Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#820746
Kruimel schreef: OK, dat was dus overbodig  :-[ tja, ik wist niet of je dat wist maar wel dus, zo te lezen pak je het zeer grondig aan.

Ja, die jeuk is afschuwelijk!
Ik vermoed eerlijk gezegd dat er toch een klein plekje gezeten heeft waar de bacterie de kans kreeg om toe te slaan. Ik geloof niet dat de normale huidbacterien zelf gaten in het vel maken, althans dat was bij mijn DH niet het geval, alleen als ze zelf een open plek had geknaagd vanwege een vlooienbeet sloeg de bacterie daar toe. Toen de vlooien weg waren heeft ze het ook nooit meer gehad.

Geeft niks, kan nooit teveel informatie geven en krijgen vind ik. ;)
Beter 2x teveel dan 1x te weinig. :D

ik zou echt niet weten hoe die bacterie ontstaan is.
De plek achter op zijn poot heeft hij dus open gelikt, maar ook in zijn lies zat uitslag en op zijn rug een paar rode vlekken en in zijn oorschelpen was het rood. Zijn oren waren verder wel schoon overigens.
Heb zelf ook even aan vlooien gedacht, maar kon niks vinden, bij Mike en Jane niet. Ook de da heeft niks gevonden.
Nou ja, als hij maar snel opknapt dat is het belangrijkste nu.
Door tieneke
#820753
Wat een ellende weer... gelukkig  gaat het wat beter met de jeukklachten,het houdt ook niet echt op voor jullie he?
Heel veel beterschap voor Mike en voor jullie ook de nodige  :-* kunnen jullie wel gebruiken  ;)
#820967
tieneke schreef: Wat een ellende weer... gelukkig  gaat het wat beter met de jeukklachten,het houdt ook niet echt op voor jullie he?
Heel veel beterschap voor Mike en voor jullie ook de nodige  :-* kunnen jullie wel gebruiken  ;)
Konden we inderdaad goed gebruiken Tieneke, dank je. :-*

Vannacht hebben we hem nog mee naar boven genomen om nog in de gaten te kunnen houden, tot volle vreugde van Jane, die vind het geweldig boven. ::)
Hij heeft nauwelijks gekrabt en gesopt vannacht dus een goed teken.
Kan merken dat de jeuk echt afneemt nu en de plekken zijn ook niet meer zo vurig.
hopelijk zet dit goed door.
Als hij dan ook geen last meer zou hebben van zijn voorpoten dan zou ik helemaal blij zijn.
#820988
tieneke schreef: Nou gelukkig neemt de jeuk af en zijn de plekken minder vurig,is een goed teken.
Zie je al verbetering van zijn poten?
Ja, ik zie ook aan zijn poten verbetering, maar hij krijgt natuurlijk ook een pijnstiller.
#824484
Even een update over Mike;
De jeuk is gelukkig een stuk minder en de open plekken zien er netjes rustig uit.
Ook het mank lopen gaat beter. Hij loopt niet helemaal goed, maar t.o.v. vorige week gaat het al een heel stuk beter. Ik loop ook vaker kortere stukken met hem nu.
Ik heb dus echt wel het idee dat het met elkaar te maken heeft, maar hoe weet ik niet. Over anderhalve week moet ik voor controle terug naar de da, dus dan wil ik het hier over hebben.
De koorts is overigens ook helemaal weggeblevn en hij is vrolijker.
Ik ben hem ook gelijk probiotica gaan geven voor die ab kuur.

Wel vind ik dat je kan zien dat hij toch wel wat ouder wordt, al vinden anderen het een jonge hond. :'(
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op wo 12 sep 2007, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#824542
Bernie schreef: Even een update over Mike;
De jeuk is gelukkig een stuk minder en de open plekken zien er netjes rustig uit.
Ook het mank lopen gaat beter. Hij loopt niet helemaal goed, maar t.o.v. vorige week gaat het al een heel stuk beter. Ik loop ook vaker kortere stukken met hem nu.
Ik heb dus echt wel het idee dat het met elkaar te maken heeft, maar hoe weet ik niet. Over anderhalve week moet ik voor controle terug naar de da, dus dan wil ik het hier over hebben.
De koorts is overigens ook helemaal weggeblevn en hij is vrolijker.
Ik ben hem ook gelijk probiotica gaan geven voor die ab kuur.

Wel vind ik dat je kan zien dat hij toch wel wat ouder wordt, al vinden anderen het een jonge hond. :'(
Ik heb ooit een vreemde griep-achtige infectie gehad waarbij al mijn gewrichten gingen opzetten en pijn deden. Ik in paniek natuurlijk maar het verdween vanzelf weer. Ik kan me voorstellen dat bepaalde gifstoffen die de bacterien afscheiden effect hebben op gewrichten, en dat bv een gewricht dat al niet optimaal functioneert er het eerste last van heeft.
Door tieneke
#824775
Ben blij dat hij stukken beter loopt,waarschijnlijk had het toch met de plekken te maken en zijn verminderde weerstand,hopelijk loopt hij over 1,5 week zo dat je er niets meer aan ziet!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door