity bal.
En voor mijn broer zijn hond bestel ik van dat merk brokken ik ben niet totaal anti brok maar een hond die ziek is moet je sterker maken en dat kan niet met brok.
Door ~anna~
#85481
Sunna schreef: Ik heb Lothar ook, op advies van de DA een paar weken dieetbrokken gegeven. Ik geloof dat hij ongeveer 2 dagen normale drollen had, en toen begon de ellende weer; zachte drap en hij bleef maar persen en persen, totdat er nog maar een paar drupjes uitkwamen.
Ik weet niet precies waarom jouw hond dieetbrokken zou moeten en welke, maar bij Lothar hielp het niks (hetzelfde effect als bij iedere andere brok die ik geprobeerd had) Het heeft ook een behoorlijk tijdje geduurd voordat zijn ontlasting met vers goed was, en nog steeds heeft hij soms wat zachte ontlasting, maar dat is dan meestal doordat ik hem teveel heb gegeven.
Maar verder doet hij het hardstikke goed!
Vreselijk is dat die zachte drap ik ben blij dat we het hier er gewoon over kunnen hebben mijn kinderen kijken me soms aan >:(
Mijn hond heeft na de training soms niet altijd ook nog weleens last van te zachte ontlasting.Dat komt hij maakt zich te druk hij wil zo graag
Als ik hem ergens af leg aan de zijkant van het veld zonder riem is hij zo relaxt en dan heeft nergens last van.
Door ~anna~
#85484
qyan schreef:

is het geen finidiar ;D als dat het is dan is dat om de darmen van je hond weer rustig te krijgen geloof ik.
qyan kreeg ze ook met ernstige diaree.
Ja dat is het ik zei nog tegen de assistent dat geef je waneer het er echt uit spuit toch niet als het alleen zacht is.Ik heb het niet genomen ik zal het wel onthouden vorige week had ik er wel wat aan gehad dan was hij niet omgevallen.
Door qyan
#85489
balupa schreef: Straks ga ik even kijken het zou vrij onschuldig zijn.
finidiar legt geloof ik een laagje om de darmen en beschermt de darmen.
het valt dacht ik niet onder antibiotica.
ik gaf het zelf altijd op de ergste dagen en stopte ermee als het beter ging.
heb er ook een aardige verzameling van gehad, omdat qyan het uietraard vaak nodig had als pup :-\
Door ~anna~
#85493
Vanmiddag had ik op zoeken gedrukt en ik heb heel wat gelezen over diaree.
En vorige week hielp rijst met kipfilet ook niet een vriendin gaf het advies even geen koolydraten.
Dus in het weekend en daarna heb ik alleen gekookte kipfilet en visfilet gegeven,vifit en Echineaforce normaal gooi ik hem helemaal vol met kamille thee had ik nu niet gedaan en daarna kleine porties kvv.
Door ~anna~
#87017
Vanaf zaterdag vaste ontlasting hij kreeg zijn kvv wel verdeelt over kleinere porties.
De Echineaforce ga ik nu afbouwen en wat ik mij afvroeg en waar de assistent ook geen andwoord op wist of het besmettelijk was.
Door Timmy
#87035
Finidiar is eigenlijk helemaal geen "medicijn", maar een voedingssupplement. Het bevat een stof die eiwitten in de darmen laat neerslaan op het darmslijmvlies, waardoor de doorlaatbaarheid van de wand wordt verminderd. Hierdoor wordt de wisseling tussen vochtopname en -afgifte wat beter geregeld. Een andere stof in het middel bevordert de opname van toxinen. Meestal wordt het middel gegeven als aanvulling op andere medicijnen.

Tipje: je kunt beter geen "andere" voeding gaan geven. Tegenwoordig wordt afgeraden om gekookte kipfilet en/of rijst te geven, want als je dan weer teruggaat naar het eigen voer kan er opnieuw maag/darmklachten optreden. Beter is het om verdeeld over de dag kleine porties van het eigen voer te geven, al dan niet afgewisseld met biologische yoghurt. Als de hond braakt kun je een dag laten vasten, maar dat hoeft niet met alleen diarree.

Gr.
Linda
Door ~anna~
#87074
Timmy schreef: Finidiar is eigenlijk helemaal geen "medicijn", maar een voedingssupplement. Het bevat een stof die eiwitten in de darmen laat neerslaan op het darmslijmvlies, waardoor de doorlaatbaarheid van de wand wordt verminderd. Hierdoor wordt de wisseling tussen vochtopname en -afgifte wat beter geregeld. Een andere stof in het middel bevordert de opname van toxinen. Meestal wordt het middel gegeven als aanvulling op andere medicijnen.

Tipje: je kunt beter geen "andere" voeding gaan geven. Tegenwoordig wordt afgeraden om gekookte kipfilet en/of rijst te geven, want als je dan weer teruggaat naar het eigen voer kan er opnieuw maag/darmklachten optreden. Beter is het om verdeeld over de dag kleine porties van het eigen voer te geven, al dan niet afgewisseld met biologische yoghurt. Als de hond braakt kun je een dag laten vasten, maar dat hoeft niet met alleen diarree.

Gr.
Linda
Finidiar heb ik ook niet gebruikt want op het zakje zag ik staan voor diaree en hij had alleen nog zachte ontlasting.
En het klopt gekookte kip/rijst en vis/rijst helpt meestal niet ik was van plan hem te laten vasten en ik gaf hem dus alleen wat vifit tegen het gal spugen.
De darmen werden rustiger hij bleef ook gewoon actief ook buiten totdat ik even ging ztten,zie omvallen, en toen had hij moeite met opstaan zakte door zijn poten en viel om.Ik heb hem toen op advies van een vriendin geen koolydraten meer gegeven alleen gekookte vis en gekookte kip en daarna kleine beetjes kvv.
Ben nu van plan af en toe fytomix te geven.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op ma 26 apr 2004, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door