Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K9Jordan
#826543
isabel debacker schreef:
Verder wil ik nog even het volgende zeggen: Jordan is al op leeftijd, maar ga zeker nooit te snel beslissingen nemen als ie even een erg slechte dag heeft. Het is altijd een moeilijke situatie en je vraagt je af: waar kan ik HEM een plezier mee doen. Een hond moet niet gaan lijden, maar zoals je ziet, misschien was echt die hotspot de oorzaak van zo`n slechte dag. Het zou dan jammer voor jullie beiden zijn als....
Ik wens jullie in elk geval nog heel veel plezier en een lange tijd samen toe :-*
Uiteraard zullen we niet over 1 nacht ijs gaan met beslissingen nemen...maar als zo'n beestje al op leeftijd is, ja dan moeten we er wel serieus rekening mee houden dat er een dag komt dat je die beslissing moet nemen. (En nee die nemen we niet als hij zich 1 dagje slecht voelt....)
Zeker zijn recentelijke achteruitgang in ons achterhoofd houdende.
Tuurlijk willen we het liefste dat hij nog lang bij ons kan blijven en dat hij ook nog een stukje meemaakt van als de baby er komt...maar of het ons en hem gegeven is???
We zijn er juist alert op dat hij niet gaat lijden, want als we dat gaan merken aan hem dan heeft hij echt veel pijn. Hij zal namelijk nooit laten merken dat hij ergens last van heeft, dus voor ons met vlagen lastig in te schatten waar dan de grens ligt.
Kijk hij heeft nu last van die wond dat is zeker, als we het schoonmaken en insmeren dan trekt hij met zijn poot en kijkt ons aan van: "ik weet dat het moet, maar...."
Maar goed ondanks dat is hij een taaie en heeft weer die levendigheid in zijn ogen die ons elke keer doet besluiten dat hij het nog naar zijn zin heeft bij ons.
Dus we gaan met goede moed er weer tegenaan en zorgen dat die wond snel heelt!

Wil nog even zeggen dat ik het fijn vind dat jullie allemaal meeleven en meedenken!
Heel fijn voelt dat!
Thanks ook namens Jordan natuurlijk  ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#826721
Gelukkig dat hij nu voornamelijk last heeft van die hotspot.

En ik kan je uit ervaring zeggen, je ziet het echt aan je hond (als je er voor open staat) waneer het genoeg is geweest.
Maar voorlopig is dat gelukkig bij jullie nog niet aan de orde.
Geniet nog maar lekker een tijdje van hem! :-*
Door *Axel*
#826825
Ik zeg niet dat je te snel zou beslissen hoor. Maar zoals je zelf zegt: het is soms lastig inschatten. Maar ik ben er van overtuigd dat je je hond al zo goed kent, dat je dat perfect kan inschatten. Op het moment.... weet en voel je het gewoon.
Hoop dat dat nog lang niet aan de orde is!!
Door K9Jordan
#827142
Nou de homeopatische boodschappen gedaan.
De calendula oertinctuur was nog niet zo makkelijk, maar de rest was zo verzameld bij de kruiden- natuurwinkel in de buurt.
De oertinctuur haalt manlief onderweg naar huis op...
Word ziet er al wel wat rustiger uit inmiddels, dus de homeopatische oppeppers zullen hem goed doen denk ik!

Nu op zoek naar een acupuncturist in de buurt of chiropractor...ben er nog niet uit. Ze zijn hier in zuid-gelderland nou ook niet echt ruim bezaaid....
Maar we zoeken rustig verder!
Alles om de woef nog even een goed leven te kunnen laten leiden!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#827350
gut wat een dillema dan ineens he? Je wilt het beste voor je hond en dat hij niet lijdt dat is echt wel duidelijk uit je berichtjes. Maar zeker bij een hond die al niet meer zo goed in zijn jasje zit denk je soms het ergste terwijl dat (nog) niet aan de orde is. vind ik echt niet zo raar hoor. Zeker niet als de hond het zelf allemaal niet echt aangeeft. Zo was Bas ook... tegen de tijd dat hij aangaf dat er iets echt niet oke was dan was ik eigenlijk al "te laat" en dat wil je nooit dus af en toe ben je dan overbezorgd. Geeft niets.... ook dat is houden van!

Gelukkig is het "maar"een hotspot en ja, die gaan weer weg maar kan wel ff duren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door