Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#827891
Tja.... vanavond was het weer zover helaas :(, piepend rondjes draaien en proberen bij haar buik te komen. Wordt er nu een beetje moedeloos van. Ze heeft nu al een week geen zuivel gehad, dus? :-\ dan zou dat de oorzaak niet kunnen zijn, maar door wat jullie hier allemaal vertellen welke reacties zuivel kan veroorzaken heb ik besloten dat in ieder geval uit Gitte's menu te laten.

Rest mij nu de vraag wat te doen? Ik moet er wel bij zeggen dat Gitte vandaag geen echt goede dag had, ze is heel gevoelig en gilde het vanmiddag tijdens de wandeling al een keer uit van de pijn (schrik?) toen ik haar rug aanraakte met rollijn (ze ging er zelf onder lopen die oen). Later bij het uittrekken van haar tuig ook al een gil :-\...
Gelukkig gaan we morgen weer naar de hydrotherapie, daar lukt het meestal wel om haar weer helemaal te laten ontspannen.
En net na dat piepen wilde ze ook liever niet aangeraakt worden, ze ging kreunend liggend.... getver :'(

Oja, heb haar ontlasting vanmiddag uitgebreid bepoteld :-X, maar dat voelt wel goed, geen kanonskogels, maar wel goed stevig.
Door Lizzy
#828076
Vreemd hoor.... Is het zeker dat het haar buik was? Ik weet nog met Whoofer, toen zij het uitgilde van de pijn, ze een hele harde buik had maar dit van de spanning bleek. Ze bleek een hernia te hebben, waarvan ze zoveel pijn had. Is het een idee om het voer toch een beetje te mengen met wat bouillon/water?
Door Deesje
#828153
als ze ook zo reageert op de lijn over haar rug lijkt het me niet alleen haar buik te zijn? of is dit normaal gedrag voor haar??? hernia klachten veroorzaken vaak uitstraling en kan ook segmentale problemen geven in organen.. is er nooit naar de rug gekeken???
Door Mevroi Kruim
#828244
Of de nek ... een ostheopaat kan daar uitsluitsel over geven. Problemen met de rug kunnen op allerlei plaatsen in het lichaam reacties geven. Een van onze paarden heeft een rugblessure en daardoor ook last van de darmen, omdat de daarheen leidende zenuw bekneld heeft gezeten en niet goed functioneert.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#828627
Bedankt voor het meedenken allemaal! Dat piepend rondjes draaien is zeker vanwege haar buik, ze probeert daar ook echt aan te likken/bijten maar kan er net niet goed bij, vandaar dat ze dan ook rondjes gaat draaien.
Ze heeft daarnaast ook nog eens een rugprobleem, waar dat vandaan komt weten we niet zeker, maar waarschijnlijk door de operaties (ze mist nu een deel van haar bovenbeenspier in haar linkerachterpoot waardoor ze wat vreemd loopt). Maar daarvoor gaat ze naar de hydrotherapie, Gitte hangt dan in een harnas in het water en wordt heel voorzichtig gemasseerd, eigenlijk is het meer acupressuur. Ze ontspant dan helemaal. Maar ik zit in verband met haar verteringsprobleem nu toch ook wel aan een osteopaat te denken... want misschien heeft idd het één wel met het ander te maken.

Wat betreft dat ze dinsdag weer ging piepen na een hele week piepvrij te zijn geweest, ben ik nu geloof ik achter de oorzaak: beukenootjes! Gitte had dinsdagavond laat in het donker in de tuin gepoept en toen ik dat gisteren opruimde voelde ik allemaal harde uitsteeksel, dus ben ik die drol gaan ontleden (jaja, 't is weer een lekker praatje :-X), enniewee, er zaten een heleboel beukenootjes (met schil) in, nu vermoed ik dat dat haar dwars heeft gezeten. Gisteren heeft ze niet gepiept en ik let er nu scherp op dat ze geen beukenootjes eet (wel een beetje lastig als het stikt van de beukebomen ::)).
Laatst gewijzigd door Nitus op do 20 sep 2007, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door