Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Diaan
#821943
Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op het forum.
Ik heb een2 duiste staande kortharen en mijn jonge hond Diaan van 2 eet zo slecht. Ik kreeg haar toen ze 1 jaar was en ze heeft altijd in de kennel gezeten.
Daar gooiden ze voer in de bak en kon ze er de hele dag over doen. Bij mij is ze in huis.  Al toen ik haar kreeg kon ze de brokken die ik voerde (farmfood) niet goed verdragen. Steeds aan de diarree. Toen ben ik over gegaan op energique en geexpandeerde brokken. De ontlasting is nu wel beter, alleen als ze mee op jacht gaat dan poept ze wel 4 x of meer en is het dun.
Maar ze vreet de brokken zo slecht, staat er maar boven te meesmuilen en eet de helft niet op. Het energique wel. Ik kan het ook niet laten staan want dan vreet mijn oude hond (van 13) alles op. Ik heb mijn  hele leven al Duitse staanders en heb nog nooit een hond gehad die zo slecht vrat. Ze ruikt ook niet lekker.Haar vacht glimt ook niet echt.
Ze is ook dun. Ze is nogal groot en heeft heeeeel veel energie dus er moet nogal wat voer in. Als ik dat alleen met Energique moet doen, vreet ze meer dan een doos in de week op.
Volgens de dierenarts heeft ze toch een slechte darm en spijsvertering.
Is de combi van energique en brokken wel goed. Of misschien toch helemaal over gaan op BARF??
Wie heeeft hier ervaring mee??
Ik hoor graag van jullie.
Als ik niet meteen antwoord, ik ben 10 dagen met vakantie
Groeten,

Marijke
Door Mevroi Kruim
#822454
Als het mijn hond was dan ging ik iig volledig over op de Energique. Er zijn veel honden die goed met de combi brok-vers overweg kunnen, maar lang niet alle. En in dit geval geeft de hond zelf aan dat ze liever vers heeft (verstandige hond  :-*).
Mijn honden en katten barfen nu al weer bijna 6 jaar dus ik raad iedereen barf aan, maar als je dat niet wilt of kunt is kvv een goede tweede.

Barfplaats wordt gesponsord door