Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Drijver
#826137
Een paar van mijn honden eten pompoenblad uit de tuin. De plant is bijna helemaal kaal  :(.
Nou zag ik dat het voor mensen gewoon als groente kan dienen, maar is dat ook zo bij honden?
En als dat zo is, dan gewoon door de groentenmix malen? Of zou ik het ook kunnen drogen voor van de winter?
Door 202Spots
#826237
Drijver schreef: Een paar van mijn honden eten pompoenblad uit de tuin. De plant is bijna helemaal kaal  :(.
Nou zag ik dat het voor mensen gewoon als groente kan dienen, maar is dat ook zo bij honden?
En als dat zo is, dan gewoon door de groentenmix malen? Of zou ik het ook kunnen drogen voor van de winter?
Ja hoor dat kan ;)
Rauw blad is rijk aan Vit A en potassium.
maar ik zou het liever vers door de groentemix mengen dan gaan drogen...met drogen blijft er niet alleen bijna niks van over (kijk maar hoe ze op de plant verdrogen :-\) maar er zijn ook weinig voedingsmiddelen over.
Wanneer je heel veel blad hebt,dan kan je eventueel de mooie donkergroene bladen alvast pureren en in kleine hoeveelheid invriezen en dan met de nieuwe groentemix mengen
Door conleeuw
#826335
hier eten ze ook wel eens een hapje, kan geen kwaad, wordt inderdaad door mensen als groenten gegeten, maar ik heb het nog niet geprobeerd.... ik zou het rauw door de groenten mix doen, maar niet te veel, gewoon een klein beetje ;) ik ga het ook proberen, zo kom je nog eens op goede iedeen door de vraag van een ander ;)
Door Drijver
#826444
Bedankt. De kleine hoeveelheden doe ik dan gewoon in ijsblokjeszakjes! Ik ga gelijk aan de slag voordag alles op is.

Ik heb niet alleen niet heel veel blad meer omdat de honden er natuurlijk al van gesmikkeld hebben, maar het is helaas ook een rijk slakkenjaar geweest  >:(
En daarom ook geen pompoen te bekennen! Alleen bolletjes van 1 cm  ;D
Nou ja, volgend jaar beter.
Door Drijver
#847933
Dan nog een erg late vervolgvraag: moet ik de pompoen zelf eerst koken alvorens ik het in de blender mik of kan ik dit ook rauw pureren?
Door 202Spots
#847938
Ik stoom 't en ik haal de harde schil eraf.
Kan eventueel rauw ,maar ik vind 't beter om gestoomd te eten en 't is ook makkelijker om te verwerken.
Door Drijver
#848268
Dank je Dory. Lijkt me ook makkelijker te verwerken als het niet meer zo bikkelhard en rauw is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door